S úspěšným zahájením výroby Tesly Model 3 se zdálo, že Tesla svou prodělečnou minulost nechává za sebou a kráčí vstříc slunným zítřkům. Podle informací ze zahraničních médií se však zdá, že Tesla bude muset poprvé přistoupit k něčemu, co bývá u ostatních společností známkou naprostého zoufalství.
Elon Musk se sice chlubil, že Teslu Model 3 si objednalo více než 450 000 lidí, ovšem má to malý háček. Výroba Tesly se zatím pouze pomalu rozjíždí a některým lidem už se teď nechce čekat další rok, než na ně vyjde místo v pořadníku a objednávky ruší.
Aby tomu automobilka zabránila, snaží se výrobu rozjet na plné obrátky co možná nejrychleji, což ovšem vyžaduje řadu přesčasů a dalších peněz. Podle agentury Reuters se proto Tesla připravuje poprvé ve své historii vydat tzv. rizikové dluhopisy v hodnotě 1.5 milionu dolarů, tedy cca 33,5 milionu korun.
Co jsou to rizikové dluhopisy? Jedná se o dluhopisy u kterých je velké riziko, to je ovšem vykoupeno vysokou návratností, pokud projekt uspěje. Tyto dluhopisy se však většinou spojují se společnostmi, které na tom nejsou ekonomicky moc dobře a nemají jinou šanci.
To však není tak docela případ Tesly, jejíž tržní hodnota se odhaduje na cca 60 miliard dolarů. Ještě minulý duben sice automobilka prodělávala cca 13 000 dolarů (290 000 Kč) na autě, ovšem ani tehdy nepřistoupila k vydání rizikových dluhopisů. Proč tak činí dnes? Protože potřebuje peníze v hotovosti a potřebuje je co možná nejrychleji. Poptávka po Modelu 3 je obrovská a Tesla si nemůže dovolit nechat si tuto příležitost upláchnout.
Elon Musk navíc nemá obavy, že by o dluhopisy nebyl zájem. Jak ostatně řekl pro agenturu Reuters jeden investiční expert, v případě Tesly se dá předpokládat i zájem investorů, kteří si jinak prodělečných společností nevšímají.
Dluhopisy pro Teslu nejsou žádnou novinkou, už delší dobu totiž nabízí tzv. konvertibilní dluhopisy, které může jejich vlastník později směnit za akcie firmy - minulý rok takto Tesla vybrala přes 1.4 milionu dolarů. Vydání rizikových dluhopisů je však i podle webu CarBuzz velmi rizikový krok, dokonce i pro Teslu, jejíž Model 3 zkrátka musí být úspěšný.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?