Stejně jako většina světových automobilek, i mladoboleslavská Škodovka se rozhlíží po zákaznících, kteří by byli ochotni pořídit si vůz s jistou formou elektrifikace. Něco takového však není vůbec jednoduché, neboť ceny těchto vozidel přesahují průměr, na který jsou zákazníci u této značky zvyklí.
„Elektromobily budou nákladnější, než modely s tradičními spalovacími motory, takže musíme najít cílovou skupinu, která bude ochotna zaplatit za tato vozidla více," pronesl podle webu AutoNews na výroční konferenci automobilky Alain Favey, který je zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.
Česká automobilka, která pod křídly německého koncernu VW doslova vzkvétá, hodlá do roku 2020 představit pět elektrifikovaných modelů a do roku 2025 pět elektrických modelů, uvedl na konferenci předseda představenstva Bernhard Maier. Vývoj systémů elektrifikace a digitalizace si však do roku 2022 vyžádá investice okolo 2 miliard Euro, což je největší investice v historii automobilky, dodal Maier.
V minulém roce sice automobilka dosáhla rekordních prodejů a s tím i spojených rekordních zisků, ovšem Favey věří, že pro úspěch s elektrickými a elektrifikovanými vozidly bude muset automobilka najít novou strategii. „Nejde o to nabídnout jen nejnižší ceny. Musíme nabízet automobily natolik atraktivní, s tak přitažlivým obsahem, že lidé budou ochotni zaplatit více," pronesl Favey.
Již příští rok by potom Škoda měla začít nabízet čistě elektrické Citigo s dojezdem až 300 kilometrů, které vychází z techniky Volkswagenu E-UP. Kromě toho se v roce 2019 přestaví i první hybrid, kterým by měla být plug-in Škoda Superb. Pod její kapotou se pak očekává 1.4 litrový benzínový motor ve spojení s elektromotorem.
Hlavní elektrickou vlajkovou lodí Škodovky by se však v roce 2020 mělo stát čistě elektrické SUV, které bude postaveno na základě koncernové modulární platformy pro elektrická vozidla MEB. Vůz, který by se měl svou velikostí řadit mezi Kodiaq a Karoq, by měl zákazníkům nabídnout elektrický dojezd okolo 500 km.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?