Elektromobily Tesla začínají být v Norsku pěkně kontroverzním tématem, zejména co se jejich výkonu týče. Americká automobilka, která bývá označována za průkopníka elektromobility, prý své zákazníky oklamala reklamou, která slibuje nepravdivé hodnoty výkonu u Modlu S P85D.
Již koncem roku 2016 se objevil případ, kdy několik norských majitelů Tesly Model S P85D zažalovalo automobilky kvůli tomu, že jejich vozy měl pouze 469 koní, přičemž automobilka je prodávala jako vozy s výkonem 691 koní. Nově podaná žaloba, za kterou stojí 79 lidí, pak automobilku obviňuje prakticky z toho samého.
A vlastně se ani není čemu divit, neboť lidé podepsaní pod novou žalobou doufají, že spor dopadne stejně, jako v prvním případě. Tehdy totiž automobilka navrhla mimosoudní vyrovnání, kdy každý majitel vozu dostal odškodné cca 65 000 norských korun, tedy cca 171 500 Kč. Někteří pak vyměnili část peněz za tovární úpravu vozu.
Na celém případu je však smutné, že rozdíl mezi výkonem 469 koní a 691 koní je velice snadno vysvětlitelným. Jak upozornil web Teslarati, Tesla Model S P85D je vybaven dvojicí elektromotorů, přičemž přední je naladěn na 221 koní a zadní na 471 koní. Dohromady tak automobil dosahuje výkonu 691 koní.
V Norsku se však, bohužel pro Teslu, považuje tento přístup za klamavou reklamu, která vede ke vzniku jinak zbytečných soudních sporů. Tento konkrétní pak bude nejspíš ještě do konce týdne projednávat soud v Oslu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.