Škoda se chystá dobýt Indii, Volkswagen ji svěřil plnou důvěru

-mao / AutoRoad.cz, 22. června 2018, 11:59 Google+

Škoda Auto bude v budoucnu v rámci koncernu Volkswagen zastávat ještě důležitější roli na indickém automobilovém trhu. Cílem projektu „INDIA 2.0“ je dlouhodobé posílení pozice koncernu Volkswagen na tomto významném růstovém trhu. „Koncern Volkswagen nás pověřil tímto zodpovědným úkolem a ještě více tak zdůraznil svou důvěru v kompetence týmu Škoda Auto,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier poté, co představenstvo a dozorčí rada koncernu daly projektu zelenou. Zhruba před rokem a půl byla Škoda Auto pověřena vypracováním plánu na dlouhodobě úspěšnou modelovou ofenzívu značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech na indickém trhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Gurpratap Boparai převzal v dubnu letošního roku vedení společnosti Skoda Auto India Private Ltd. (SAIPL)

Gurpratap Boparai převzal v dubnu letošního roku vedení společnosti Skoda Auto India Private Ltd. (SAIPL) | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Všechny v budoucnu lokálně v Indii vyvíjené a vyráběné modely budou vycházet z platformy MQB (modulare Querbaukasten, modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč) koncernu Volkswagen. MQB již nyní splňuje přísnější regulatorní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020. Škoda Auto přebírá v rámci projektu „INDIA 2.0“ zároveň i celkovou odpovědnost za subkompaktní platformu MQB A0, nejprve se zaměřením na Indii (MQB-A0-IN). Přípravy na lokální vývoj a výrobu nových modelů značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech jsou již v plném proudu. Představení prvního modelu značky Škoda založeného na platformě MQB-A0-IN je plánováno na rok 2020.

„Jsme pevně přesvědčeni o tom, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas. První model na nové platformě MQB-A0-IN představíme již v roce 2020,“ říká předseda
představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier a dodává: „Jsem přesvědčen o tom, že náš projekt „INDIA 2.0“ bude úspěšný.“

Vedoucím projektu bude Managing Director Skoda Auto India Private Ltd., Gurpratap Boparai, který je velkým znalcem indického automobilového trhu.

Jaké jsou zásadní výhody MQB? Standardizace dílů, jejich rozměrů a také výrobních procesů snižuje náklady a zkracuje dobu výroby. Navíc MQB zvyšuje flexibilitu při vývoji nových vozidel. Těžiště vývoje nových modelů bude především přímo v Indii.

Další internacionalizace společnosti Škoda Auto je jedním ze základních kamenů Strategie 2025. V roce 2017 zvýšila Škoda Auto dodávky zákazníkům v Indii ve srovnání s předchozím rokem o více než 30 %. Rostoucí prodejní čísla v Indii dokazují, že modelová nabídka značky Škoda je pro indické zákazníky atraktivní, a že představuje velmi dobrou základnu pro další růst.

img-responsive

Škoda Auto a Volkswagen plánují výrazné zvýšení tržního podílu v Indii. Představení prvního modelu Škoda založeného na platformě MQB-A0-IN je plánováno na rok 2020. | foto: Škoda Auto

Značka Škoda má pro růst plánovaný v Indii vynikající startovní pozici: na indickém subkontinentu je aktivní od roku 2001 a dodávky zákazníkům v posledních letech neustále zvyšuje. V loňském roce bylo zákazníkům v Indii dodáno celkem 17 100 vozů Škoda (+ 31,4%, 2016: 13 000 kusů).
První automobily značky Škoda se k zákazníkům v Indii dostaly již ve třicátých letech minulého století. V současné době nabízí Skoda Auto India Private Ltd. čtyři modelové řady: Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq, který byl na trh uveden v říjnu roku 2017. Rapid je vyráběn v továrně v Puné, zatímco modely Octavia, Superb a Kodiaq jsou vyráběny v Aurangábádu, kde také sídlí ústředí společnosti.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Škoda se chystá dobýt Indii, Volkswagen ji svěřil plnou důvěru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Starý Jeep Cherokee se během jízdy terénem rozpadl a pak opět složil

Zrezlý Jeep si zahrál na Transformers, během jízdy terénem se rozpadl a pak opět složil

Nové BMW 330e Sedan: Sportovnější a ještě úspornější než dříve

BMW představilo hybridní řadu 3. Výkon 252 koní, čistě na baterie ujede až 60 kilometrů

JAWA

Legendární Jawa znovu ožívá! Nádherné retro-novinky vznikají tisíce kilometrů od domova

Tesla a její Bioweapon Defense Mode

Ventilace se systémem „Ochrany před chemickými zbraněmi"? V Kalifornii nyní slaví úspěch

Nové Audi e-tron se poprvé představí české veřejnosti na e-Salonu v Letňanech

Česká premiéra Audi e-tron: luxusní SUV s elektrickým pohonem patří k hvězdám e-Salonu

Toyota Auris Touring Sports Freestyle

Elektromobily a hybridy v autobazarech. Jaký je reálný zájem českých motoristů?

reklama
reklama

Doporučujeme

Toyota Camry

Toyota Camry se vrací do Evropy, pod kapotou nabídne sofistikovaný hybrid

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hašení hořících aut bez vody? V Norsku přišli s překvapivě elegantním řešením

  2. Proč ukazují tachometry jinou rychlost aneb jak rychle můžeme opravdu jet?

  3. Šíleně značená silnice posílá řidiče do protisměru, má k tomu však dobrý důvod

  4. Motor stíhačky na korbě náklaďáku? Sovětský veterán plní v ruské armádě řadu úkolů

  5. Tesla Model 3 v závodech deklasovala konkurenci, pak se ale stalo něco nepochopitelného

  6. Souboj o nejrychlejší SUV? Souboj čtyř titánů měl jednoznačného vítěze

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud