Škoda Auto bude v budoucnu v rámci koncernu Volkswagen zastávat ještě důležitější roli na indickém automobilovém trhu. Cílem projektu „INDIA 2.0“ je dlouhodobé posílení pozice koncernu Volkswagen na tomto významném růstovém trhu. „Koncern Volkswagen nás pověřil tímto zodpovědným úkolem a ještě více tak zdůraznil svou důvěru v kompetence týmu Škoda Auto,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier poté, co představenstvo a dozorčí rada koncernu daly projektu zelenou. Zhruba před rokem a půl byla Škoda Auto pověřena vypracováním plánu na dlouhodobě úspěšnou modelovou ofenzívu značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech na indickém trhu.
Všechny v budoucnu lokálně v Indii vyvíjené a vyráběné modely budou vycházet z platformy MQB (modulare Querbaukasten, modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč) koncernu Volkswagen. MQB již nyní splňuje přísnější regulatorní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020. Škoda Auto přebírá v rámci projektu „INDIA 2.0“ zároveň i celkovou odpovědnost za subkompaktní platformu MQB A0, nejprve se zaměřením na Indii (MQB-A0-IN). Přípravy na lokální vývoj a výrobu nových modelů značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech jsou již v plném proudu. Představení prvního modelu značky Škoda založeného na platformě MQB-A0-IN je plánováno na rok 2020.
„Jsme pevně přesvědčeni o tom, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas. První model na nové platformě MQB-A0-IN představíme již v roce 2020,“ říká předsedapředstavenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier a dodává: „Jsem přesvědčen o tom, že náš projekt „INDIA 2.0“ bude úspěšný.“
Vedoucím projektu bude Managing Director Skoda Auto India Private Ltd., Gurpratap Boparai, který je velkým znalcem indického automobilového trhu.
Jaké jsou zásadní výhody MQB? Standardizace dílů, jejich rozměrů a také výrobních procesů snižuje náklady a zkracuje dobu výroby. Navíc MQB zvyšuje flexibilitu při vývoji nových vozidel. Těžiště vývoje nových modelů bude především přímo v Indii.
Další internacionalizace společnosti Škoda Auto je jedním ze základních kamenů Strategie 2025. V roce 2017 zvýšila Škoda Auto dodávky zákazníkům v Indii ve srovnání s předchozím rokem o více než 30 %. Rostoucí prodejní čísla v Indii dokazují, že modelová nabídka značky Škoda je pro indické zákazníky atraktivní, a že představuje velmi dobrou základnu pro další růst.
Značka Škoda má pro růst plánovaný v Indii vynikající startovní pozici: na indickém subkontinentu je aktivní od roku 2001 a dodávky zákazníkům v posledních letech neustále zvyšuje. V loňském roce bylo zákazníkům v Indii dodáno celkem 17 100 vozů Škoda (+ 31,4%, 2016: 13 000 kusů).První automobily značky Škoda se k zákazníkům v Indii dostaly již ve třicátých letech minulého století. V současné době nabízí Skoda Auto India Private Ltd. čtyři modelové řady: Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq, který byl na trh uveden v říjnu roku 2017. Rapid je vyráběn v továrně v Puné, zatímco modely Octavia, Superb a Kodiaq jsou vyráběny v Aurangábádu, kde také sídlí ústředí společnosti.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.