Škoda hledá movité zákazníky, pro budoucnost jsou nezbytní

Škoda se ve Frankfurtu pochlubila s inovovaným konceptem Vision E
Škoda se ve Frankfurtu pochlubila s inovovaným konceptem Vision E, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. dubna 2018 12:45
Sdílej:

Stejně jako většina světových automobilek, i mladoboleslavská Škodovka se rozhlíží po zákaznících, kteří by byli ochotni pořídit si vůz s jistou formou elektrifikace. Něco takového však není vůbec jednoduché, neboť ceny těchto vozidel přesahují průměr, na který jsou zákazníci u této značky zvyklí.

„Elektromobily budou nákladnější, než modely s tradičními spalovacími motory, takže musíme najít cílovou skupinu, která bude ochotna zaplatit za tato vozidla více," pronesl podle webu AutoNews na výroční konferenci automobilky Alain Favey, který je zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.

Česká automobilka, která pod křídly německého koncernu VW doslova vzkvétá, hodlá do roku 2020 představit pět elektrifikovaných modelů a do roku 2025 pět elektrických modelů, uvedl na konferenci předseda představenstva Bernhard Maier. Vývoj systémů elektrifikace a digitalizace si však do roku 2022 vyžádá investice okolo 2 miliard Euro, což je největší investice v historii automobilky, dodal Maier.

V minulém roce sice automobilka dosáhla rekordních prodejů a s tím i spojených rekordních zisků, ovšem Favey věří, že pro úspěch s elektrickými a elektrifikovanými vozidly bude muset automobilka najít novou strategii. „Nejde o to nabídnout jen nejnižší ceny. Musíme nabízet automobily natolik atraktivní, s tak přitažlivým obsahem, že lidé budou ochotni zaplatit více," pronesl Favey.

Již příští rok by potom Škoda měla začít nabízet čistě elektrické Citigo s dojezdem až 300 kilometrů, které vychází z techniky Volkswagenu E-UP. Kromě toho se v roce 2019 přestaví i první hybrid, kterým by měla být plug-in Škoda Superb. Pod její kapotou se pak očekává 1.4 litrový benzínový motor ve spojení s elektromotorem.

Hlavní elektrickou vlajkovou lodí Škodovky by se však v roce 2020 mělo stát čistě elektrické SUV, které bude postaveno na základě koncernové modulární platformy pro elektrická vozidla MEB. Vůz, který by se měl svou velikostí řadit mezi Kodiaq a Karoq, by měl zákazníkům nabídnout elektrický dojezd okolo 500 km.

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.