Automobilka Suzuki má poměrně dlouhou tradici v budování malých, zábavných a inovativních automobilů, ovšem v evropských zemích se jí dlouho nedařilo vybudovat si pevné zázemí. Situace se však v minulých letech výrazně změnila a japonská automobilka si klade stále vyšší cíle. Velkou naději vkládá zejména do svého nového mikro Off-roadu Jimny.
Velkým ambicím Suzuki se nelze příliš divit. Tento zavedený výrobce malých, zábavných a spolehlivých automobilů dosáhl v posledních letech poměrně velkých úspěchů s modely jako Vitara nebo Ignis. Oba dva tyto modely se objevují stále častěji i na českých silnicích, oba prošly naším testováním a my můžeme jen potvrdit, že oba se automobilce povedly.
Za minulý rok se automobilce podařilo na evropském trhu prodat cca 245.000 automobilů, čímž si zajistila podíl 1.2% na trhu. To se nemusí zdát jako velký úspěch, nicméně z pohledu financí si Suzuki meziročně polepšila o 20%. Evropský ředitel automobilky Takanori Suzuki si však na příští rok klade vyšší cíle. Podle jeho slov by automobilka ráda dosáhla prodeje 300.000 automobilů a svůj podíl na trhu by chtěla zvětšit na 1.5%.
Pomoci ji v tom má i zcela nové mikro-SUV / Off-road Suzuki Jimny, jehož odhalení by mělo proběhnout koncem tohoto měsíce na autosalonu v Tokiu. Z uniklých fotografií však už teď víme, že design nového Jimnyho bude sázet na retro.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?