Všichni jsme tušili, že ani tohle čtvrtletí nebude pro Teslu zrovna úspěšné. Bylo by naivní si mysle, že i kdyby se podařilo nastartovat výrobu Modelu 3 podle plánu, dostala by se Tesla letos do zisku. Nikdo však asi nečekal, že se nakonec ztráty vyšplhají až na 619,4 milionu dolarů.
V posledním čtvrtletí vynaložila automobilka cca 1,1 miliardy dolarů na kapitálové výdaje a zaplatila dalších 325 milionů dolarů na splacení úvěru. Výsledky ale také ukazují, že Tesla v srpnu získala cca 1,8 miliardy dolarů prodejem dluhu a těší se nárůstu výnosů o 30% na 2,98 miliardy dolarů.
Někteří doufali, že díky produkci Modelu 3 by se mohlo podařit alespoň zmenšení každoroční ztráty, nicméně výroba tohoto "dostupného" elektromobilu musela být pozdržena a plány na výrobu cca 5.000 vozů týdně se podaří realizovat nejspíše až koncem prvního čtvrtletí následujícího roku.
Elon Musk však v rozhovoru pro Reuters konečně vysvětlil, co stálo za zdržením výroby modelu 3. Dlouho se spekulovalo o nepřipravené výrobní hale nebo o nedostatku dílů od externích dodavatelů. Jak se ale nakonec ukázalo, na vině byla továrna na výrobu baterií Gigafactory, která měla problémy na lince vyrábějící bateriové moduly.
Elon Musk přiznal, že z toho byl před třemi nebo čtyřmi týdny v depresích, nicméně teď už by měl být problém vyřešen a rapidně stoupající produkci Tesly Model 3 by nemělo nic bránit, jak optimisticky pronesl.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?