Americký prezident Donald Trump, který v současnosti cestuje po Asii kvůli bezpečnostní situaci spojené se Severní Koreou, si během návštěvy Japonska uřízl z ostudy kabát. Během návštěvy se totiž zúčastnil jednání se zástupci japonských automobilek, kterým údajně řekl "Zkuste raději auta vyrábět přímo v USA, namísto jejich dovozu. Nežádáme vás přece o tolik, ne?". Trump tak prokázal svou dokonalou neznalost automobilového průmyslu na území své vlastní země.
Pokud by se totiž jen chvíli zajímal o to, jaké automobilky vlastně v USA vyrábí své automobily, pak by musel velice rychle zjistit, že ty japonské patří k předním a to dokonce už několik desítek let.
Například Toyota má v zemi hned šest továren, následuje ji Honda se čtyřmi továrnami, Nissan má dvě a Subaru jednu. Navíc se v brzy přidá i poměrně malá automobilka Mazda, která již delší dobu plánuje výrobu společné továrny na území USA s Toyotou. Třešničkou na dortu je pak skutečnost, že Honda dokonce víc aut z USA vyváží, než jich dováží, jak informoval web USA Today již v roce 2014.
Jak si stojí japonské automobilky na území USA skvěle ukazuje i tento příspěvek na Twitteru, za kterým stojí David Shepardson, reportér agentury Reuters zabývající se právě segmentem automobilového průmyslu.
Trump to Japanese automakers: "Try building your cars in the United States instead of shipping them over. That’s not too much to ask" pic.twitter.com/ndpcKAsHcx
— David Shepardson (@davidshepardson) 6. listopadu 2017
Z něj je evidentní, že Japonské automobilky zaměstnávaly v USA v roce 2016 přes 90.000 zaměstnanců, vyrobily necelé 4 miliony automobilů & 4.7 milionu motorů a za jediný rok vyexportovaly 412.281 automobilů. Celkový příspěvek japonských automobilek do amerického rozpočtu pak činil 45.6 miliardy dolarů.
Je těžké hádat, co víc by tak ještě Trump mohl chtít. V jeho případě to však není první exces na téma automobilového průmyslu. Svůj svérázný přístup předvedl již během návštěvy Německa, kde označil německé automobilky "Very bad" a vyzýval je, aby přestaly prodávat auta na americkém trhu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?