Všichni jsme tušili, že ani tohle čtvrtletí nebude pro Teslu zrovna úspěšné. Bylo by naivní si mysle, že i kdyby se podařilo nastartovat výrobu Modelu 3 podle plánu, dostala by se Tesla letos do zisku. Nikdo však asi nečekal, že se nakonec ztráty vyšplhají až na 619,4 milionu dolarů.
V posledním čtvrtletí vynaložila automobilka cca 1,1 miliardy dolarů na kapitálové výdaje a zaplatila dalších 325 milionů dolarů na splacení úvěru. Výsledky ale také ukazují, že Tesla v srpnu získala cca 1,8 miliardy dolarů prodejem dluhu a těší se nárůstu výnosů o 30% na 2,98 miliardy dolarů.
Někteří doufali, že díky produkci Modelu 3 by se mohlo podařit alespoň zmenšení každoroční ztráty, nicméně výroba tohoto "dostupného" elektromobilu musela být pozdržena a plány na výrobu cca 5.000 vozů týdně se podaří realizovat nejspíše až koncem prvního čtvrtletí následujícího roku.
Elon Musk však v rozhovoru pro Reuters konečně vysvětlil, co stálo za zdržením výroby modelu 3. Dlouho se spekulovalo o nepřipravené výrobní hale nebo o nedostatku dílů od externích dodavatelů. Jak se ale nakonec ukázalo, na vině byla továrna na výrobu baterií Gigafactory, která měla problémy na lince vyrábějící bateriové moduly.
Elon Musk přiznal, že z toho byl před třemi nebo čtyřmi týdny v depresích, nicméně teď už by měl být problém vyřešen a rapidně stoupající produkci Tesly Model 3 by nemělo nic bránit, jak optimisticky pronesl.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?