Elektromobilita vyvolává v lidech rozdílné názory, nicméně podle mnohých odborníků se jedná o budoucnost osobní dopravy, se kterou musíme jednoduše počítat. V praxi se ale setkáváme s mnoha kontroverzemi a většina zákazníků je k tomuto druhu pohonu spíše skeptická. Jak si ale vedly hybridy ke konci roku? Výsledky možná překvapí.
Podle posledních zpráv z webu InsideEvs.com už po planetě jezdí více než 3 miliony hybridních vozidel, přičemž jen v tomto roce se prodalo více než jeden milion plug-in hybridů a příštím roce se očekává prodej dokonce 1.7 až dvou milionů plug-in hybridů.
Do konce roku 2018 se tak očekává, že by se po celém světě mohlo pohybovat zhruba 5 milionů plug-in hybridů. Velký podíl na tomto růstu mají mít především nové modely, které automobilky brzy vypustí na trh. Roční růst se odhaduje na úctyhodných 50 až 100 %, ovšem příliš dlouho nejspíš nevydrží.
Ročně se na celém světě prodá zhruba 80 milionů automobilů, v čemž se hybridy poměrně snadno ztrácí. V průběhu několika následujících let se však dá očekávat, že se tato situace dramaticky změní. Kromě většího výběru a modernějších technologií za to budou moci i velké trhy, jako je například ten čínský. Jeho podíl na prodeji hybridů ostatně ukazuje i graf sestavený webem The Guardian.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.