Průkopníci ve světě kryptoměn, kteří před lety investovali svůj čas nebo finance do Bitcoinu, zažívají zlaté časy. Během posledních pár měsíců hodnota této nejslavnější kryptoměny raketově vzrostla, což učinilo z mnoha lidí milionáře, kteří své jmění směňují i za ty nejdražší, nejluxusnější a nejvýkonnější vozy světa.
Jeden z posledních případů byl zaznamenán ve slunné Kalifornii, kde si jeden spořivý investor pořídil najednou zcela nové Bugatti Chiron i poměrně vzácné Pagani Huayra Americano Tempesta. V autosalonu Pagani Newport Beach tak najednou zanechal cca 6 milionů dolarů (126,9 milionu Kč), v přepočtu na Bitcoin tedy něco málo přes 450 BTC.
Podle dostupných informací z webu Motor1.com bylo nové Bugatti lakováno velice slušivým leskle černým lakem "JetBlack" s šedými doplňky a uvnitř se nacházelo tmavé kožené čalounění. Pagani pak dostalo stříbrný lak s výraznými červenými doplňky. Netřeba říkat, že oba vozy jsou extrémně vzácné, což cenu každého přibližuje ke 3 milionům dolarů.
Co bude s pašeračkou Terezou? Expert naznačil
Ceny tak nejsou nízké ani v Bitcoinech, nicméně pokud je nový majitel těchto skvostů na kolech skutečně dlouhodobým investorem, pak je docela možné, že oněch 450 Bitcoinů pořídil před lety doslova za pár korun.
Nejedná se však o první vzácný automobil, který byl směněn za tuto populární kryptoměnu. Již v prosinci minulého roku se objevil případ, kdy někdo v Atlantě (Georgia, USA) nabízel téměř nový McLaren 720S za 25 Bitcoinů. Tehdy částka odpovídala sumě cca 420 000 dolarů (8,8 milionu Kč)), dnes by šlo o cca 333 000 dolarů (7 milionů Kč). Jak jeho prodej tehdy dopadl nevíme, nicméně jisté je, že s prodeje automobilů za Bitcoiny se budeme nejspíš setkávat stále častěji.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.