Elektromobily Tesla začínají být v Norsku pěkně kontroverzním tématem, zejména co se jejich výkonu týče. Americká automobilka, která bývá označována za průkopníka elektromobility, prý své zákazníky oklamala reklamou, která slibuje nepravdivé hodnoty výkonu u Modlu S P85D.
Již koncem roku 2016 se objevil případ, kdy několik norských majitelů Tesly Model S P85D zažalovalo automobilky kvůli tomu, že jejich vozy měl pouze 469 koní, přičemž automobilka je prodávala jako vozy s výkonem 691 koní. Nově podaná žaloba, za kterou stojí 79 lidí, pak automobilku obviňuje prakticky z toho samého.
A vlastně se ani není čemu divit, neboť lidé podepsaní pod novou žalobou doufají, že spor dopadne stejně, jako v prvním případě. Tehdy totiž automobilka navrhla mimosoudní vyrovnání, kdy každý majitel vozu dostal odškodné cca 65 000 norských korun, tedy cca 171 500 Kč. Někteří pak vyměnili část peněz za tovární úpravu vozu.
Na celém případu je však smutné, že rozdíl mezi výkonem 469 koní a 691 koní je velice snadno vysvětlitelným. Jak upozornil web Teslarati, Tesla Model S P85D je vybaven dvojicí elektromotorů, přičemž přední je naladěn na 221 koní a zadní na 471 koní. Dohromady tak automobil dosahuje výkonu 691 koní.
V Norsku se však, bohužel pro Teslu, považuje tento přístup za klamavou reklamu, která vede ke vzniku jinak zbytečných soudních sporů. Tento konkrétní pak bude nejspíš ještě do konce týdne projednávat soud v Oslu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.