Další negativa nástupu elektromobilů? Tisíce lidí se bojí o místa

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. června 2018, 13:00 Aktualizováno 9.6.2018, 15:58 Google+

Masivní nástup elektromobilů, na který se v příštích letech chystá většina světových automobilek, má přinést celou řadu pozitiv. Lidé pracující přímo v automobilovém průmyslu z něj však nejspíš tak nadšení nebudou. Podle posledních zpráv to totiž vypadá, že nástup elektromobilů by mohl jen v Německu ohrozit okolo 75 000 pracovních míst.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW Concept iX3

BMW Concept iX3 | foto: BMW

Sdílejte článek

Studie, na které se podílely německé společnosti podnikající v automobilovém průmyslu, celkem jasně naznačuje, že přechod na čistě elektrický pohon by mohl ohrozit místa až 75 000 lidí, kteří v současnosti pracují na motorech a převodovkách.

Podle institutu Fraunhofer Institute of Industrial Engineering, který je za studii zodpovědný, vytváří automobilový průmysl v Německu zhruba 840 000 pracovních míst. Z toho je cca 210 000 míst spojeno s výrobou pohonných ústrojí, jak specifikuje web Autoblog.

O věrohodnosti a hloubce studie vypovídá i skutečnost, že se na ni podíleli největší giganti německého automobilového průmyslu, jako například Volkswagen, Daimler, BMW, Bosch, ZF nebo Schaffler. Z poskytnutých dat pak vyšlo najevo, že konstrukce elektromobilů bude zhruba o 30 % rychlejší, než konstrukce vozidel se spalovacími motory.

Bernd Osterloh, zástupce automobilky Volkswagen, situaci vysvětluje tím, že konstrukce elektromobilů je podstatně jednoduší. Ve srovnání se spalovacími motory je totiž zapotřebí zhruba jen jedna šestina součástek.

Za předpokladu, že do roku 2030 budou 25 % všech automobilů v Německu tvořit elektromobily, 15 % hybridy a 60 % automobily se spalovacími motory, pak by podle studie mohlo být v hrožení na 75 000 míst. Pokud by však elektromobily nabraly na vyšší popularitě, mohlo by se číslo zvýšit na až na 100 000.

img-responsive

BMW Concept iX3 | foto: BMW

Osterloh navíc dodává, že problém je spojen i se závody určenými k výrobě baterií. Ty totiž potřebují zhruba jen pětinu pracovních sil, které by potřeboval klasický závod.

"Do roku 2030 bude každé druhé pracovní místo spojené s výrobou pohonných jednotek osobních automobilů přímo nebo nepřímo ovlivněno elektromobilitou," uvádí německá obchodní unie IG Metall. "Politici a průmyslu nyní musí zapracovat na vytvoření strategií, které usnadní tento přechod."

img-responsive

Volkswagen I.D. VIZZION | foto: Volkswagen

Studie navíc upozorňuje, že země by měla být opatrná v obchodováním s novými technologiemi s rivalskými zeměmi jako je Čína, Korea nebo Japonsko. Zejména společnosti, které jsou nyní na vedoucích pozicích ve vývoji elektromobility, by měli místo zadávání zakázek spíše prodávat.

Vytisknout

Diskuze: Další negativa nástupu elektromobilů? Tisíce lidí se bojí o místa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

V mapě České republiky vznikl největší GPS obrazec na světě ve tvaru dvouocasého lva - státního symbolu ČR, vyobrazeného pomocí tras cyklistických tras o celkové délce přes 1900 km.

Škoda slaví 100 let republiky neobvyklým rekordem, většího "lva" zatím nikdo…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud