Škoda hledá movité zákazníky, pro budoucnost jsou nezbytní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. dubna 2018, 12:45 Google+

Stejně jako většina světových automobilek, i mladoboleslavská Škodovka se rozhlíží po zákaznících, kteří by byli ochotni pořídit si vůz s jistou formou elektrifikace. Něco takového však není vůbec jednoduché, neboť ceny těchto vozidel přesahují průměr, na který jsou zákazníci u této značky zvyklí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda se ve Frankfurtu pochlubila s inovovaným konceptem Vision E

Škoda se ve Frankfurtu pochlubila s inovovaným konceptem Vision E | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

„Elektromobily budou nákladnější, než modely s tradičními spalovacími motory, takže musíme najít cílovou skupinu, která bude ochotna zaplatit za tato vozidla více," pronesl podle webu AutoNews na výroční konferenci automobilky Alain Favey, který je zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.

Česká automobilka, která pod křídly německého koncernu VW doslova vzkvétá, hodlá do roku 2020 představit pět elektrifikovaných modelů a do roku 2025 pět elektrických modelů, uvedl na konferenci předseda představenstva Bernhard Maier. Vývoj systémů elektrifikace a digitalizace si však do roku 2022 vyžádá investice okolo 2 miliard Euro, což je největší investice v historii automobilky, dodal Maier.

V minulém roce sice automobilka dosáhla rekordních prodejů a s tím i spojených rekordních zisků, ovšem Favey věří, že pro úspěch s elektrickými a elektrifikovanými vozidly bude muset automobilka najít novou strategii. „Nejde o to nabídnout jen nejnižší ceny. Musíme nabízet automobily natolik atraktivní, s tak přitažlivým obsahem, že lidé budou ochotni zaplatit více," pronesl Favey.

Již příští rok by potom Škoda měla začít nabízet čistě elektrické Citigo s dojezdem až 300 kilometrů, které vychází z techniky Volkswagenu E-UP. Kromě toho se v roce 2019 přestaví i první hybrid, kterým by měla být plug-in Škoda Superb. Pod její kapotou se pak očekává 1.4 litrový benzínový motor ve spojení s elektromotorem.

Hlavní elektrickou vlajkovou lodí Škodovky by se však v roce 2020 mělo stát čistě elektrické SUV, které bude postaveno na základě koncernové modulární platformy pro elektrická vozidla MEB. Vůz, který by se měl svou velikostí řadit mezi Kodiaq a Karoq, by měl zákazníkům nabídnout elektrický dojezd okolo 500 km.

Vytisknout

Diskuze: Škoda hledá movité zákazníky, pro budoucnost jsou nezbytní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Nové BMW M5

BMW M5 opět zabodovalo, obdrželo titul "World Performance Car 2018"

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud