Kolik vydělávají luxusní automobilky? Takové částky byste zřejmě nečekali

mao / AutoRoad.cz, 15. srpna 2018, 15:59 Google+

Cílem každé společnosti, včetně těch v automobilovém průmyslu, je generovat zisk. Pokud by vás ale zajímalo, komu to jde nejlépe, pak vás zřejmě nepřekvapí, že výrobcům prémiových sportovních vozidel. Naopak překvapivým však může být zjištění, kolik si vlastně automobilka dokáže na jednom autě vydělat. Rozdíly jsou zde totiž obrovské.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Oficiální snímky nového Ferrari 488 Pista

Oficiální snímky nového Ferrari 488 Pista | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Zatímco některé automobilky dokáží získat z každého prodaného vozu až neuvěřitelné sumy, na trhu se najdou i automobilky, které na svých vozech celkem slušně prodělávají. 

Jak si která automobilka vede se proto rozhodl zjistit německý profesor ekonomiky Ferdinand Dudenhöffer, který se pokusil spočítat provozní zisky za jeden prodaný automobil. A my jsme si celkem jisti, že vás jeho výsledky překvapí.

Na absolutní špičce se umístila automobilka Ferrari, která dokázala na každém prodaném voze v první polovině tohoto roku vydělat cca 69 000 euro, tedy cca 1.18 milionu korun. To je skutečně hodně, ovšem nezapomínejme, že vozy Ferrari patří k těm nejdražším na světě a velkou část konečné ceny tvoří různé příplatky a doplňky, díky kterým se budoucí majitelé snaží docílit unikátního vzhledu. A právě peníze utracené na personalizaci pak tvoří na příjmech automobilky významný podíl.

Na druhém místě se s výrazným odstupem umístila automobilka Porsche, která dokázala za stejné období tohoto roku vydělat na jednom voze v průměru necelých 17 000 euro, tedy cca 438 000 Kč. Rozdíl mezi prvním a druhým místem je obrovský, ale my si musíme uvědomit, že Porsche nabízí oproti Ferrari podstatně dostupnější vozy. A navíc jich celkově prodává poměrně velké množství.

Další německé automobilky, jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz, dokáží na svých vozech vydělat v průměru okolo 3 500 euro, tedy cca 90 000 Kč. To sice není žádný zázrak, ovšem portfolia těchto značek jsou pestrá a prodeje jsou ještě častější.

img-responsive

Nové BMW i8 Roadster a nové BMW i8 Coupé | foto: BMW Česká republika

Z italských prémiových automobilek bychom neměli opomenout ani Masserati, ovšem její průměrný zisk z jednoho prodaného vozu se pohybuje někde pod hranicí 5 000 euro, tedy cca 128 000 korun. Překvapením však může být, že jen kousek za tímto italským skvostem se má ukrývat Volvo. Zde však ceny neznáme.

Někde u konce tabulky se pak drží automobily Jaguar Land Rover, které svému výrobci přinášejí zisk v průměru okolo pouhých 800 euro, tedy cca 20 000 korun. Stále to však není špatné, dokud automobilka na každém prodaném voze neprodělává. A to není výjimkou.

Své by o tom mohla vyprávět například Tesla, která údajně na každém ze svých vyrobených elektromobilů ztrácela v průměru okolo 11 000 euro, tedy cca 283 000 korun. Bavíme se však o první polovině roku, v současnosti, kdy Tesla masivně investovala do výroby Model 3.

img-responsive

Nový Bentley Continental GT | foto: Bentley

Překvapením ale může být, že příliš dobře si nevede ani koncernem Volkswagen vlastněná značka Bentley. Ta v prvním pololetí roku prodělávala na každém prodaném voze v průměru 17 000 euro, tedy cca 438 000 korun. Automobilky Bentley i Tesla však v poslední době hodně investovaly do dalšího rozvoje, což se na ztrátách vždy výrazně podepisuje

Ve výzkumu ale několik významných automobilek chybí. Ptáte se proč? Jak uvádí web CarScoops, který studii nedávno publikoval, například automobilky Rolls & Royce nebo Lamborghini nevydaly informace o prodejích a ziscích společnosti. Výpočty tak nebylo možné z čeho realizovat.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kolik vydělávají luxusní automobilky? Takové částky byste zřejmě nečekali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Baojun RS-5

Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

Renault Arkana

Móda SUV kupé se přesouvá i do nižších sfér, Renault Arkana má ale zásadní vadu

Hycan

Nejúspěšnější čínský startup založil novou značku, bude konkurovat sám sobě?

Toyota RAV4 2019

Nejhodnotnější značka mezi automobilkami? Podle Forbesu opět vítězí Toyota

Škoda CITIGOe iV

Elektrická Škoda Citigo iV nabídne dojezd až 265 km, z 0 na 100 km/h jí to však trvá 12,5 s.

Kompaktní SUV Hyundai Kona Electric zvládlo v rámci 24hodinového testu ujet celkem 1 823 km

Hyundai se opět zapsalo do České knihy rekordů, letos již podruhé

reklama
reklama

Doporučujeme

Schéma vytváření záchranářské uličky platné od října tohoto roku

Další změny na silnicích? Ministerstvo dopravy konečně napravuje letitý problém

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Utajovaný hybridní supersport Ferrari ujížděl motorce, tentokrát předvedl brutální akceleraci

  2. Škoda Superb na první video-ukázce: Poprvé se dočkáme i robustnější varianty Scout!

  3. Klíč k dámské ložnici. Jak auta pomáhají na seznamkách a které zmínit nesmíte?

  4. Autonomní vůz dle Renaultu? Elektromobil Zoe s křídlovými dveřmi

  5. První čínské elektrické SUV dorazilo do EU. Jaké jsou šance, aby uspělo?

  6. První vůz, který přejel Saharu? Citroen představil repliku Scarabée d'Or

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud