Cílem každé společnosti, včetně těch v automobilovém průmyslu, je generovat zisk. Pokud by vás ale zajímalo, komu to jde nejlépe, pak vás zřejmě nepřekvapí, že výrobcům prémiových sportovních vozidel. Naopak překvapivým však může být zjištění, kolik si vlastně automobilka dokáže na jednom autě vydělat. Rozdíly jsou zde totiž obrovské.
Zatímco některé automobilky dokáží získat z každého prodaného vozu až neuvěřitelné sumy, na trhu se najdou i automobilky, které na svých vozech celkem slušně prodělávají.
Jak si která automobilka vede se proto rozhodl zjistit německý profesor ekonomiky Ferdinand Dudenhöffer, který se pokusil spočítat provozní zisky za jeden prodaný automobil. A my jsme si celkem jisti, že vás jeho výsledky překvapí.
Na absolutní špičce se umístila automobilka Ferrari, která dokázala na každém prodaném voze v první polovině tohoto roku vydělat cca 69 000 euro, tedy cca 1.18 milionu korun. To je skutečně hodně, ovšem nezapomínejme, že vozy Ferrari patří k těm nejdražším na světě a velkou část konečné ceny tvoří různé příplatky a doplňky, díky kterým se budoucí majitelé snaží docílit unikátního vzhledu. A právě peníze utracené na personalizaci pak tvoří na příjmech automobilky významný podíl.
Na druhém místě se s výrazným odstupem umístila automobilka Porsche, která dokázala za stejné období tohoto roku vydělat na jednom voze v průměru necelých 17 000 euro, tedy cca 438 000 Kč. Rozdíl mezi prvním a druhým místem je obrovský, ale my si musíme uvědomit, že Porsche nabízí oproti Ferrari podstatně dostupnější vozy. A navíc jich celkově prodává poměrně velké množství.
Další německé automobilky, jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz, dokáží na svých vozech vydělat v průměru okolo 3 500 euro, tedy cca 90 000 Kč. To sice není žádný zázrak, ovšem portfolia těchto značek jsou pestrá a prodeje jsou ještě častější.
Z italských prémiových automobilek bychom neměli opomenout ani Masserati, ovšem její průměrný zisk z jednoho prodaného vozu se pohybuje někde pod hranicí 5 000 euro, tedy cca 128 000 korun. Překvapením však může být, že jen kousek za tímto italským skvostem se má ukrývat Volvo. Zde však ceny neznáme.
Někde u konce tabulky se pak drží automobily Jaguar Land Rover, které svému výrobci přinášejí zisk v průměru okolo pouhých 800 euro, tedy cca 20 000 korun. Stále to však není špatné, dokud automobilka na každém prodaném voze neprodělává. A to není výjimkou.
Své by o tom mohla vyprávět například Tesla, která údajně na každém ze svých vyrobených elektromobilů ztrácela v průměru okolo 11 000 euro, tedy cca 283 000 korun. Bavíme se však o první polovině roku, v současnosti, kdy Tesla masivně investovala do výroby Model 3.
Překvapením ale může být, že příliš dobře si nevede ani koncernem Volkswagen vlastněná značka Bentley. Ta v prvním pololetí roku prodělávala na každém prodaném voze v průměru 17 000 euro, tedy cca 438 000 korun. Automobilky Bentley i Tesla však v poslední době hodně investovaly do dalšího rozvoje, což se na ztrátách vždy výrazně podepisuje
Ve výzkumu ale několik významných automobilek chybí. Ptáte se proč? Jak uvádí web CarScoops, který studii nedávno publikoval, například automobilky Rolls & Royce nebo Lamborghini nevydaly informace o prodejích a ziscích společnosti. Výpočty tak nebylo možné z čeho realizovat.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?