S úspěšným zahájením výroby Tesly Model 3 se zdálo, že Tesla svou prodělečnou minulost nechává za sebou a kráčí vstříc slunným zítřkům. Podle informací ze zahraničních médií se však zdá, že Tesla bude muset poprvé přistoupit k něčemu, co bývá u ostatních společností známkou naprostého zoufalství.
Elon Musk se sice chlubil, že Teslu Model 3 si objednalo více než 450 000 lidí, ovšem má to malý háček. Výroba Tesly se zatím pouze pomalu rozjíždí a některým lidem už se teď nechce čekat další rok, než na ně vyjde místo v pořadníku a objednávky ruší.
Aby tomu automobilka zabránila, snaží se výrobu rozjet na plné obrátky co možná nejrychleji, což ovšem vyžaduje řadu přesčasů a dalších peněz. Podle agentury Reuters se proto Tesla připravuje poprvé ve své historii vydat tzv. rizikové dluhopisy v hodnotě 1.5 milionu dolarů, tedy cca 33,5 milionu korun.
Co jsou to rizikové dluhopisy? Jedná se o dluhopisy u kterých je velké riziko, to je ovšem vykoupeno vysokou návratností, pokud projekt uspěje. Tyto dluhopisy se však většinou spojují se společnostmi, které na tom nejsou ekonomicky moc dobře a nemají jinou šanci.
To však není tak docela případ Tesly, jejíž tržní hodnota se odhaduje na cca 60 miliard dolarů. Ještě minulý duben sice automobilka prodělávala cca 13 000 dolarů (290 000 Kč) na autě, ovšem ani tehdy nepřistoupila k vydání rizikových dluhopisů. Proč tak činí dnes? Protože potřebuje peníze v hotovosti a potřebuje je co možná nejrychleji. Poptávka po Modelu 3 je obrovská a Tesla si nemůže dovolit nechat si tuto příležitost upláchnout.
Elon Musk navíc nemá obavy, že by o dluhopisy nebyl zájem. Jak ostatně řekl pro agenturu Reuters jeden investiční expert, v případě Tesly se dá předpokládat i zájem investorů, kteří si jinak prodělečných společností nevšímají.
Dluhopisy pro Teslu nejsou žádnou novinkou, už delší dobu totiž nabízí tzv. konvertibilní dluhopisy, které může jejich vlastník později směnit za akcie firmy - minulý rok takto Tesla vybrala přes 1.4 milionu dolarů. Vydání rizikových dluhopisů je však i podle webu CarBuzz velmi rizikový krok, dokonce i pro Teslu, jejíž Model 3 zkrátka musí být úspěšný.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.