Titul nejhodnotnější značky v automobilovém průmyslu si zejména díky úctyhodným celosvětovým prodejům dlouho držela Toyota, ovšem minulý rok došlo na změnu. Díky změně firemní strategie a nárůstu prodejů se na první místo vyhoupl německý Mercedes-Benz
Podle finančního hodnocení automobilového průmyslu pro rok 2018, které na svých stránkách publikovala organizace Brand Finance, se hodnota automobilky s třícípou hvězdou ve znaku vyšplhala na 43.9 miliard dolarů, což znamená nárůst o 24 %.
Podle odborníků, kteří stojí za skládáním těchto tabulek, si automobilka kromě dalších velice specifických kritériích, které jinak určuj hodnotu značek, polepšila i v prodejích, které se podařilo minulý rok výrazně navýšit.
Toyota, která tabulkám kralovala několik let nazpět, se posunula na druhé místo a její hodnota se oproti minulému roku snížila na 43.7 miliardy dolarů, což znamená pokles o 6 %. Na třetím místě pak skončilo BMW, jehož hodnota byla stanovena na 41.8 miliardy dolarů.
Pozitivních výsledků se však dočkal Volkswagen, jehož hodnota po skandálů s Dieselgate v roce 2016 prudce poklesla. Podle posledních průzkumů se však automobilka opět staví na nohy a s hodnotou 25,014 miliardy dolarů obsadila čtvrté místo.
Zřejmě největší překvapení se však odehrálo poněkud hlouběji v tabulce a postarala se o něj tradiční britská automobilka Aston Martin. Její hodnota totiž oproti minulému roku dramaticky vyrostla o 268 % na 3.6 miliardy dolarů, díky čemuž Aston Martin obsadil celkem 24. místo.
Pozornost si také zaslouží některé čínské automobilky, které se v posledních letech derou stále více do popředí. Dosud jsme o nich slýchali většinou jen ze zahraničních autosalonů, ovšem podle výsledků se už tyto značky začínají nabírat na hodnotě. Do tabulky TOP 50 se jich dostalo rovnou šest a jen příkladem můžeme jmenovat například Geely, Bajoun nebo JAC Motors.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?