Škoda to myslí s návratem do USA vážně, zaregistrovala si další označení

Škoda Octavia RS by se mohla objevit i v USA.
Škoda Octavia RS by se mohla objevit i v USA., foto: Škoda Auto
ar6 29. července 2016 13:04
Sdílej:

Škodě se daří. V prvním pololetí letošního roku se jí povedlo navýšit dodávky zákazníkům, tržby a také provozní zisk. Přesto pořád existují místa na zlepšení. Jedním takovým je možnost návratu na severoamerický trh. O něm se začalo silně spekulovat v květnu, kdy si mladoboleslavská automobilka nechala patentovat označení několika modelových řad. Nyní navíc přišly na řadu i sportovní modely RS.

V květnu letošního si Škoda nechala u amerického patentového úřadu zaregistrovat označení Octavia, Superb a Yeti. To přirozeně vyvolalo diskuzi na téma možného návratu Škoda do Spojených států. Okřídlený šíp to tam poprvé zkoušel v padesátých a šedesátých letech minulého století, velký úspěch z toho ale nebyl. Teď by to mohlo být jiné, protože Volkswagen musí řešit kauzu Dieselgate, která jeho značkám v USA notně pošramotila pověst. Škoda je z tohoto venku, protože se tam oficiálně (zatím) neprodává. To by mohlo celkovým prodejům koncernu trochu pomoci.

Přesto byla myšlenka o příchodu Škody do USA stále poněkud absurdní. Vybudovat si totiž nějakou pozici netrvá dny nebo týdny, ale měsíce či roky. Trochu mimo zájem hlavních médií ale česká automobilka pokračovala se svou možnou invazí do Ameriky i v červnu. To totiž vyšla najevo registrace označení H-Tec, které může označovat hybridní pohonné ústrojí. Minimálně Kodiaq hybridní provedení skutečně dostane, což vlastně této spekulaci jen nahrává. Opět by se ale dalo říct, že jde jen o způsob, jak ochránit svá označení i jinde než v Evropě, příchod do USA ale stále není až tak reálný.

Několik dnů zpátky magazín Truth About Cars odhalil, že si Škoda zaregistrovala další označení. Tentokrát jde o vRS, patřící sportovním modelům s okřídleným šípem. Kdysi jej využívala i Fabia, dnes patří výhradně Octavii s dvoulitrovým motorem TSI nebo TDI a karosérií liftback nebo kombi. Nabízí se tedy otázka, jestli už je tolik různých patentů jen náhodou a snahou ochránit své produkty, nebo zda-li tím Škoda skutečně něco sleduje. V tomto případě samozřejmě návrat na severoamerický trh. Připomeňme, že jeden z nedávných plánů počítal s prodejem 1,5 milionu aut ročně, a to už v roce 2018. A ačkoliv Čína pořád roste a za prvních 6 měsíců se povedlo celosvětově prodat 569 400 vozů Škoda, pořád by to na daný cíl nemuselo stačit. S americkou kupní silou by se však karta mohla rychle obrátit.

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?