S úspěšným zahájením výroby Tesly Model 3 se zdálo, že Tesla svou prodělečnou minulost nechává za sebou a kráčí vstříc slunným zítřkům. Podle informací ze zahraničních médií se však zdá, že Tesla bude muset poprvé přistoupit k něčemu, co bývá u ostatních společností známkou naprostého zoufalství.
Elon Musk se sice chlubil, že Teslu Model 3 si objednalo více než 450 000 lidí, ovšem má to malý háček. Výroba Tesly se zatím pouze pomalu rozjíždí a některým lidem už se teď nechce čekat další rok, než na ně vyjde místo v pořadníku a objednávky ruší.
Aby tomu automobilka zabránila, snaží se výrobu rozjet na plné obrátky co možná nejrychleji, což ovšem vyžaduje řadu přesčasů a dalších peněz. Podle agentury Reuters se proto Tesla připravuje poprvé ve své historii vydat tzv. rizikové dluhopisy v hodnotě 1.5 milionu dolarů, tedy cca 33,5 milionu korun.
Co jsou to rizikové dluhopisy? Jedná se o dluhopisy u kterých je velké riziko, to je ovšem vykoupeno vysokou návratností, pokud projekt uspěje. Tyto dluhopisy se však většinou spojují se společnostmi, které na tom nejsou ekonomicky moc dobře a nemají jinou šanci.
To však není tak docela případ Tesly, jejíž tržní hodnota se odhaduje na cca 60 miliard dolarů. Ještě minulý duben sice automobilka prodělávala cca 13 000 dolarů (290 000 Kč) na autě, ovšem ani tehdy nepřistoupila k vydání rizikových dluhopisů. Proč tak činí dnes? Protože potřebuje peníze v hotovosti a potřebuje je co možná nejrychleji. Poptávka po Modelu 3 je obrovská a Tesla si nemůže dovolit nechat si tuto příležitost upláchnout.
Elon Musk navíc nemá obavy, že by o dluhopisy nebyl zájem. Jak ostatně řekl pro agenturu Reuters jeden investiční expert, v případě Tesly se dá předpokládat i zájem investorů, kteří si jinak prodělečných společností nevšímají.
Dluhopisy pro Teslu nejsou žádnou novinkou, už delší dobu totiž nabízí tzv. konvertibilní dluhopisy, které může jejich vlastník později směnit za akcie firmy - minulý rok takto Tesla vybrala přes 1.4 milionu dolarů. Vydání rizikových dluhopisů je však i podle webu CarBuzz velmi rizikový krok, dokonce i pro Teslu, jejíž Model 3 zkrátka musí být úspěšný.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.