Amazon se řadí k celosvětově největším internetovým prodejcům, nicméně automobilů v jeho portfoliu příliš nenajdete. Nyní se ale spekuluje i o tom, že by Amazon mohl začít s prodejem automobilů ve své vlastní síti showroomů.
Kromě toho, že je Amazon největším internetovým prodejcem na světě, se v posledních letech snaží i o rozvoj jakési sítě svých kamenných poboček. A jedním z nových typů těchto poboček by se mohly stát i showroomy s automobily, s jejichž prodejem chce Amazon brzy začít.
V rozhovoru pro Automotive News se k tomuto tématu vyjádřil Cooper Smith, šéf výzkumného oddělení Amazon L2, podle kterého by otevření showroomů mohlo dramaticky zdůraznit přítomnost Amazonu v automobilovém průmyslu. Podle jeho slov je taková myšlenka provokativní a dávala by smysl. Zejména s přihlédnutím k posledním snahám Amazonu o mazání hranic mezi internetovým prodejem a prodejem v kamenných obchodech.
Ačkoliv samotný Amazon na dotazy spojené s otevřením showroomů nijak nereaguje, tato myšlenka rozhodně není nemožná. Už v minulosti se totiž objevily plány Amazonu o jeho masivním vpádu na automobilový trh, kdy by si potencionální zákazníci mohli pomocí prohlížeče plně naspecifikovat svůj vůz a poté si ho jen vyzvednout u vybraného dealera.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?