BMW M3 vždy patřilo k tomu nejlepšímu, co jste si mohli mezi silničními sportovními vozy pořídit. Generace e46 je navíc stále obdivována pro své skvělé motory, perfektní ovladatelnost a nestárnoucí design. To všechno navíc korunuje limitovaná edice CSL, po které někdy v životě zatoužil snad každý správný petrolhead.
BMW řady 3 generace e46 snad ani není třeba blíže představovat. Vůz, který vyjel na silnice ještě před začátkem tohoto tisíciletí, si rychle získal oblibu díky líbivému designu, pestré výbavě, zdařilým motorům a skvělému ovládání. Vrcholem nabídky byly modely s označením M3, které všechny předem zmíněné vlastnosti dotáhli k dokonalosti.
Někomu se však M3 stále nezdálo dostatečně extrémním vozem, což vedlo ke vzniku limitované edice pouhých 1,358 vozů BMW M3 CSL. Ona zkratka "CSL" ve skutečnosti znamenala "Coupe Sport Lightweight" a v ničem nelhala. Šlo o kupé, bylo sportovní a oproti klasické M3 shodilo 110 kilogramů. Toho bylo docíleno odstraněním přebytečné elektroniky, odstraněním zvukové instalace a výměnou některých dílů za karbonové.
Pod kapotou CSL se nacházel řadový šestiválec o objemu 3.2 litru s výkonem 265 kW (360 k) a točivým momentem 370 Nm. Všechna tato síla byla předávána na zadní kola výhradně pomocí sekvenční převodovky, která však bývala v době svého vzniku často kritizována.
Model, na který se právě díváme, je navíc výjimečný další věcí. Jedná se totiž o jeden z pouze 535 vyrobených kusů s pravostranným řízením. Jeho majitel s ním za posledních 14 letz urazil cca 140,000 kilometrů, přesto vůz vypadá skvěle a udržovaně. Na tom má podíl i nedávná investice přesahující částku 400,000 Kč, během které dostal vůz nové díly podvozku, novou spojku, nové brzdy a kompletní antikorozní ochranu.
Vůz byl ale nedávno umístěn na inzertní server Classic Driver, kde za něj jeho majitel požaduje 44,995 liber, což je v přepočtu asi 1,3 milionu korun. Ačkoliv se nejedná o nikterak nízkou cenu, pokud se podíváte na české i zahraniční bazary, rychle zjistíte, že u vozu CSL se jedná o směšnou částku. A ačkoliv má vůz poměrně vysoký nájezd, dává k němu majitel i kompletní servisní historii, takže se nemusíte bát žádných nečekaných výdajů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.