Masivní nástup elektromobilů, na který se v příštích letech chystá většina světových automobilek, má přinést celou řadu pozitiv. Lidé pracující přímo v automobilovém průmyslu z něj však nejspíš tak nadšení nebudou. Podle posledních zpráv to totiž vypadá, že nástup elektromobilů by mohl jen v Německu ohrozit okolo 75 000 pracovních míst.
Studie, na které se podílely německé společnosti podnikající v automobilovém průmyslu, celkem jasně naznačuje, že přechod na čistě elektrický pohon by mohl ohrozit místa až 75 000 lidí, kteří v současnosti pracují na motorech a převodovkách.
Podle institutu Fraunhofer Institute of Industrial Engineering, který je za studii zodpovědný, vytváří automobilový průmysl v Německu zhruba 840 000 pracovních míst. Z toho je cca 210 000 míst spojeno s výrobou pohonných ústrojí, jak specifikuje web Autoblog.
O věrohodnosti a hloubce studie vypovídá i skutečnost, že se na ni podíleli největší giganti německého automobilového průmyslu, jako například Volkswagen, Daimler, BMW, Bosch, ZF nebo Schaffler. Z poskytnutých dat pak vyšlo najevo, že konstrukce elektromobilů bude zhruba o 30 % rychlejší, než konstrukce vozidel se spalovacími motory.
Bernd Osterloh, zástupce automobilky Volkswagen, situaci vysvětluje tím, že konstrukce elektromobilů je podstatně jednoduší. Ve srovnání se spalovacími motory je totiž zapotřebí zhruba jen jedna šestina součástek.
Za předpokladu, že do roku 2030 budou 25 % všech automobilů v Německu tvořit elektromobily, 15 % hybridy a 60 % automobily se spalovacími motory, pak by podle studie mohlo být v hrožení na 75 000 míst. Pokud by však elektromobily nabraly na vyšší popularitě, mohlo by se číslo zvýšit na až na 100 000.
Osterloh navíc dodává, že problém je spojen i se závody určenými k výrobě baterií. Ty totiž potřebují zhruba jen pětinu pracovních sil, které by potřeboval klasický závod.
"Do roku 2030 bude každé druhé pracovní místo spojené s výrobou pohonných jednotek osobních automobilů přímo nebo nepřímo ovlivněno elektromobilitou," uvádí německá obchodní unie IG Metall. "Politici a průmyslu nyní musí zapracovat na vytvoření strategií, které usnadní tento přechod."
Studie navíc upozorňuje, že země by měla být opatrná v obchodováním s novými technologiemi s rivalskými zeměmi jako je Čína, Korea nebo Japonsko. Zejména společnosti, které jsou nyní na vedoucích pozicích ve vývoji elektromobility, by měli místo zadávání zakázek spíše prodávat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?