Stejně jako většina světových automobilek, i mladoboleslavská Škodovka se rozhlíží po zákaznících, kteří by byli ochotni pořídit si vůz s jistou formou elektrifikace. Něco takového však není vůbec jednoduché, neboť ceny těchto vozidel přesahují průměr, na který jsou zákazníci u této značky zvyklí.
„Elektromobily budou nákladnější, než modely s tradičními spalovacími motory, takže musíme najít cílovou skupinu, která bude ochotna zaplatit za tato vozidla více," pronesl podle webu AutoNews na výroční konferenci automobilky Alain Favey, který je zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.
Česká automobilka, která pod křídly německého koncernu VW doslova vzkvétá, hodlá do roku 2020 představit pět elektrifikovaných modelů a do roku 2025 pět elektrických modelů, uvedl na konferenci předseda představenstva Bernhard Maier. Vývoj systémů elektrifikace a digitalizace si však do roku 2022 vyžádá investice okolo 2 miliard Euro, což je největší investice v historii automobilky, dodal Maier.
V minulém roce sice automobilka dosáhla rekordních prodejů a s tím i spojených rekordních zisků, ovšem Favey věří, že pro úspěch s elektrickými a elektrifikovanými vozidly bude muset automobilka najít novou strategii. „Nejde o to nabídnout jen nejnižší ceny. Musíme nabízet automobily natolik atraktivní, s tak přitažlivým obsahem, že lidé budou ochotni zaplatit více," pronesl Favey.
Již příští rok by potom Škoda měla začít nabízet čistě elektrické Citigo s dojezdem až 300 kilometrů, které vychází z techniky Volkswagenu E-UP. Kromě toho se v roce 2019 přestaví i první hybrid, kterým by měla být plug-in Škoda Superb. Pod její kapotou se pak očekává 1.4 litrový benzínový motor ve spojení s elektromotorem.
Hlavní elektrickou vlajkovou lodí Škodovky by se však v roce 2020 mělo stát čistě elektrické SUV, které bude postaveno na základě koncernové modulární platformy pro elektrická vozidla MEB. Vůz, který by se měl svou velikostí řadit mezi Kodiaq a Karoq, by měl zákazníkům nabídnout elektrický dojezd okolo 500 km.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?