Kolik vydělávají luxusní automobilky? Takové částky byste zřejmě nečekali

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 15. srpna 2018, 15:59 Google+

Cílem každé společnosti, včetně těch v automobilovém průmyslu, je generovat zisk. Pokud by vás ale zajímalo, komu to jde nejlépe, pak vás zřejmě nepřekvapí, že výrobcům prémiových sportovních vozidel. Naopak překvapivým však může být zjištění, kolik si vlastně automobilka dokáže na jednom autě vydělat. Rozdíly jsou zde totiž obrovské.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Oficiální snímky nového Ferrari 488 Pista

Oficiální snímky nového Ferrari 488 Pista | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Zatímco některé automobilky dokáží získat z každého prodaného vozu až neuvěřitelné sumy, na trhu se najdou i automobilky, které na svých vozech celkem slušně prodělávají. 

Jak si která automobilka vede se proto rozhodl zjistit německý profesor ekonomiky Ferdinand Dudenhöffer, který se pokusil spočítat provozní zisky za jeden prodaný automobil. A my jsme si celkem jisti, že vás jeho výsledky překvapí.

Na absolutní špičce se umístila automobilka Ferrari, která dokázala na každém prodaném voze v první polovině tohoto roku vydělat cca 69 000 euro, tedy cca 1.18 milionu korun. To je skutečně hodně, ovšem nezapomínejme, že vozy Ferrari patří k těm nejdražším na světě a velkou část konečné ceny tvoří různé příplatky a doplňky, díky kterým se budoucí majitelé snaží docílit unikátního vzhledu. A právě peníze utracené na personalizaci pak tvoří na příjmech automobilky významný podíl.

Na druhém místě se s výrazným odstupem umístila automobilka Porsche, která dokázala za stejné období tohoto roku vydělat na jednom voze v průměru necelých 17 000 euro, tedy cca 438 000 Kč. Rozdíl mezi prvním a druhým místem je obrovský, ale my si musíme uvědomit, že Porsche nabízí oproti Ferrari podstatně dostupnější vozy. A navíc jich celkově prodává poměrně velké množství.

Další německé automobilky, jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz, dokáží na svých vozech vydělat v průměru okolo 3 500 euro, tedy cca 90 000 Kč. To sice není žádný zázrak, ovšem portfolia těchto značek jsou pestrá a prodeje jsou ještě častější.

img-responsive

Nové BMW i8 Roadster a nové BMW i8 Coupé | foto: BMW Česká republika

Z italských prémiových automobilek bychom neměli opomenout ani Masserati, ovšem její průměrný zisk z jednoho prodaného vozu se pohybuje někde pod hranicí 5 000 euro, tedy cca 128 000 korun. Překvapením však může být, že jen kousek za tímto italským skvostem se má ukrývat Volvo. Zde však ceny neznáme.

Někde u konce tabulky se pak drží automobily Jaguar Land Rover, které svému výrobci přinášejí zisk v průměru okolo pouhých 800 euro, tedy cca 20 000 korun. Stále to však není špatné, dokud automobilka na každém prodaném voze neprodělává. A to není výjimkou.

Své by o tom mohla vyprávět například Tesla, která údajně na každém ze svých vyrobených elektromobilů ztrácela v průměru okolo 11 000 euro, tedy cca 283 000 korun. Bavíme se však o první polovině roku, v současnosti, kdy Tesla masivně investovala do výroby Model 3.

img-responsive

Nový Bentley Continental GT | foto: Bentley

Překvapením ale může být, že příliš dobře si nevede ani koncernem Volkswagen vlastněná značka Bentley. Ta v prvním pololetí roku prodělávala na každém prodaném voze v průměru 17 000 euro, tedy cca 438 000 korun. Automobilky Bentley i Tesla však v poslední době hodně investovaly do dalšího rozvoje, což se na ztrátách vždy výrazně podepisuje

Ve výzkumu ale několik významných automobilek chybí. Ptáte se proč? Jak uvádí web CarScoops, který studii nedávno publikoval, například automobilky Rolls & Royce nebo Lamborghini nevydaly informace o prodejích a ziscích společnosti. Výpočty tak nebylo možné z čeho realizovat.

Vytisknout

Diskuze: Kolik vydělávají luxusní automobilky? Takové částky byste zřejmě nečekali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest, den druhý

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

reklama

Doporučujeme

Schéma vytváření záchranářské uličky platné od října tohoto roku

Další změny na silnicích? Ministerstvo dopravy konečně napravuje letitý problém

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  2. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  3. Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

  4. Gumbalkan deník z cest

  5. Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

  6. Gumbalkan deník z cest, den druhý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud