Škodě se daří. V prvním pololetí letošního roku se jí povedlo navýšit dodávky zákazníkům, tržby a také provozní zisk. Přesto pořád existují místa na zlepšení. Jedním takovým je možnost návratu na severoamerický trh. O něm se začalo silně spekulovat v květnu, kdy si mladoboleslavská automobilka nechala patentovat označení několika modelových řad. Nyní navíc přišly na řadu i sportovní modely RS.
V květnu letošního si Škoda nechala u amerického patentového úřadu zaregistrovat označení Octavia, Superb a Yeti. To přirozeně vyvolalo diskuzi na téma možného návratu Škoda do Spojených států. Okřídlený šíp to tam poprvé zkoušel v padesátých a šedesátých letech minulého století, velký úspěch z toho ale nebyl. Teď by to mohlo být jiné, protože Volkswagen musí řešit kauzu Dieselgate, která jeho značkám v USA notně pošramotila pověst. Škoda je z tohoto venku, protože se tam oficiálně (zatím) neprodává. To by mohlo celkovým prodejům koncernu trochu pomoci.
Přesto byla myšlenka o příchodu Škody do USA stále poněkud absurdní. Vybudovat si totiž nějakou pozici netrvá dny nebo týdny, ale měsíce či roky. Trochu mimo zájem hlavních médií ale česká automobilka pokračovala se svou možnou invazí do Ameriky i v červnu. To totiž vyšla najevo registrace označení H-Tec, které může označovat hybridní pohonné ústrojí. Minimálně Kodiaq hybridní provedení skutečně dostane, což vlastně této spekulaci jen nahrává. Opět by se ale dalo říct, že jde jen o způsob, jak ochránit svá označení i jinde než v Evropě, příchod do USA ale stále není až tak reálný.
Několik dnů zpátky magazín Truth About Cars odhalil, že si Škoda zaregistrovala další označení. Tentokrát jde o vRS, patřící sportovním modelům s okřídleným šípem. Kdysi jej využívala i Fabia, dnes patří výhradně Octavii s dvoulitrovým motorem TSI nebo TDI a karosérií liftback nebo kombi. Nabízí se tedy otázka, jestli už je tolik různých patentů jen náhodou a snahou ochránit své produkty, nebo zda-li tím Škoda skutečně něco sleduje. V tomto případě samozřejmě návrat na severoamerický trh. Připomeňme, že jeden z nedávných plánů počítal s prodejem 1,5 milionu aut ročně, a to už v roce 2018. A ačkoliv Čína pořád roste a za prvních 6 měsíců se povedlo celosvětově prodat 569 400 vozů Škoda, pořád by to na daný cíl nemuselo stačit. S americkou kupní silou by se však karta mohla rychle obrátit.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?