Dokud nenastoupil módní trend SUV, Evropa byla takřka zahlcena malými hatchbacky. Všimli jste si ale, že v USA se vozů s takto řešenou karoserií najde opravdu jen minimum? Američané se přitom připravují o mnohdy skvostné vozy, mezi které spadá i BMW 1, Audi A1 nebo různé vydařené francouzské hot-hatche.
Samozřejmě, všichni dobře víme, že Američané milují své pick-upy, pětimetrové sedany a další přerostlé stroje. Přesto by se jistě našla řada potenciálních zákazníků, kteří by dokázali ocenit kompaktnost, agilitu a svižnost některých evropských hot-hatchů.
Proč se ale tyto vozy do USA nedovážejí? Odpověď je poněkud záludná, ovšem ve výsledku až triviálně snadná. Ne že by snad nebyla vůle, nebo že by se evropské a americké vozy tolik lišily, ale hlavní problém je v bezpečnostních standardech, jak se na fóru Reddit rozepsal jistý "Andrew Moriarty".
Většina naší planety totiž testuje vozy podle bezpečnostních standardů UNECE/ECE (United Nations Economic Commission for Europe), nebo alespoň tyto standardy uznávají a akceptují. Jedinými dvěma výjimkami jsou USA a Kanada, které si vytvořily vlastní bezpečnostní standardy FMVSS/CMVSS (Federal/Canada Motor Vehicle Safety Standards).
Lépe řečeno, v USA byly tyto standardy vytvořeny a Kanada je údajně pouze převzala za své. V mnoha případech jsou tyto standardy dramaticky odlišné (např. typ a barva světel, poziční světla, atd.), ovšem ve valné většině případů se nejedná o zas tak dramatické rozdíly.
Ve výsledku to však znamená, že pokud by chtěla automobilka prodávat své vozy i na Severoamerickém kontinentu, musela by se svými modely podstupovat hned tři bezpečnostní certifikace: ECE pro levostranné řízení, ECE pro pravostranné řízení a FMVSS/CMVSS pro provoz v USA a Kanadě. A jak už asi tušíte, tohle rozhodně není levná záležitost.
Nejspíš si teď říkáte, proč se pravidla nesjednotí, abychom si všichni mohli užívat stejně zajímavé vozy, že? Inu možností je hned několik, přičemž tou nejpravděpodobnější může být protekcionismus americké vlády nad americkým automobilovým průmyslem. Ten sice zažívá otřesy, ovšem rozhodně ne takové, jaké by ho mohly potkat při nekontrolovatelném přílivu stovek různých typů aut z celé Evropy a zbytku světa.
Rozhodně by to nebylo poprvé, kdy americká vláda uplatňuje ekonomické nástroje na různá odvětví svého průmyslu. Právě USA jsou totiž z protekcionismu obviňovány dlouhodobě. Ve světě automobilů nás to však příliš mrzet nemusí, je to škoda hlavně pro tamní řidiče, kteří si nemohou užívat výhod rychlých nákupních tašek.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.