O finančních problémech Tesly už se toho napsalo hodně, dlouhodobě neudržitelná situace by se však konečně mohla obrátit k lepšímu, jak zaznívá přímo z automobilky. Během posledního červnového týdne se totiž podařilo vyrobit okolo 7 000 nových elektromobilů, což by konečně mohlo dopomoci k trvalé a udržitelné výdělečnosti podniku. A to poprvé za celou dobu existence.
Jak uvádí web The Drive, automobilka dokázala v posledním týdnu června vyrobit okolo 7 000 elektromobilů napříč všemi modely. Pokud tedy nenastanou žádné trable, mohla by se roční produkce automobilky vyšplhat až na 350 000 vozidel. Tesla však dodává, že čísla by mohla v průběhu třetího čtvrtletí i nadále růst, díky čemuž by se podnik mohl stát "udržitelně ziskový" - a to poprvé za celou svou historii.
Elon Musk dokonce prohlásil, že věří ve schopnost automobilky vyrábět během třetího čtvrtletí okolo 5000 Modelů 3 a 2000 Modelů X týdně. Pro srovnání, ve stejném období roku 2017 dokázala Tesla vyrobit jen 2 000 automobilů týdně. Plány automobilky však stále počítají s budoucí produkcí 10 000 Modelů 3 týdně.
Už nyní přitom slaví model 3 vcelku slušné úspěchy. Na americkém trhu s prémiovými sedany se mu totiž podařilo dosáhnout 52 procentního podílu. Podle Tesly se tak prodává více Modelů 3, než kombinace vozidel jako BMW řady 3, Audi A4, Mercedes-Benz třídy C, Lexus IS a Jaguáru XE.
Musk navíc věří, že tato čísla dál porostou a v budoucnosti je nečeká žádný výrazný pokles. Tesla dále sdělila, že zhruba polovina zájemců o Model 3 volí buď variantu se dvěma motory, nebo výkonnější variantu s vyšším dojezdem. Je však nejisté, zda se podaří tento trend udržet do budoucnosti.
K samotnému tématu ziskovosti pak Elon Musk uvedl, že se nebojí říci, že Tesla by měla být v zelených číslech během následujících čtvrtletí. Stejně tak by měla být i zisková, tedy pokud nenastane nějaký velký ekonomický propad.
Tesla navíc plánuje navyšovat svou produkci i díky otevření Gigafactory 3, která by měla vyrůst v Číně. Podnik, který bude vyžadovat investici okolo 2 miliard dolarů (a možná méně, jak uvedl Musk), by měl produkovat okolo 250 000 vozidel ročně. Pro stavbu nové Gigafactory pak nebude Tesla žádat finance od veřejnosti nebo svých finančních partnerů, ale plánuje úvěry od lokálních bank.
K vyšší produktivitě Tesly by měla pomoci i řada procedurálních změn. Tesla by tak měla více dbát na kvalitu zpracování a efektivitu během výroby Modelu 3. Do hry by se tak měla zapojit automatizace určitých fází výroby, které po problémech s nastartováním výroby probíhaly ručně. Tesla se zkrátka automatizace nevzdává, pouze chce více zvažovat její nasazení a rozvoj.
Elon Musk také zmínil, že vyzkoušel nový způsob doručování vozidel, tzv. "Přímé doručení." Díky tomuto modelu doručení pak Tesla doveze zákazníkovi jeho hotový automobil rovnou až domů nebo na pracoviště - nebo zkrátka kamkoliv, kam bude zákazník chtít.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.