Technologie autonomního řízení se objevují ve vozidlech poměrně krátce, přesto už s nimi takřka všichni výrobci mají velké plány. Ačkoliv nám promptně oznamují názvy jednotlivých systémů a jejich zavedení do výroby, o jejich cenách mlčí.
To vedlo vědce k tomu, aby mezi lidmi udělali výzkum o tom, kolik peněz jsou ochotni investovat do systémů autonomního řízení v automobilech. Zprávy o tomto výzkumu přinesl mezi prvními server CNET.
Testů se celkem zúčastnilo 1,260 osob, což sice může znít jako nízké číslo, ovšem jde o pečlivě vybranou skupinu, ve které byli vybráni reprezentanti všech věkových i společenských skupin napříč celou populací USA.
Za částečně autonomní systémy řízení, které byly ve výzkumu definovány jako např. automatické nouzové zastavení, byli lidé ochotni zaplatit částku 3,500 dolarů, což je v přepočtu asi 83,000 Kč. Za plně autonomní vozy by si pak lidé klidně připlatili 4,900 dolarů, tedy cca 116,000 Kč.
Samozřejmě jde jen o průměr. Jednotlivé odpovědi se odlišovaly výrazným rozdílem. Zatímco někteří zcela odmítali za podobné věci utrácet, jiní by byli ochotni připlatit si klidně i 10,000 dolarů (237,000 Kč) za plně autonomní vůz.
Studie ale připouští, že všichni aktéři výzkumu nemuseli mít stejné povědomí o tom,co autonomní systémy dokáží a nakolik je tato technologie vyvinutá. Nicméně je jen otázkou času, kdy se povědomí o těchto systémech více rozšíří mezi lidmi.
Samotné systémy autonomního řízení se ale již brzy stanou standardem. Od roku 2022 totiž budou mít výrobci povinnost instalovat do svých vozů v základní verzi alespoň autonomní systém nouzového brzdění, který je v dnešních dnech dostupný za příplatek.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.