Americký prezident Donald Trump, který v současnosti cestuje po Asii kvůli bezpečnostní situaci spojené se Severní Koreou, si během návštěvy Japonska uřízl z ostudy kabát. Během návštěvy se totiž zúčastnil jednání se zástupci japonských automobilek, kterým údajně řekl "Zkuste raději auta vyrábět přímo v USA, namísto jejich dovozu. Nežádáme vás přece o tolik, ne?". Trump tak prokázal svou dokonalou neznalost automobilového průmyslu na území své vlastní země.
Pokud by se totiž jen chvíli zajímal o to, jaké automobilky vlastně v USA vyrábí své automobily, pak by musel velice rychle zjistit, že ty japonské patří k předním a to dokonce už několik desítek let.
Například Toyota má v zemi hned šest továren, následuje ji Honda se čtyřmi továrnami, Nissan má dvě a Subaru jednu. Navíc se v brzy přidá i poměrně malá automobilka Mazda, která již delší dobu plánuje výrobu společné továrny na území USA s Toyotou. Třešničkou na dortu je pak skutečnost, že Honda dokonce víc aut z USA vyváží, než jich dováží, jak informoval web USA Today již v roce 2014.
Jak si stojí japonské automobilky na území USA skvěle ukazuje i tento příspěvek na Twitteru, za kterým stojí David Shepardson, reportér agentury Reuters zabývající se právě segmentem automobilového průmyslu.
Trump to Japanese automakers: "Try building your cars in the United States instead of shipping them over. That’s not too much to ask" pic.twitter.com/ndpcKAsHcx
— David Shepardson (@davidshepardson) 6. listopadu 2017
Z něj je evidentní, že Japonské automobilky zaměstnávaly v USA v roce 2016 přes 90.000 zaměstnanců, vyrobily necelé 4 miliony automobilů & 4.7 milionu motorů a za jediný rok vyexportovaly 412.281 automobilů. Celkový příspěvek japonských automobilek do amerického rozpočtu pak činil 45.6 miliardy dolarů.
Je těžké hádat, co víc by tak ještě Trump mohl chtít. V jeho případě to však není první exces na téma automobilového průmyslu. Svůj svérázný přístup předvedl již během návštěvy Německa, kde označil německé automobilky "Very bad" a vyzýval je, aby přestaly prodávat auta na americkém trhu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.