Stejně jako většina světových automobilek, i mladoboleslavská Škodovka se rozhlíží po zákaznících, kteří by byli ochotni pořídit si vůz s jistou formou elektrifikace. Něco takového však není vůbec jednoduché, neboť ceny těchto vozidel přesahují průměr, na který jsou zákazníci u této značky zvyklí.
„Elektromobily budou nákladnější, než modely s tradičními spalovacími motory, takže musíme najít cílovou skupinu, která bude ochotna zaplatit za tato vozidla více," pronesl podle webu AutoNews na výroční konferenci automobilky Alain Favey, který je zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.
Česká automobilka, která pod křídly německého koncernu VW doslova vzkvétá, hodlá do roku 2020 představit pět elektrifikovaných modelů a do roku 2025 pět elektrických modelů, uvedl na konferenci předseda představenstva Bernhard Maier. Vývoj systémů elektrifikace a digitalizace si však do roku 2022 vyžádá investice okolo 2 miliard Euro, což je největší investice v historii automobilky, dodal Maier.
V minulém roce sice automobilka dosáhla rekordních prodejů a s tím i spojených rekordních zisků, ovšem Favey věří, že pro úspěch s elektrickými a elektrifikovanými vozidly bude muset automobilka najít novou strategii. „Nejde o to nabídnout jen nejnižší ceny. Musíme nabízet automobily natolik atraktivní, s tak přitažlivým obsahem, že lidé budou ochotni zaplatit více," pronesl Favey.
Již příští rok by potom Škoda měla začít nabízet čistě elektrické Citigo s dojezdem až 300 kilometrů, které vychází z techniky Volkswagenu E-UP. Kromě toho se v roce 2019 přestaví i první hybrid, kterým by měla být plug-in Škoda Superb. Pod její kapotou se pak očekává 1.4 litrový benzínový motor ve spojení s elektromotorem.
Hlavní elektrickou vlajkovou lodí Škodovky by se však v roce 2020 mělo stát čistě elektrické SUV, které bude postaveno na základě koncernové modulární platformy pro elektrická vozidla MEB. Vůz, který by se měl svou velikostí řadit mezi Kodiaq a Karoq, by měl zákazníkům nabídnout elektrický dojezd okolo 500 km.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?