Benzín se opět vrací do módy, prodejům vládne po dlouhém čekání

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 2. října 2017 11:17 | akt. 2. října 2017 11:59
Sdílej:

Benzínové motory si na svůj návrat musely počkat dlouhých deset let, ovšem podle posledních informací od Asociace Evropských Výrobců Automobilů (ACEA) se jejich prodeje konečně vyšplhaly nad úroveň dieselů.

Nejen že se automobilům se zážehovým motorem podařilo dostat do čela tabulky prodejnosti, oproti stejnému období minulého roku si dokonce polepšily o úctyhodných 10%. Řečeno čísly, 48.5% prodaných osobních automobilů pohání benzínový motor, což je o 2.7 procenta více, než minulý rok. Dokonce se jedná o větší procento, než které držely dieselové motory v roce 2009, kdy přebraly vládu nad trhem.

A zatímco poptávka po benzínu roste, zájem o dieselové motory pomalu upadá. Ještě minulý rok si dieselové motory držely nadvládu nad osobními automobily s 50.2% na trhu, nicméně tento rok drží jen 46.3%. Během první poloviny tohoto roku se tak prodalo o 152.323 automobilů se vznětovým motorem méně - tedy co se evropského trhu týče.

Kromě benzínu se ovšem do popředí dostávají i dříve utlačované alternativní zdroje, mezi které patří hybridní pohonné jednotky, elektromobily, LPG a CNG. Jejich podíl na trhu s osobními vozidly povyskočil o více než 35% a nyní si drží na trhu solidních 5.2%.

Podle vyjádření Generálního tajemníka ACEA Erika Jonnaerta si však benzínové a naftové motory udrží na trhu výrazný podíl, ačkoliv trend alternativních pohonů je evidentně na vzestupu. 

Podle jeho slov je jasně vidět, že samotné automobilky do alternativních pohonných systémů investují nemalé částky, ovšem stále zde chybí motivace pro zákazníky, jakou by mohla být například výstavba hustší infrastruktury dobíjecích stanice na území celé EU.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.