Škoda pokračuje v úspěšném kurzu. V prvních šesti měsících tohoto roku česká automobilka opět zvýšila počet vozů dodaných zákazníkům a završuje první pololetí rekordním výsledkem - 652 700 dodaných vozů. Ve srovnání s předchozím rokem si Škoda polepšila o 11,6 % (leden až červen 2017: 585 000 vozů). Jen v červnu dodala Škoda 116 500 vozů, což odpovídá nárůstu o 10,8 % ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku (červen 2017: 105 200 vozů). Na růstu se i nadále nejvíce podílely modely SUV Škoda Kodiaq a Karoq. Na největším trhu značky Škoda , kterým je Čína, byl minulý měsíc úspěšně zahájen prodej kompaktního SUV Škoda Kamiq
„Výsledky prvního pololetí jasně dokazují, že naše modelová strategie zabírá. Zákazníci skvěle přijímají naši moderní a širokou modelovou paletu,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „V druhé polovině roku 2018 musíme počítat s dalšími omezeními z důvodu zavedení nového zkušebního cyklu WLTP. Dodávky některých modelů zákazníkům budou odloženy.“
Společně s novým zkušebním cyklem WLTP bude zaveden nový emisní standard, který přivede všechny výrobce automobilů v roce 2018 do náročné situace. Na modelové paletě značky Škoda se to projeví různě. Například výroba aktuálního modelu Škoda Fabia je nyní před plánovanou modernizací modelu již rozprodána. Zahájení výroby modernizované verze tohoto malého vozu je naplánováno na srpen 2018.
V západní Evropě vzrostly dodávky zákazníkům v červnu o 7,7 % na 49 400 vozů (červen 2017: 45 900 vozů). V první polovině roku zvýšila ŠKODA dodávky o 5,9 % na 267 100 vozů (leden až červen 2017: 252 300 vozů). Na nejsilnějším evropském trhu - v Německu - dodala Škoda v červnu zákazníkům 17 600 vozů a potvrdila tak úspěch z minulého roku (červen 2017: 17 300 vozů, +1,6 %). Od ledna až do června zvýšila Škoda v Německu odbyt na 93 000 vozů (+5,6 %, leden až červen 2017: 88 000 vozů). Dvouciferný nárůst zaznamenala Škoda v prvním pololetí ve Francii (16 700 vozů; +25,1 %), Španělsku (14 800 vozů; +10,1 %), Švédsku (10 400 vozů; +17,5 %) a v Nizozemsku (9 600 vozů; +24,7 %).
Také ve střední Evropě si Škoda v červnu polepšila a dodala zákazníkům 20 800 vozů (+8,2 %, červen 2017: 19 200 vozů). Se 115 000 dodanými vozy v prvním pololetí zaznamenala nárůst o 4,8 % ve srovnání s předchozím rokem (leden až červen 2017: 109 800 vozů). Na domácím českém trhu si Škoda s 9 400 vozy ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku polepšila o 5,8 % (červen 2017: 8 900 vozů). V prvních šesti měsících roku zde Škoda dodala 52 000 vozů (leden až červen 2017: 51 200 vozů, +1,4 %). Škoda od ledna do června meziročně rostla také v Maďarsku (7 500 vozů; +19,9 %) a v Chorvatsku (3 500 vozů; +7,5 %).
Ve východní Evropě bez Ruska dodala Škoda 4 300 vozů, což odpovídá nárůstu o 13,1 % ve srovnání s předchozím rokem (červen 2017: 3 800 vozů). V prvním pololetí zaznamenala s 22 600 dodanými vozy nárůst o 17,5 % (leden až červen 2017: 19 300 vozů). Dvouciferným tempem rostly dodávky i v Rumunsku (6 800 vozů; +29,2 %), v Pobaltí (4 400 vozů; +11,9 %), v Srbsku (3 500 vozů; +11,6 %), Bulharsku (2 000 vozů; +34,0 %) a Bosně (900 vozů; +12,3 %).
I v Rusku Škoda výrazně navýšila počet dodaných vozů: 7 100 vozů představuje nárůst o 26,3 % oproti stejnému měsíci předešlého roku (červen 2017: 5 700 vozů). Celkem dodala Škoda zákazníkům v Rusku v první polovině roku 36 300 vozů. Odpovídá to nárůstu o 26,6 % oproti předchozímu roku (leden až červen 2017: 28 700 vozů).
Velký podíl na pozitivním vývoji odbytu vozů Škoda má také situace v Číně. V červnu vzrostl počet dodávek v Říši středu na 27 500 vozů (+16,9 %, červen 2017: 23 500 vozů). Minulý měsíc byl navíc úspěšně zahájen prodej kompaktního SUV Škoda Kamiq, které Škoda nabízí exkluzivně na svém největším trhu na světě. V první polovině roku dodala Škoda zákazníkům 165 500 vozů a polepšila si tak o 23,5 % ve srovnání spředchozím rokem (leden až červen 2017: 134 000 vozů)
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?