Přírodní katastrofy v lidech často odhalí ty nejlepší a bohužel někdy i ty nejhorší vlastnosti. Důkazem budiž hurikán Harvey, během nějž se do Texasu sjížděli desítky dobrovolníků odhodlaných pomoci, zatímco čerpací stanice zvedaly ceny benzínu až na desetinásobek normálních cen.
V rozhovoru pro televizní stanici CNBC se o tomto problému rozhovořil Ken Paxton, texaský generální prokurátor. Podle jeho slov přijal jeho úřad už více než 500 stížností na uměle "vyšroubované" ceny během záplav způsobených hurikánem Harvey.
Řada z těchto stížností se pak zaměřovala přímo na čerpací stanice, které podél hlavních evakuačních tras zvyšovaly ceny. Paxton uvedl, že většina čerpacích stanic si účtovala za 1 galon benzínu (cca 3,78 litru) od 4 po 10 dolarů, tedy 87 až 219 korun. V přepočtu na litr to tedy vychází od 23 po 58 korun za litr.
Z našeho pohledu se to nemusí zdát jako extrémně přemrštěná cena, nicméně průměrná cena benzínu v Texasu před katastrofou byla cca 2,19 dolaru za galon, tedy cca 13 korun. Podle vyjádření na servru Jalopnik se ale našli i tak chamtivé společnosti, které si účtovaly za galon benzínu okolo 20 dolarů, tedy cca 116 korun za litr.
Případy umělého navyšování cen se ale netýkaly pouze čerpacích stanic. Podle všeho se na přírodní katastrofě snažila vydělat i řada menších obchodů s potravinami nebo některé hotely a jiná ubytovací zařízení.
We've had over 500 complaints of price gouging: Texas Attorney General from CNBC.
Majitelé či provozovatelé si ale nejspíš neuvědomili, že podobné snahy je kromě morálního úpadku mohou vyjít i pěkně draho. Texaské zákony totiž na podobné případy myslí, proto každému kdo se snaží vydělat na přírodní katastrofě hrozí pokuty v rozmezí 20.000 až 250.000 dolarů, tedy cca 438.000 až 5,5 milionu korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?