Amazon se řadí k celosvětově největším internetovým prodejcům, nicméně automobilů v jeho portfoliu příliš nenajdete. Nyní se ale spekuluje i o tom, že by Amazon mohl začít s prodejem automobilů ve své vlastní síti showroomů.
Kromě toho, že je Amazon největším internetovým prodejcem na světě, se v posledních letech snaží i o rozvoj jakési sítě svých kamenných poboček. A jedním z nových typů těchto poboček by se mohly stát i showroomy s automobily, s jejichž prodejem chce Amazon brzy začít.
V rozhovoru pro Automotive News se k tomuto tématu vyjádřil Cooper Smith, šéf výzkumného oddělení Amazon L2, podle kterého by otevření showroomů mohlo dramaticky zdůraznit přítomnost Amazonu v automobilovém průmyslu. Podle jeho slov je taková myšlenka provokativní a dávala by smysl. Zejména s přihlédnutím k posledním snahám Amazonu o mazání hranic mezi internetovým prodejem a prodejem v kamenných obchodech.
Ačkoliv samotný Amazon na dotazy spojené s otevřením showroomů nijak nereaguje, tato myšlenka rozhodně není nemožná. Už v minulosti se totiž objevily plány Amazonu o jeho masivním vpádu na automobilový trh, kdy by si potencionální zákazníci mohli pomocí prohlížeče plně naspecifikovat svůj vůz a poté si ho jen vyzvednout u vybraného dealera.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.