Technologie autonomního řízení se objevují ve vozidlech poměrně krátce, přesto už s nimi takřka všichni výrobci mají velké plány. Ačkoliv nám promptně oznamují názvy jednotlivých systémů a jejich zavedení do výroby, o jejich cenách mlčí.
To vedlo vědce k tomu, aby mezi lidmi udělali výzkum o tom, kolik peněz jsou ochotni investovat do systémů autonomního řízení v automobilech. Zprávy o tomto výzkumu přinesl mezi prvními server CNET.
Testů se celkem zúčastnilo 1,260 osob, což sice může znít jako nízké číslo, ovšem jde o pečlivě vybranou skupinu, ve které byli vybráni reprezentanti všech věkových i společenských skupin napříč celou populací USA.
Za částečně autonomní systémy řízení, které byly ve výzkumu definovány jako např. automatické nouzové zastavení, byli lidé ochotni zaplatit částku 3,500 dolarů, což je v přepočtu asi 83,000 Kč. Za plně autonomní vozy by si pak lidé klidně připlatili 4,900 dolarů, tedy cca 116,000 Kč.
Samozřejmě jde jen o průměr. Jednotlivé odpovědi se odlišovaly výrazným rozdílem. Zatímco někteří zcela odmítali za podobné věci utrácet, jiní by byli ochotni připlatit si klidně i 10,000 dolarů (237,000 Kč) za plně autonomní vůz.
Studie ale připouští, že všichni aktéři výzkumu nemuseli mít stejné povědomí o tom,co autonomní systémy dokáží a nakolik je tato technologie vyvinutá. Nicméně je jen otázkou času, kdy se povědomí o těchto systémech více rozšíří mezi lidmi.
Samotné systémy autonomního řízení se ale již brzy stanou standardem. Od roku 2022 totiž budou mít výrobci povinnost instalovat do svých vozů v základní verzi alespoň autonomní systém nouzového brzdění, který je v dnešních dnech dostupný za příplatek.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.