Titul nejhodnotnější značky v automobilovém průmyslu si zejména díky úctyhodným celosvětovým prodejům dlouho držela Toyota, ovšem minulý rok došlo na změnu. Díky změně firemní strategie a nárůstu prodejů se na první místo vyhoupl německý Mercedes-Benz
Podle finančního hodnocení automobilového průmyslu pro rok 2018, které na svých stránkách publikovala organizace Brand Finance, se hodnota automobilky s třícípou hvězdou ve znaku vyšplhala na 43.9 miliard dolarů, což znamená nárůst o 24 %.
Podle odborníků, kteří stojí za skládáním těchto tabulek, si automobilka kromě dalších velice specifických kritériích, které jinak určuj hodnotu značek, polepšila i v prodejích, které se podařilo minulý rok výrazně navýšit.
Toyota, která tabulkám kralovala několik let nazpět, se posunula na druhé místo a její hodnota se oproti minulému roku snížila na 43.7 miliardy dolarů, což znamená pokles o 6 %. Na třetím místě pak skončilo BMW, jehož hodnota byla stanovena na 41.8 miliardy dolarů.
Pozitivních výsledků se však dočkal Volkswagen, jehož hodnota po skandálů s Dieselgate v roce 2016 prudce poklesla. Podle posledních průzkumů se však automobilka opět staví na nohy a s hodnotou 25,014 miliardy dolarů obsadila čtvrté místo.
Zřejmě největší překvapení se však odehrálo poněkud hlouběji v tabulce a postarala se o něj tradiční britská automobilka Aston Martin. Její hodnota totiž oproti minulému roku dramaticky vyrostla o 268 % na 3.6 miliardy dolarů, díky čemuž Aston Martin obsadil celkem 24. místo.
Pozornost si také zaslouží některé čínské automobilky, které se v posledních letech derou stále více do popředí. Dosud jsme o nich slýchali většinou jen ze zahraničních autosalonů, ovšem podle výsledků se už tyto značky začínají nabírat na hodnotě. Do tabulky TOP 50 se jich dostalo rovnou šest a jen příkladem můžeme jmenovat například Geely, Bajoun nebo JAC Motors.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?