Všichni jsme tušili, že ani tohle čtvrtletí nebude pro Teslu zrovna úspěšné. Bylo by naivní si mysle, že i kdyby se podařilo nastartovat výrobu Modelu 3 podle plánu, dostala by se Tesla letos do zisku. Nikdo však asi nečekal, že se nakonec ztráty vyšplhají až na 619,4 milionu dolarů.
V posledním čtvrtletí vynaložila automobilka cca 1,1 miliardy dolarů na kapitálové výdaje a zaplatila dalších 325 milionů dolarů na splacení úvěru. Výsledky ale také ukazují, že Tesla v srpnu získala cca 1,8 miliardy dolarů prodejem dluhu a těší se nárůstu výnosů o 30% na 2,98 miliardy dolarů.
Někteří doufali, že díky produkci Modelu 3 by se mohlo podařit alespoň zmenšení každoroční ztráty, nicméně výroba tohoto "dostupného" elektromobilu musela být pozdržena a plány na výrobu cca 5.000 vozů týdně se podaří realizovat nejspíše až koncem prvního čtvrtletí následujícího roku.
Elon Musk však v rozhovoru pro Reuters konečně vysvětlil, co stálo za zdržením výroby modelu 3. Dlouho se spekulovalo o nepřipravené výrobní hale nebo o nedostatku dílů od externích dodavatelů. Jak se ale nakonec ukázalo, na vině byla továrna na výrobu baterií Gigafactory, která měla problémy na lince vyrábějící bateriové moduly.
Elon Musk přiznal, že z toho byl před třemi nebo čtyřmi týdny v depresích, nicméně teď už by měl být problém vyřešen a rapidně stoupající produkci Tesly Model 3 by nemělo nic bránit, jak optimisticky pronesl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.