Společnost Mitsubishi Motors dnes představila svůj tříletý strategický plán „Drive for Growth“ (Na cestě k růstu) k dosažení trvale udržitelného a ziskového růstu, s cílem navýšit roční prodejní objemy nejméně o 30 % na 1,3 milionu vozidel, resp. tržby na úroveň 2,5 biliónu jenů.
V rámci uvedeného plánu chce Mitsubishi Motors do konce fiskálního roku 2019 docílit marže provozního zisku na úrovni nejméně 6 %, oproti 0,3 % ve fiskálním roce 2016. Plán je postaven na programu produktových inovací v kombinaci s cíleným rozšiřováním trhu a zlepšováním provozní efektivity.
Komentuje Osamu Masuko, Mitsubishi Motors: „Drive for Growth je novým strategickým plánem společnosti Mitsubishi Motors. Naší nejvyšší prioritou je obnovit důvěru v naši společnost, úspěšně uvádět nová vozidla a dosáhnout prudkého pozitivního obratu z pohledu financí. To bude tvořit základ našeho budoucího udržitelného růstu, jehož součástí jsou i zvýšené investiční výdaje a vyšší investice do vývoje produktů.“
Součástí plánu Drive for Growth je 60% nárůst ročních investičních výdajů na 137 mld. jenů v průběhu fiskálního roku 2019 – což odpovídá navýšení investic v poměru k tržbám na 5,5 % ročně. Výdaje na výzkum a vývoj ve stejném období vzrostou o 50 % na 133 mld. jenů. Celkově tak investice dosáhnou objemu přes 600 mld. jenů. Mitsubishi Motors i přes uvedená navýšení zachová pravidla fiskální disciplíny a během daného období zůstane v černých číslech.
Mitsubishi Motors v rámci své investiční politiky plánuje posílit své zaměření na vozy SUV a pick-upy s pohonem všech kol a postupně uvést 11 modelů, včetně vozů XPANDER a Eclipse Cross. Program produktových inovací půjde ruku v ruce se strategií rozšiřování trhu v regionu ASEAN, Oceánii, Spojených státech, Číně a Japonsku.
Prezident Osamu Masuko uvedl: „Toto je náš ambiciózní program s cílem maximálně využít našich silných stránek v rostoucích segmentech trhu, zejména v kategorii vozů s pohonem čtyř kol, a podporovat růst na trzích, kde má naše značka vysoký potenciál, zejména v regionu ASEAN. Tento růstový program bude rovněž zahrnovat efektivní a disciplinovanou provozní strategii v oblasti řízení nákladů.“
Mitsubishi Motors v rámci strategického plánu Drive for Growth chce v regionu ASEAN dosáhnout 10% podílu na trhu. V USA pak Mitsubishi posílí své prodejní aktivity. Působení automobilky v Číně by mělo posílit uvedení dalších modelů, jako např. Outlander a Eclipse Cross. A společnost také bude investovat do své prodejní sítě a produktového portfolia, aby se na konci plánovaného období vrátila v Japonsku k ziskovosti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.