Automobilka Volkswagen si rozhodně nemůže stěžovat na nezájem ze strany zákazníků, nicméně na některých trzích se ji nevede tak dobře, jak by evidentně mohlo. A jedním z takových trhů je i ten americký, kde Volkswagen ztratil po kauze Dieselgate dobré jméno. Automobilka je však pevně odhodlána si přízeň zákazníků znovu získat a nebojí se kvůli tomu ani sáhnout na ceny.
O plánech na obnovení důvěry v německou automobilku promluvil Hinrich Woebcken, výkonný ředitel Volkswagen of America, v rozhovoru pro Automotive News. A plány se přitom zdají být velice prosté: více se zaměřit na SUV, lépe pracovat se zpětnou vazbou od dealerů a samozřejmě zlevnit nové modely.
Podle Automotive News by chtěl Woebcken skoncovat s vysokými cenami, které měl Volkswagen po amerických zákaznících požadovat za privilegium jezdit tím nejlepším z "německého inženýrství". Některé slevy již dokonce propukly a například Tiguan zlevnil v závislosti na výbavě o 45000 Kč, zatím co Jetta prozatím zlevnila pouze o 2000 Kč u základního modelu.
Trend nižších cen by však měl pokračovat i s příchodem nových modelů na trh, což by se mělo dít zhruba 2x do roka. Ostatně například americký Volkswagen Arteon by měl dorazit na trhy až příštím rokem.
V roce 2020 by pak měla automobilka nabrat s kadencí nových modelů na obrátkách, neboť na americký trh dorazí nový Volkswagen Golf hned v několika variantách: hatchback, SportWagen, Alltrack nebo GTI. Všechny tyto modely by přitom měly nabídnout dostupnou cenovou politiku.
Poslední novinka, kterou si chce Volkswagen znovu získat přízeň amerických zákazníků, je zkracování výrobních cyklů. To v praxi znamená, že by se měla výrazně zkrátit doba mezi premiérami jednotlivých modelů v Evropě a na území USA.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?