Společnost Mitsubishi Motors dnes představila svůj tříletý strategický plán „Drive for Growth“ (Na cestě k růstu) k dosažení trvale udržitelného a ziskového růstu, s cílem navýšit roční prodejní objemy nejméně o 30 % na 1,3 milionu vozidel, resp. tržby na úroveň 2,5 biliónu jenů.
V rámci uvedeného plánu chce Mitsubishi Motors do konce fiskálního roku 2019 docílit marže provozního zisku na úrovni nejméně 6 %, oproti 0,3 % ve fiskálním roce 2016. Plán je postaven na programu produktových inovací v kombinaci s cíleným rozšiřováním trhu a zlepšováním provozní efektivity.
Komentuje Osamu Masuko, Mitsubishi Motors: „Drive for Growth je novým strategickým plánem společnosti Mitsubishi Motors. Naší nejvyšší prioritou je obnovit důvěru v naši společnost, úspěšně uvádět nová vozidla a dosáhnout prudkého pozitivního obratu z pohledu financí. To bude tvořit základ našeho budoucího udržitelného růstu, jehož součástí jsou i zvýšené investiční výdaje a vyšší investice do vývoje produktů.“
Součástí plánu Drive for Growth je 60% nárůst ročních investičních výdajů na 137 mld. jenů v průběhu fiskálního roku 2019 – což odpovídá navýšení investic v poměru k tržbám na 5,5 % ročně. Výdaje na výzkum a vývoj ve stejném období vzrostou o 50 % na 133 mld. jenů. Celkově tak investice dosáhnou objemu přes 600 mld. jenů. Mitsubishi Motors i přes uvedená navýšení zachová pravidla fiskální disciplíny a během daného období zůstane v černých číslech.
Mitsubishi Motors v rámci své investiční politiky plánuje posílit své zaměření na vozy SUV a pick-upy s pohonem všech kol a postupně uvést 11 modelů, včetně vozů XPANDER a Eclipse Cross. Program produktových inovací půjde ruku v ruce se strategií rozšiřování trhu v regionu ASEAN, Oceánii, Spojených státech, Číně a Japonsku.
Prezident Osamu Masuko uvedl: „Toto je náš ambiciózní program s cílem maximálně využít našich silných stránek v rostoucích segmentech trhu, zejména v kategorii vozů s pohonem čtyř kol, a podporovat růst na trzích, kde má naše značka vysoký potenciál, zejména v regionu ASEAN. Tento růstový program bude rovněž zahrnovat efektivní a disciplinovanou provozní strategii v oblasti řízení nákladů.“
Mitsubishi Motors v rámci strategického plánu Drive for Growth chce v regionu ASEAN dosáhnout 10% podílu na trhu. V USA pak Mitsubishi posílí své prodejní aktivity. Působení automobilky v Číně by mělo posílit uvedení dalších modelů, jako např. Outlander a Eclipse Cross. A společnost také bude investovat do své prodejní sítě a produktového portfolia, aby se na konci plánovaného období vrátila v Japonsku k ziskovosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.