Škoda pokračuje v úspěšném kurzu. V prvních šesti měsících tohoto roku česká automobilka opět zvýšila počet vozů dodaných zákazníkům a završuje první pololetí rekordním výsledkem - 652 700 dodaných vozů. Ve srovnání s předchozím rokem si Škoda polepšila o 11,6 % (leden až červen 2017: 585 000 vozů). Jen v červnu dodala Škoda 116 500 vozů, což odpovídá nárůstu o 10,8 % ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku (červen 2017: 105 200 vozů). Na růstu se i nadále nejvíce podílely modely SUV Škoda Kodiaq a Karoq. Na největším trhu značky Škoda , kterým je Čína, byl minulý měsíc úspěšně zahájen prodej kompaktního SUV Škoda Kamiq
„Výsledky prvního pololetí jasně dokazují, že naše modelová strategie zabírá. Zákazníci skvěle přijímají naši moderní a širokou modelovou paletu,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „V druhé polovině roku 2018 musíme počítat s dalšími omezeními z důvodu zavedení nového zkušebního cyklu WLTP. Dodávky některých modelů zákazníkům budou odloženy.“
Společně s novým zkušebním cyklem WLTP bude zaveden nový emisní standard, který přivede všechny výrobce automobilů v roce 2018 do náročné situace. Na modelové paletě značky Škoda se to projeví různě. Například výroba aktuálního modelu Škoda Fabia je nyní před plánovanou modernizací modelu již rozprodána. Zahájení výroby modernizované verze tohoto malého vozu je naplánováno na srpen 2018.
V západní Evropě vzrostly dodávky zákazníkům v červnu o 7,7 % na 49 400 vozů (červen 2017: 45 900 vozů). V první polovině roku zvýšila ŠKODA dodávky o 5,9 % na 267 100 vozů (leden až červen 2017: 252 300 vozů). Na nejsilnějším evropském trhu - v Německu - dodala Škoda v červnu zákazníkům 17 600 vozů a potvrdila tak úspěch z minulého roku (červen 2017: 17 300 vozů, +1,6 %). Od ledna až do června zvýšila Škoda v Německu odbyt na 93 000 vozů (+5,6 %, leden až červen 2017: 88 000 vozů). Dvouciferný nárůst zaznamenala Škoda v prvním pololetí ve Francii (16 700 vozů; +25,1 %), Španělsku (14 800 vozů; +10,1 %), Švédsku (10 400 vozů; +17,5 %) a v Nizozemsku (9 600 vozů; +24,7 %).
Také ve střední Evropě si Škoda v červnu polepšila a dodala zákazníkům 20 800 vozů (+8,2 %, červen 2017: 19 200 vozů). Se 115 000 dodanými vozy v prvním pololetí zaznamenala nárůst o 4,8 % ve srovnání s předchozím rokem (leden až červen 2017: 109 800 vozů). Na domácím českém trhu si Škoda s 9 400 vozy ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku polepšila o 5,8 % (červen 2017: 8 900 vozů). V prvních šesti měsících roku zde Škoda dodala 52 000 vozů (leden až červen 2017: 51 200 vozů, +1,4 %). Škoda od ledna do června meziročně rostla také v Maďarsku (7 500 vozů; +19,9 %) a v Chorvatsku (3 500 vozů; +7,5 %).
Ve východní Evropě bez Ruska dodala Škoda 4 300 vozů, což odpovídá nárůstu o 13,1 % ve srovnání s předchozím rokem (červen 2017: 3 800 vozů). V prvním pololetí zaznamenala s 22 600 dodanými vozy nárůst o 17,5 % (leden až červen 2017: 19 300 vozů). Dvouciferným tempem rostly dodávky i v Rumunsku (6 800 vozů; +29,2 %), v Pobaltí (4 400 vozů; +11,9 %), v Srbsku (3 500 vozů; +11,6 %), Bulharsku (2 000 vozů; +34,0 %) a Bosně (900 vozů; +12,3 %).
I v Rusku Škoda výrazně navýšila počet dodaných vozů: 7 100 vozů představuje nárůst o 26,3 % oproti stejnému měsíci předešlého roku (červen 2017: 5 700 vozů). Celkem dodala Škoda zákazníkům v Rusku v první polovině roku 36 300 vozů. Odpovídá to nárůstu o 26,6 % oproti předchozímu roku (leden až červen 2017: 28 700 vozů).
Velký podíl na pozitivním vývoji odbytu vozů Škoda má také situace v Číně. V červnu vzrostl počet dodávek v Říši středu na 27 500 vozů (+16,9 %, červen 2017: 23 500 vozů). Minulý měsíc byl navíc úspěšně zahájen prodej kompaktního SUV Škoda Kamiq, které Škoda nabízí exkluzivně na svém největším trhu na světě. V první polovině roku dodala Škoda zákazníkům 165 500 vozů a polepšila si tak o 23,5 % ve srovnání spředchozím rokem (leden až červen 2017: 134 000 vozů)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?