Tesla Model 3 měla být v mnoha ohledech naprosto přelomovým modelem, což u lidí vzbudilo do té doby nevídaný zájem. Když se tak 31. března 2016 poprvé objevila možnost předplatit si jeden z prvních dostupných elektromobilů značky Tesla, lidé byli ochotní stát dlouhé fronty. A situace se nezměnila ani v následujících dnech. Tou dobou přitom ještě nikdo nevěděl, co vlastně nové Tesla nabídne nebo jak bude vypadat.
Výsledek prvního týdnu od zahájení předprodeje Modelu 3 byl naprosto neuvěřitelný. Za jeden týden si dostupný elektromobil před-objednalo na 325 000 zájemců. Během měsíce pak číslo stouplo na 400 000 zájemců, kteří složili zálohu rovných 1 000 dolarů. Do doručení prvního vozu zákazníkům sice 63 000 zájemců stáhlo svou objednávku (cca 12 procent), ovšem celkový počet i tak vzrostl na 455 000 zájemců. Model 3 se tak stal fenoménem, jaký historie automobilového trhu nepamatuje, jak uvádí web InsideEVs.
Rušení rezervací je samozřejmě naprosto normální a zřejmě se s ním i počítalo, ovšem po prvních trhlinách ve výrobě Modelu 3 se rušení rezervací začalo výrazně šířit a narůstat. Podle analytické společnosti Second Measure, která analyzuje miliony anonymních odpovědí na otázky spojené s nákupy a chováním zákazníka, už prý rezervaci zrušilo na 23 % lidí.
Jak je vidět z grafu, výrazný skok v rušení rezervací se poprvé objevuje v lednu tohoto roku a od té doby stále stoupá. Další výrazné povyskočení v grafu je pak zřetelně viditelné v dubnu tohoto roku. Tesle samozřejmě přicházejí i nové objednávky na Model 3, ovšem jejich počet je podle všeho nižší, než počet lidí, kteří si svých 1 000 dolarů opět odnášejí domů.
Podle webu Recode, který také sleduje trend vzrůstajícího počtu zrušených objednávek, se k tabulce společnosti Second Mesure vyjádřila už i Tesla. Zástupce společnosti měl sdělit, že: „Data společnosti Second Mesure se neshodují s našimi interními daty, ovšem jak moc nebudeme specifikovat."
Velký počet zrušených objednávek se přičítá zejména nedávnému prohlášení, které odsouvá nejlacinější variantu Modelu 3 (za 35 000 dolarů / 766 000 Kč) na pozdější dobu. Zákazníci citliví na cenu by také mohli ztratit zájem z důvodu ztráty slevy na daních ve výši až 7 500 dolarů, která skončí ve chvíli, kdy Tesla překročí výrobu 200 000 kusů ročně.
Na první pohled může může situace vypadat kriticky, ovšem ve skutečnosti se žádné drama nekoná. Tesla totiž stále nestačí pokrývat současnou poptávku, takže ztráta "před-objednávek" by ji trápit neměla. Automobilka se v současnosti soustředí hlavně na zvyšování produkce, která by měla již koncem tohoto měsíce dosáhnout cca 5 000 Modelů 3 týdně a cca 260 000 Modelů 3 ročně.
Jak už jsme navíc nedávno naznačili, pokud se automobilce podaří navýšit výrobu na 10 000 Modelů 3 týdně, náklady na výrobu jediného vozu se propadnou na částku cca 28 000 dolarů, přičemž 18 000 dolarů bude připadat na materiál a 10 000 dolarů na práci. U levnějšího Modelu 3 s cenovkou 35 000 dolarů se navíc počítá, že jeho náklady na výrobu by se mohli propadnout ještě dramatičtěji. Nezbývá tedy než věřit, že plány Tesle vyjdou a ta tak bude konečně schopná vydělat si sama na sebe.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.