Automobilka Suzuki má poměrně dlouhou tradici v budování malých, zábavných a inovativních automobilů, ovšem v evropských zemích se jí dlouho nedařilo vybudovat si pevné zázemí. Situace se však v minulých letech výrazně změnila a japonská automobilka si klade stále vyšší cíle. Velkou naději vkládá zejména do svého nového mikro Off-roadu Jimny.
Velkým ambicím Suzuki se nelze příliš divit. Tento zavedený výrobce malých, zábavných a spolehlivých automobilů dosáhl v posledních letech poměrně velkých úspěchů s modely jako Vitara nebo Ignis. Oba dva tyto modely se objevují stále častěji i na českých silnicích, oba prošly naším testováním a my můžeme jen potvrdit, že oba se automobilce povedly.
Za minulý rok se automobilce podařilo na evropském trhu prodat cca 245.000 automobilů, čímž si zajistila podíl 1.2% na trhu. To se nemusí zdát jako velký úspěch, nicméně z pohledu financí si Suzuki meziročně polepšila o 20%. Evropský ředitel automobilky Takanori Suzuki si však na příští rok klade vyšší cíle. Podle jeho slov by automobilka ráda dosáhla prodeje 300.000 automobilů a svůj podíl na trhu by chtěla zvětšit na 1.5%.
Pomoci ji v tom má i zcela nové mikro-SUV / Off-road Suzuki Jimny, jehož odhalení by mělo proběhnout koncem tohoto měsíce na autosalonu v Tokiu. Z uniklých fotografií však už teď víme, že design nového Jimnyho bude sázet na retro.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.