Titul nejhodnotnější značky v automobilovém průmyslu si zejména díky úctyhodným celosvětovým prodejům dlouho držela Toyota, ovšem minulý rok došlo na změnu. Díky změně firemní strategie a nárůstu prodejů se na první místo vyhoupl německý Mercedes-Benz
Podle finančního hodnocení automobilového průmyslu pro rok 2018, které na svých stránkách publikovala organizace Brand Finance, se hodnota automobilky s třícípou hvězdou ve znaku vyšplhala na 43.9 miliard dolarů, což znamená nárůst o 24 %.
Podle odborníků, kteří stojí za skládáním těchto tabulek, si automobilka kromě dalších velice specifických kritériích, které jinak určuj hodnotu značek, polepšila i v prodejích, které se podařilo minulý rok výrazně navýšit.
Toyota, která tabulkám kralovala několik let nazpět, se posunula na druhé místo a její hodnota se oproti minulému roku snížila na 43.7 miliardy dolarů, což znamená pokles o 6 %. Na třetím místě pak skončilo BMW, jehož hodnota byla stanovena na 41.8 miliardy dolarů.
Pozitivních výsledků se však dočkal Volkswagen, jehož hodnota po skandálů s Dieselgate v roce 2016 prudce poklesla. Podle posledních průzkumů se však automobilka opět staví na nohy a s hodnotou 25,014 miliardy dolarů obsadila čtvrté místo.
Zřejmě největší překvapení se však odehrálo poněkud hlouběji v tabulce a postarala se o něj tradiční britská automobilka Aston Martin. Její hodnota totiž oproti minulému roku dramaticky vyrostla o 268 % na 3.6 miliardy dolarů, díky čemuž Aston Martin obsadil celkem 24. místo.
Pozornost si také zaslouží některé čínské automobilky, které se v posledních letech derou stále více do popředí. Dosud jsme o nich slýchali většinou jen ze zahraničních autosalonů, ovšem podle výsledků se už tyto značky začínají nabírat na hodnotě. Do tabulky TOP 50 se jich dostalo rovnou šest a jen příkladem můžeme jmenovat například Geely, Bajoun nebo JAC Motors.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.