Elektromobily Tesla začínají být v Norsku pěkně kontroverzním tématem, zejména co se jejich výkonu týče. Americká automobilka, která bývá označována za průkopníka elektromobility, prý své zákazníky oklamala reklamou, která slibuje nepravdivé hodnoty výkonu u Modlu S P85D.
Již koncem roku 2016 se objevil případ, kdy několik norských majitelů Tesly Model S P85D zažalovalo automobilky kvůli tomu, že jejich vozy měl pouze 469 koní, přičemž automobilka je prodávala jako vozy s výkonem 691 koní. Nově podaná žaloba, za kterou stojí 79 lidí, pak automobilku obviňuje prakticky z toho samého.
A vlastně se ani není čemu divit, neboť lidé podepsaní pod novou žalobou doufají, že spor dopadne stejně, jako v prvním případě. Tehdy totiž automobilka navrhla mimosoudní vyrovnání, kdy každý majitel vozu dostal odškodné cca 65 000 norských korun, tedy cca 171 500 Kč. Někteří pak vyměnili část peněz za tovární úpravu vozu.
Na celém případu je však smutné, že rozdíl mezi výkonem 469 koní a 691 koní je velice snadno vysvětlitelným. Jak upozornil web Teslarati, Tesla Model S P85D je vybaven dvojicí elektromotorů, přičemž přední je naladěn na 221 koní a zadní na 471 koní. Dohromady tak automobil dosahuje výkonu 691 koní.
V Norsku se však, bohužel pro Teslu, považuje tento přístup za klamavou reklamu, která vede ke vzniku jinak zbytečných soudních sporů. Tento konkrétní pak bude nejspíš ještě do konce týdne projednávat soud v Oslu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?