O finančních problémech Tesly už se toho napsalo hodně, dlouhodobě neudržitelná situace by se však konečně mohla obrátit k lepšímu, jak zaznívá přímo z automobilky. Během posledního červnového týdne se totiž podařilo vyrobit okolo 7 000 nových elektromobilů, což by konečně mohlo dopomoci k trvalé a udržitelné výdělečnosti podniku. A to poprvé za celou dobu existence.
Jak uvádí web The Drive, automobilka dokázala v posledním týdnu června vyrobit okolo 7 000 elektromobilů napříč všemi modely. Pokud tedy nenastanou žádné trable, mohla by se roční produkce automobilky vyšplhat až na 350 000 vozidel. Tesla však dodává, že čísla by mohla v průběhu třetího čtvrtletí i nadále růst, díky čemuž by se podnik mohl stát "udržitelně ziskový" - a to poprvé za celou svou historii.
Elon Musk dokonce prohlásil, že věří ve schopnost automobilky vyrábět během třetího čtvrtletí okolo 5000 Modelů 3 a 2000 Modelů X týdně. Pro srovnání, ve stejném období roku 2017 dokázala Tesla vyrobit jen 2 000 automobilů týdně. Plány automobilky však stále počítají s budoucí produkcí 10 000 Modelů 3 týdně.
Už nyní přitom slaví model 3 vcelku slušné úspěchy. Na americkém trhu s prémiovými sedany se mu totiž podařilo dosáhnout 52 procentního podílu. Podle Tesly se tak prodává více Modelů 3, než kombinace vozidel jako BMW řady 3, Audi A4, Mercedes-Benz třídy C, Lexus IS a Jaguáru XE.
Musk navíc věří, že tato čísla dál porostou a v budoucnosti je nečeká žádný výrazný pokles. Tesla dále sdělila, že zhruba polovina zájemců o Model 3 volí buď variantu se dvěma motory, nebo výkonnější variantu s vyšším dojezdem. Je však nejisté, zda se podaří tento trend udržet do budoucnosti.
K samotnému tématu ziskovosti pak Elon Musk uvedl, že se nebojí říci, že Tesla by měla být v zelených číslech během následujících čtvrtletí. Stejně tak by měla být i zisková, tedy pokud nenastane nějaký velký ekonomický propad.
Tesla navíc plánuje navyšovat svou produkci i díky otevření Gigafactory 3, která by měla vyrůst v Číně. Podnik, který bude vyžadovat investici okolo 2 miliard dolarů (a možná méně, jak uvedl Musk), by měl produkovat okolo 250 000 vozidel ročně. Pro stavbu nové Gigafactory pak nebude Tesla žádat finance od veřejnosti nebo svých finančních partnerů, ale plánuje úvěry od lokálních bank.
K vyšší produktivitě Tesly by měla pomoci i řada procedurálních změn. Tesla by tak měla více dbát na kvalitu zpracování a efektivitu během výroby Modelu 3. Do hry by se tak měla zapojit automatizace určitých fází výroby, které po problémech s nastartováním výroby probíhaly ručně. Tesla se zkrátka automatizace nevzdává, pouze chce více zvažovat její nasazení a rozvoj.
Elon Musk také zmínil, že vyzkoušel nový způsob doručování vozidel, tzv. "Přímé doručení." Díky tomuto modelu doručení pak Tesla doveze zákazníkovi jeho hotový automobil rovnou až domů nebo na pracoviště - nebo zkrátka kamkoliv, kam bude zákazník chtít.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.