BMW řady 3 generace e46 snad ani není třeba blíže představovat. Vůz, který vyjel na silnice ještě před začátkem tohoto tisíciletí, si rychle získal oblibu díky líbivému designu, pestré výbavě, zdařilým motorům a skvělému ovládání. Vrcholem nabídky byly modely s označením M3, které všechny předem zmíněné vlastnosti dotáhli k dokonalosti.
Někomu se však M3 stále nezdálo dostatečně extrémním vozem, což vedlo ke vzniku limitované edice pouhých 1,358 vozů BMW M3 CSL. Ona zkratka "CSL" ve skutečnosti znamenala "Coupe Sport Lightweight" a v ničem nelhala. Šlo o kupé, bylo sportovní a oproti klasické M3 shodilo 110 kilogramů. Toho bylo docíleno odstraněním přebytečné elektroniky, odstraněním zvukové instalace a výměnou některých dílů za karbonové.
Pod kapotou CSL se nacházel řadový šestiválec o objemu 3.2 litru s výkonem 265 kW (360 k) a točivým momentem 370 Nm. Všechna tato síla byla předávána na zadní kola výhradně pomocí sekvenční převodovky, která však bývala v době svého vzniku často kritizována.
Model, na který se právě díváme, je navíc výjimečný další věcí. Jedná se totiž o jeden z pouze 535 vyrobených kusů s pravostranným řízením. Jeho majitel s ním za posledních 14 letz urazil cca 140,000 kilometrů, přesto vůz vypadá skvěle a udržovaně. Na tom má podíl i nedávná investice přesahující částku 400,000 Kč, během které dostal vůz nové díly podvozku, novou spojku, nové brzdy a kompletní antikorozní ochranu.
Vůz byl ale nedávno umístěn na inzertní server Classic Driver, kde za něj jeho majitel požaduje 44,995 liber, což je v přepočtu asi 1,3 milionu korun. Ačkoliv se nejedná o nikterak nízkou cenu, pokud se podíváte na české i zahraniční bazary, rychle zjistíte, že u vozu CSL se jedná o směšnou částku. A ačkoliv má vůz poměrně vysoký nájezd, dává k němu majitel i kompletní servisní historii, takže se nemusíte bát žádných nečekaných výdajů.