Když se tahač Tesla Semi představoval, bylo z toho velké pozdvižení. Jedni obdivně zírali na neuvěřitelné parametry, druzí pak nadávali a prorokovali, že podobný náklaďák nemá šanci na úspěch. Druhá skupina působila početněji, ovšem její předpoklady byly mylné.
Tesla Semi se totiž začíná stávat pořádným hitem, jak se pomalu ukazuje. V průběhu uplynulých týdnů jsme vás informovali hned o několika renomovaných společnostech, které si od Tesly elektrické tahače objednaly. Jednotlivé objednávky se prozatím pohybovaly maximálně v desítkách kusů, přičemž celkový objem se odhadoval na necelých 200 objednávek.
Na zcela revoluční tahač to rozhodně není špatné, ovšem realita je pro Teslu nejspíš mnohem pozitivnější. Na Instagramu se totiž již 30. listopadu objevil snímek pořízený během vyřizování rezervace na tři nové Tesly Semi.
We’re going #green in a big way. #excited and #proud to embrace this #technology. #solarpanel system will be going up at the store with the goal to run entirely on #solarpower. Also adding a #model3 to the fleet this year. #tesla @tesla_official #teslasemi @teslamotors #semi #renewableenergy #chicago #design #wednesday #bignews #doing
Onu rezervaci si zřizovala společnost Elemental Landscapes, jejíž rezervace tří tahačů dostala označení "Rezervace číslo E0000001230". Pokud si tedy rezervační systém negeneruje čísla náhodně, pak to bezesporu znamená, že zákazníci už si do 30. listopadu objednali 1230 tahačů Tesla Semi. V současnosti tak může být číslo ještě vyšší.
Pro Teslu pak tento úspěch znamená příliv dalších desítek a možná i stovek milionů dolarů. Pokud by totiž všech 1230 objednaných tahačů pocházelo z běžné série, pak by rezervační poplatky vynesly 24.6 milionu dolarů (535.1 milionů korun). Pokud by se ale všichni rozhodli pro zakoupení tahačů z tzv. Founder Series, Tesla by byla rázem bohatší o 246 milionů dolarů.
Taková suma peněz by automobilce rozhodně nebyla ku škodě, zvláště s přihlédnutím k problémům týkajících se nastartování sériové výroby Modelu 3. Ta už sice běží, produkce pomalu roste a první zákazníci by mohli dostat své vozy ještě před koncem roku, ovšem díky tomuto zpoždění utrpěla společnost ve třetím čtvrtletí roku rekordní ztráty.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?