Britská produkce automobilů začíná lehce zaostávat za stejným obdobím minulého roku, za což může neustále klesající poptávka na trhu. A kdo je na vině? Odborná veřejnost má jasno - Brexit a ekologové.
Podle Financial Times bylo ve Velké Británii během prvních 10 měsíců tohoto roku vyrobeno 1 439 475 automobilů, což je zhruba o 1.6 procenta méně, než v roce minulém. Klíčovým důvodem tohoto poklesu má být pokles poptávky o zhruba 6.8%. Pokles se bohužel týkal i exportu, který ale spadl jen o 0.1%.
Podle předpovědí pak britský automobilový průmysl vyprodukuje do konce roku cca 1,73 milionu vozů, což je poměrně znatelný propad oproti 1.8 milionu z minulého roku. Pokles produkce ale nebyl ničím očekávaným, zaskočeni jsou i analytici, kteří odhadovali postupný nárůst až na 2 miliony vyrobených aut do roku 2020.
Výkonný ředitel Britského svazu britských výrobců a prodejců motorových vozidel Mike Hawes pak podle webu CarScoops výsledky přisuzoval Brexitu, který je podle něj jejich příčinou.
Pokles poptávky britských zákazníků trvá již devět měsíců a podle dalších dalších názorů by kromě Brexitu mohla být na vině i britská vláda, která se snaží bojovat proti znečištěnému ovzduší různými kroky, včetně přísného zdaňování vjezdu některých vozidel do center měst.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.