Škoda to myslí s návratem do USA vážně, zaregistrovala si další označení

Škoda Octavia RS by se mohla objevit i v USA.
Škoda Octavia RS by se mohla objevit i v USA., foto: Škoda Auto
ar6 29. července 2016 13:04
Sdílej:

Škodě se daří. V prvním pololetí letošního roku se jí povedlo navýšit dodávky zákazníkům, tržby a také provozní zisk. Přesto pořád existují místa na zlepšení. Jedním takovým je možnost návratu na severoamerický trh. O něm se začalo silně spekulovat v květnu, kdy si mladoboleslavská automobilka nechala patentovat označení několika modelových řad. Nyní navíc přišly na řadu i sportovní modely RS.

V květnu letošního si Škoda nechala u amerického patentového úřadu zaregistrovat označení Octavia, Superb a Yeti. To přirozeně vyvolalo diskuzi na téma možného návratu Škoda do Spojených států. Okřídlený šíp to tam poprvé zkoušel v padesátých a šedesátých letech minulého století, velký úspěch z toho ale nebyl. Teď by to mohlo být jiné, protože Volkswagen musí řešit kauzu Dieselgate, která jeho značkám v USA notně pošramotila pověst. Škoda je z tohoto venku, protože se tam oficiálně (zatím) neprodává. To by mohlo celkovým prodejům koncernu trochu pomoci.

Přesto byla myšlenka o příchodu Škody do USA stále poněkud absurdní. Vybudovat si totiž nějakou pozici netrvá dny nebo týdny, ale měsíce či roky. Trochu mimo zájem hlavních médií ale česká automobilka pokračovala se svou možnou invazí do Ameriky i v červnu. To totiž vyšla najevo registrace označení H-Tec, které může označovat hybridní pohonné ústrojí. Minimálně Kodiaq hybridní provedení skutečně dostane, což vlastně této spekulaci jen nahrává. Opět by se ale dalo říct, že jde jen o způsob, jak ochránit svá označení i jinde než v Evropě, příchod do USA ale stále není až tak reálný.

Několik dnů zpátky magazín Truth About Cars odhalil, že si Škoda zaregistrovala další označení. Tentokrát jde o vRS, patřící sportovním modelům s okřídleným šípem. Kdysi jej využívala i Fabia, dnes patří výhradně Octavii s dvoulitrovým motorem TSI nebo TDI a karosérií liftback nebo kombi. Nabízí se tedy otázka, jestli už je tolik různých patentů jen náhodou a snahou ochránit své produkty, nebo zda-li tím Škoda skutečně něco sleduje. V tomto případě samozřejmě návrat na severoamerický trh. Připomeňme, že jeden z nedávných plánů počítal s prodejem 1,5 milionu aut ročně, a to už v roce 2018. A ačkoliv Čína pořád roste a za prvních 6 měsíců se povedlo celosvětově prodat 569 400 vozů Škoda, pořád by to na daný cíl nemuselo stačit. S americkou kupní silou by se však karta mohla rychle obrátit.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.