Automobilka Suzuki má poměrně dlouhou tradici v budování malých, zábavných a inovativních automobilů, ovšem v evropských zemích se jí dlouho nedařilo vybudovat si pevné zázemí. Situace se však v minulých letech výrazně změnila a japonská automobilka si klade stále vyšší cíle. Velkou naději vkládá zejména do svého nového mikro Off-roadu Jimny.
Velkým ambicím Suzuki se nelze příliš divit. Tento zavedený výrobce malých, zábavných a spolehlivých automobilů dosáhl v posledních letech poměrně velkých úspěchů s modely jako Vitara nebo Ignis. Oba dva tyto modely se objevují stále častěji i na českých silnicích, oba prošly naším testováním a my můžeme jen potvrdit, že oba se automobilce povedly.
Za minulý rok se automobilce podařilo na evropském trhu prodat cca 245.000 automobilů, čímž si zajistila podíl 1.2% na trhu. To se nemusí zdát jako velký úspěch, nicméně z pohledu financí si Suzuki meziročně polepšila o 20%. Evropský ředitel automobilky Takanori Suzuki si však na příští rok klade vyšší cíle. Podle jeho slov by automobilka ráda dosáhla prodeje 300.000 automobilů a svůj podíl na trhu by chtěla zvětšit na 1.5%.
Pomoci ji v tom má i zcela nové mikro-SUV / Off-road Suzuki Jimny, jehož odhalení by mělo proběhnout koncem tohoto měsíce na autosalonu v Tokiu. Z uniklých fotografií však už teď víme, že design nového Jimnyho bude sázet na retro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.