Všichni jsme tušili, že ani tohle čtvrtletí nebude pro Teslu zrovna úspěšné. Bylo by naivní si mysle, že i kdyby se podařilo nastartovat výrobu Modelu 3 podle plánu, dostala by se Tesla letos do zisku. Nikdo však asi nečekal, že se nakonec ztráty vyšplhají až na 619,4 milionu dolarů.
V posledním čtvrtletí vynaložila automobilka cca 1,1 miliardy dolarů na kapitálové výdaje a zaplatila dalších 325 milionů dolarů na splacení úvěru. Výsledky ale také ukazují, že Tesla v srpnu získala cca 1,8 miliardy dolarů prodejem dluhu a těší se nárůstu výnosů o 30% na 2,98 miliardy dolarů.
Někteří doufali, že díky produkci Modelu 3 by se mohlo podařit alespoň zmenšení každoroční ztráty, nicméně výroba tohoto "dostupného" elektromobilu musela být pozdržena a plány na výrobu cca 5.000 vozů týdně se podaří realizovat nejspíše až koncem prvního čtvrtletí následujícího roku.
Elon Musk však v rozhovoru pro Reuters konečně vysvětlil, co stálo za zdržením výroby modelu 3. Dlouho se spekulovalo o nepřipravené výrobní hale nebo o nedostatku dílů od externích dodavatelů. Jak se ale nakonec ukázalo, na vině byla továrna na výrobu baterií Gigafactory, která měla problémy na lince vyrábějící bateriové moduly.
Elon Musk přiznal, že z toho byl před třemi nebo čtyřmi týdny v depresích, nicméně teď už by měl být problém vyřešen a rapidně stoupající produkci Tesly Model 3 by nemělo nic bránit, jak optimisticky pronesl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?