Když se tahač Tesla Semi představoval, bylo z toho velké pozdvižení. Jedni obdivně zírali na neuvěřitelné parametry, druzí pak nadávali a prorokovali, že podobný náklaďák nemá šanci na úspěch. Druhá skupina působila početněji, ovšem její předpoklady byly mylné.
Tesla Semi se totiž začíná stávat pořádným hitem, jak se pomalu ukazuje. V průběhu uplynulých týdnů jsme vás informovali hned o několika renomovaných společnostech, které si od Tesly elektrické tahače objednaly. Jednotlivé objednávky se prozatím pohybovaly maximálně v desítkách kusů, přičemž celkový objem se odhadoval na necelých 200 objednávek.
Na zcela revoluční tahač to rozhodně není špatné, ovšem realita je pro Teslu nejspíš mnohem pozitivnější. Na Instagramu se totiž již 30. listopadu objevil snímek pořízený během vyřizování rezervace na tři nové Tesly Semi.
We’re going #green in a big way. #excited and #proud to embrace this #technology. #solarpanel system will be going up at the store with the goal to run entirely on #solarpower. Also adding a #model3 to the fleet this year. #tesla @tesla_official #teslasemi @teslamotors #semi #renewableenergy #chicago #design #wednesday #bignews #doing
Onu rezervaci si zřizovala společnost Elemental Landscapes, jejíž rezervace tří tahačů dostala označení "Rezervace číslo E0000001230". Pokud si tedy rezervační systém negeneruje čísla náhodně, pak to bezesporu znamená, že zákazníci už si do 30. listopadu objednali 1230 tahačů Tesla Semi. V současnosti tak může být číslo ještě vyšší.
Pro Teslu pak tento úspěch znamená příliv dalších desítek a možná i stovek milionů dolarů. Pokud by totiž všech 1230 objednaných tahačů pocházelo z běžné série, pak by rezervační poplatky vynesly 24.6 milionu dolarů (535.1 milionů korun). Pokud by se ale všichni rozhodli pro zakoupení tahačů z tzv. Founder Series, Tesla by byla rázem bohatší o 246 milionů dolarů.
Taková suma peněz by automobilce rozhodně nebyla ku škodě, zvláště s přihlédnutím k problémům týkajících se nastartování sériové výroby Modelu 3. Ta už sice běží, produkce pomalu roste a první zákazníci by mohli dostat své vozy ještě před koncem roku, ovšem díky tomuto zpoždění utrpěla společnost ve třetím čtvrtletí roku rekordní ztráty.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?