Škoda Auto bude v budoucnu v rámci koncernu Volkswagen zastávat ještě důležitější roli na indickém automobilovém trhu. Cílem projektu „INDIA 2.0“ je dlouhodobé posílení pozice koncernu Volkswagen na tomto významném růstovém trhu. „Koncern Volkswagen nás pověřil tímto zodpovědným úkolem a ještě více tak zdůraznil svou důvěru v kompetence týmu Škoda Auto,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier poté, co představenstvo a dozorčí rada koncernu daly projektu zelenou. Zhruba před rokem a půl byla Škoda Auto pověřena vypracováním plánu na dlouhodobě úspěšnou modelovou ofenzívu značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech na indickém trhu.
Všechny v budoucnu lokálně v Indii vyvíjené a vyráběné modely budou vycházet z platformy MQB (modulare Querbaukasten, modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč) koncernu Volkswagen. MQB již nyní splňuje přísnější regulatorní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020. Škoda Auto přebírá v rámci projektu „INDIA 2.0“ zároveň i celkovou odpovědnost za subkompaktní platformu MQB A0, nejprve se zaměřením na Indii (MQB-A0-IN). Přípravy na lokální vývoj a výrobu nových modelů značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech jsou již v plném proudu. Představení prvního modelu značky Škoda založeného na platformě MQB-A0-IN je plánováno na rok 2020.
„Jsme pevně přesvědčeni o tom, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas. První model na nové platformě MQB-A0-IN představíme již v roce 2020,“ říká předsedapředstavenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier a dodává: „Jsem přesvědčen o tom, že náš projekt „INDIA 2.0“ bude úspěšný.“
Vedoucím projektu bude Managing Director Skoda Auto India Private Ltd., Gurpratap Boparai, který je velkým znalcem indického automobilového trhu.
Jaké jsou zásadní výhody MQB? Standardizace dílů, jejich rozměrů a také výrobních procesů snižuje náklady a zkracuje dobu výroby. Navíc MQB zvyšuje flexibilitu při vývoji nových vozidel. Těžiště vývoje nových modelů bude především přímo v Indii.
Další internacionalizace společnosti Škoda Auto je jedním ze základních kamenů Strategie 2025. V roce 2017 zvýšila Škoda Auto dodávky zákazníkům v Indii ve srovnání s předchozím rokem o více než 30 %. Rostoucí prodejní čísla v Indii dokazují, že modelová nabídka značky Škoda je pro indické zákazníky atraktivní, a že představuje velmi dobrou základnu pro další růst.
Značka Škoda má pro růst plánovaný v Indii vynikající startovní pozici: na indickém subkontinentu je aktivní od roku 2001 a dodávky zákazníkům v posledních letech neustále zvyšuje. V loňském roce bylo zákazníkům v Indii dodáno celkem 17 100 vozů Škoda (+ 31,4%, 2016: 13 000 kusů).První automobily značky Škoda se k zákazníkům v Indii dostaly již ve třicátých letech minulého století. V současné době nabízí Skoda Auto India Private Ltd. čtyři modelové řady: Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq, který byl na trh uveden v říjnu roku 2017. Rapid je vyráběn v továrně v Puné, zatímco modely Octavia, Superb a Kodiaq jsou vyráběny v Aurangábádu, kde také sídlí ústředí společnosti.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.