Průkopníci ve světě kryptoměn, kteří před lety investovali svůj čas nebo finance do Bitcoinu, zažívají zlaté časy. Během posledních pár měsíců hodnota této nejslavnější kryptoměny raketově vzrostla, což učinilo z mnoha lidí milionáře, kteří své jmění směňují i za ty nejdražší, nejluxusnější a nejvýkonnější vozy světa.
Jeden z posledních případů byl zaznamenán ve slunné Kalifornii, kde si jeden spořivý investor pořídil najednou zcela nové Bugatti Chiron i poměrně vzácné Pagani Huayra Americano Tempesta. V autosalonu Pagani Newport Beach tak najednou zanechal cca 6 milionů dolarů (126,9 milionu Kč), v přepočtu na Bitcoin tedy něco málo přes 450 BTC.
Podle dostupných informací z webu Motor1.com bylo nové Bugatti lakováno velice slušivým leskle černým lakem "JetBlack" s šedými doplňky a uvnitř se nacházelo tmavé kožené čalounění. Pagani pak dostalo stříbrný lak s výraznými červenými doplňky. Netřeba říkat, že oba vozy jsou extrémně vzácné, což cenu každého přibližuje ke 3 milionům dolarů.
Co bude s pašeračkou Terezou? Expert naznačil
Ceny tak nejsou nízké ani v Bitcoinech, nicméně pokud je nový majitel těchto skvostů na kolech skutečně dlouhodobým investorem, pak je docela možné, že oněch 450 Bitcoinů pořídil před lety doslova za pár korun.
Nejedná se však o první vzácný automobil, který byl směněn za tuto populární kryptoměnu. Již v prosinci minulého roku se objevil případ, kdy někdo v Atlantě (Georgia, USA) nabízel téměř nový McLaren 720S za 25 Bitcoinů. Tehdy částka odpovídala sumě cca 420 000 dolarů (8,8 milionu Kč)), dnes by šlo o cca 333 000 dolarů (7 milionů Kč). Jak jeho prodej tehdy dopadl nevíme, nicméně jisté je, že s prodeje automobilů za Bitcoiny se budeme nejspíš setkávat stále častěji.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?