Automobilka Volkswagen si rozhodně nemůže stěžovat na nezájem ze strany zákazníků, nicméně na některých trzích se ji nevede tak dobře, jak by evidentně mohlo. A jedním z takových trhů je i ten americký, kde Volkswagen ztratil po kauze Dieselgate dobré jméno. Automobilka je však pevně odhodlána si přízeň zákazníků znovu získat a nebojí se kvůli tomu ani sáhnout na ceny.
O plánech na obnovení důvěry v německou automobilku promluvil Hinrich Woebcken, výkonný ředitel Volkswagen of America, v rozhovoru pro Automotive News. A plány se přitom zdají být velice prosté: více se zaměřit na SUV, lépe pracovat se zpětnou vazbou od dealerů a samozřejmě zlevnit nové modely.
Podle Automotive News by chtěl Woebcken skoncovat s vysokými cenami, které měl Volkswagen po amerických zákaznících požadovat za privilegium jezdit tím nejlepším z "německého inženýrství". Některé slevy již dokonce propukly a například Tiguan zlevnil v závislosti na výbavě o 45000 Kč, zatím co Jetta prozatím zlevnila pouze o 2000 Kč u základního modelu.
Trend nižších cen by však měl pokračovat i s příchodem nových modelů na trh, což by se mělo dít zhruba 2x do roka. Ostatně například americký Volkswagen Arteon by měl dorazit na trhy až příštím rokem.
V roce 2020 by pak měla automobilka nabrat s kadencí nových modelů na obrátkách, neboť na americký trh dorazí nový Volkswagen Golf hned v několika variantách: hatchback, SportWagen, Alltrack nebo GTI. Všechny tyto modely by přitom měly nabídnout dostupnou cenovou politiku.
Poslední novinka, kterou si chce Volkswagen znovu získat přízeň amerických zákazníků, je zkracování výrobních cyklů. To v praxi znamená, že by se měla výrazně zkrátit doba mezi premiérami jednotlivých modelů v Evropě a na území USA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.