BMW M3 vždy patřilo k tomu nejlepšímu, co jste si mohli mezi silničními sportovními vozy pořídit. Generace e46 je navíc stále obdivována pro své skvělé motory, perfektní ovladatelnost a nestárnoucí design. To všechno navíc korunuje limitovaná edice CSL, po které někdy v životě zatoužil snad každý správný petrolhead.
BMW řady 3 generace e46 snad ani není třeba blíže představovat. Vůz, který vyjel na silnice ještě před začátkem tohoto tisíciletí, si rychle získal oblibu díky líbivému designu, pestré výbavě, zdařilým motorům a skvělému ovládání. Vrcholem nabídky byly modely s označením M3, které všechny předem zmíněné vlastnosti dotáhli k dokonalosti.
Někomu se však M3 stále nezdálo dostatečně extrémním vozem, což vedlo ke vzniku limitované edice pouhých 1,358 vozů BMW M3 CSL. Ona zkratka "CSL" ve skutečnosti znamenala "Coupe Sport Lightweight" a v ničem nelhala. Šlo o kupé, bylo sportovní a oproti klasické M3 shodilo 110 kilogramů. Toho bylo docíleno odstraněním přebytečné elektroniky, odstraněním zvukové instalace a výměnou některých dílů za karbonové.
Pod kapotou CSL se nacházel řadový šestiválec o objemu 3.2 litru s výkonem 265 kW (360 k) a točivým momentem 370 Nm. Všechna tato síla byla předávána na zadní kola výhradně pomocí sekvenční převodovky, která však bývala v době svého vzniku často kritizována.
Model, na který se právě díváme, je navíc výjimečný další věcí. Jedná se totiž o jeden z pouze 535 vyrobených kusů s pravostranným řízením. Jeho majitel s ním za posledních 14 letz urazil cca 140,000 kilometrů, přesto vůz vypadá skvěle a udržovaně. Na tom má podíl i nedávná investice přesahující částku 400,000 Kč, během které dostal vůz nové díly podvozku, novou spojku, nové brzdy a kompletní antikorozní ochranu.
Vůz byl ale nedávno umístěn na inzertní server Classic Driver, kde za něj jeho majitel požaduje 44,995 liber, což je v přepočtu asi 1,3 milionu korun. Ačkoliv se nejedná o nikterak nízkou cenu, pokud se podíváte na české i zahraniční bazary, rychle zjistíte, že u vozu CSL se jedná o směšnou částku. A ačkoliv má vůz poměrně vysoký nájezd, dává k němu majitel i kompletní servisní historii, takže se nemusíte bát žádných nečekaných výdajů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.