Britská produkce automobilů začíná lehce zaostávat za stejným obdobím minulého roku, za což může neustále klesající poptávka na trhu. A kdo je na vině? Odborná veřejnost má jasno - Brexit a ekologové.
Podle Financial Times bylo ve Velké Británii během prvních 10 měsíců tohoto roku vyrobeno 1 439 475 automobilů, což je zhruba o 1.6 procenta méně, než v roce minulém. Klíčovým důvodem tohoto poklesu má být pokles poptávky o zhruba 6.8%. Pokles se bohužel týkal i exportu, který ale spadl jen o 0.1%.
Podle předpovědí pak britský automobilový průmysl vyprodukuje do konce roku cca 1,73 milionu vozů, což je poměrně znatelný propad oproti 1.8 milionu z minulého roku. Pokles produkce ale nebyl ničím očekávaným, zaskočeni jsou i analytici, kteří odhadovali postupný nárůst až na 2 miliony vyrobených aut do roku 2020.
Výkonný ředitel Britského svazu britských výrobců a prodejců motorových vozidel Mike Hawes pak podle webu CarScoops výsledky přisuzoval Brexitu, který je podle něj jejich příčinou.
Pokles poptávky britských zákazníků trvá již devět měsíců a podle dalších dalších názorů by kromě Brexitu mohla být na vině i britská vláda, která se snaží bojovat proti znečištěnému ovzduší různými kroky, včetně přísného zdaňování vjezdu některých vozidel do center měst.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?