Kolik vydělávají luxusní automobilky? Takové částky byste zřejmě nečekali

-mao / AutoRoad.cz, 15. srpna 2018, 15:59 Google+

Cílem každé společnosti, včetně těch v automobilovém průmyslu, je generovat zisk. Pokud by vás ale zajímalo, komu to jde nejlépe, pak vás zřejmě nepřekvapí, že výrobcům prémiových sportovních vozidel. Naopak překvapivým však může být zjištění, kolik si vlastně automobilka dokáže na jednom autě vydělat. Rozdíly jsou zde totiž obrovské.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Oficiální snímky nového Ferrari 488 Pista

Oficiální snímky nového Ferrari 488 Pista | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Zatímco některé automobilky dokáží získat z každého prodaného vozu až neuvěřitelné sumy, na trhu se najdou i automobilky, které na svých vozech celkem slušně prodělávají. 

Jak si která automobilka vede se proto rozhodl zjistit německý profesor ekonomiky Ferdinand Dudenhöffer, který se pokusil spočítat provozní zisky za jeden prodaný automobil. A my jsme si celkem jisti, že vás jeho výsledky překvapí.

Na absolutní špičce se umístila automobilka Ferrari, která dokázala na každém prodaném voze v první polovině tohoto roku vydělat cca 69 000 euro, tedy cca 1.18 milionu korun. To je skutečně hodně, ovšem nezapomínejme, že vozy Ferrari patří k těm nejdražším na světě a velkou část konečné ceny tvoří různé příplatky a doplňky, díky kterým se budoucí majitelé snaží docílit unikátního vzhledu. A právě peníze utracené na personalizaci pak tvoří na příjmech automobilky významný podíl.

Na druhém místě se s výrazným odstupem umístila automobilka Porsche, která dokázala za stejné období tohoto roku vydělat na jednom voze v průměru necelých 17 000 euro, tedy cca 438 000 Kč. Rozdíl mezi prvním a druhým místem je obrovský, ale my si musíme uvědomit, že Porsche nabízí oproti Ferrari podstatně dostupnější vozy. A navíc jich celkově prodává poměrně velké množství.

Další německé automobilky, jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz, dokáží na svých vozech vydělat v průměru okolo 3 500 euro, tedy cca 90 000 Kč. To sice není žádný zázrak, ovšem portfolia těchto značek jsou pestrá a prodeje jsou ještě častější.

img-responsive

Nové BMW i8 Roadster a nové BMW i8 Coupé | foto: BMW Česká republika

Z italských prémiových automobilek bychom neměli opomenout ani Masserati, ovšem její průměrný zisk z jednoho prodaného vozu se pohybuje někde pod hranicí 5 000 euro, tedy cca 128 000 korun. Překvapením však může být, že jen kousek za tímto italským skvostem se má ukrývat Volvo. Zde však ceny neznáme.

Někde u konce tabulky se pak drží automobily Jaguar Land Rover, které svému výrobci přinášejí zisk v průměru okolo pouhých 800 euro, tedy cca 20 000 korun. Stále to však není špatné, dokud automobilka na každém prodaném voze neprodělává. A to není výjimkou.

Své by o tom mohla vyprávět například Tesla, která údajně na každém ze svých vyrobených elektromobilů ztrácela v průměru okolo 11 000 euro, tedy cca 283 000 korun. Bavíme se však o první polovině roku, v současnosti, kdy Tesla masivně investovala do výroby Model 3.

img-responsive

Nový Bentley Continental GT | foto: Bentley

Překvapením ale může být, že příliš dobře si nevede ani koncernem Volkswagen vlastněná značka Bentley. Ta v prvním pololetí roku prodělávala na každém prodaném voze v průměru 17 000 euro, tedy cca 438 000 korun. Automobilky Bentley i Tesla však v poslední době hodně investovaly do dalšího rozvoje, což se na ztrátách vždy výrazně podepisuje

Ve výzkumu ale několik významných automobilek chybí. Ptáte se proč? Jak uvádí web CarScoops, který studii nedávno publikoval, například automobilky Rolls & Royce nebo Lamborghini nevydaly informace o prodejích a ziscích společnosti. Výpočty tak nebylo možné z čeho realizovat.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kolik vydělávají luxusní automobilky? Takové částky byste zřejmě nečekali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

PRVNÍ JÍZDA: Peugeot 508 odhalil své karty. Víme jak jezdí a známe i ceny!

Porsche Cayenne asistovalo při ambiciozním pokusu o překonání rychlostního rekordu na kole

Lámání cyklistických rychlostních rekordů? Bez výkonných aut by to možné nebylo

Ilustrační fotografie

Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

Filtr pevných částic (DPF)

Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

Ford představil evropský Ranger Raptor

Evropský Ford Ranger Raptor představen do detailu, milovníci extrému si smlsnou

VinFast

Vietnamské BMW? Nová značka představuje vozy, o jejichž vzniku rozhodovala veřejnost

Crash Test Ford Tourneo

Novinky z Euro NCAP: Jak dopadl nový Touareg, Audi A6, Ford Tourneo nebo nové Suzuki Jimny?

Otvírat dveře auta v myčce se rozhodně nevyplácí

Tanec u jedoucího auta? Ženu v myčce nakonec vyšel pořádně draho

Nová Honda CR-V nabídne i hybridní systém

Hybridní Honda CR-V dorazí i do Evropy, kdy se dočkají první zákazníci?

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

reklama
reklama

Doporučujeme

Schéma vytváření záchranářské uličky platné od října tohoto roku

Další změny na silnicích? Ministerstvo dopravy konečně napravuje letitý problém

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  2. První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

  3. Jedna věc je za volantem nebezpečnější než telefon. Stát ji bez problému povoluje

  4. TEST: Subaru XV 1.6i EyeSight. Víte, v čem je tohle auto nejlepší na světě?

  5. Armáda vyzbrojená létajícími Jeepy? Airgeep byl výkonný, ozbrojený a skutečně létal

  6. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud