Scion letos v srpnu končí, je to pro něj údajně krok vpřed

Nejnovější modely Scionu - sedan iA a hatchback iM.
Nejnovější modely Scionu - sedan iA a hatchback iM., foto: Scion
ar6 8. února 2016 03:10
Sdílej:

Scion založila Toyota v roce 2003 s cílem zaujmout mladší zákazníky. Tento cíl se jedné z nejmladších automobilek dařilo plnit se střídavým úspěchem. Možná i proto se jej Toyota rozhodla zavřít a jeho modely integrovat do své nabídky. Podle oficiálního vyjádření je to ale pro Scion vlastně krok dopředu…

Za třináct let produkce se Scionu povedlo vyrobit více než milion automobilů, z toho lehce přes 56 tisíc v loňském roce. Nejúspěšnější bylo v tomto směru kupé tC s více než 418 tisíci vyrobenými kusy. 70 procent zákazníku značky si pro model z portfolia Toyoty přišlo vůbec poprvé, dobrá polovina byla mladší než 35 let (značka jako celek má věkový průměr 36 let). A když už jsme u věkových čísel, nelze opomenout, že již zmiňované kupé tC má nejmenší věkový průměr svých majitelů (29 let) v celém automobilovém průmyslu.

To jsou čísla, která se na první pohled zdají relativně uspokojující a ve své tiskové zprávě je tak prezentuje i Toyota. Na druhou stranu je ale rozhodnutí zavřít Scion v souladu s tím, co zákazníci chtějí (to je asi doloženo klesajícími prodeji). Dnešní mladí řidiči totiž podle japonské automobilky hledají auto, které bude sice vypadat dobře, zároveň ale splní rostoucí požadavky na praktičnost. A tímto vozem má být Toyota, jíž konec konců mnohdy řídí rodiče mladých řidičů.

Ředitel severoamerické divize Toyoty Jim Lentz dokonce tvrdí, že zrušení Scionu pro něj ve skutečnosti není krokem zpět. Naučil totiž svou mateřskou automobilku, jak přistupovat k mladým zákazníkům, čím je zaujmout. Ve výsledku je to tak podle Lentze velký krok dopředu pro Toyotu.

Datum „smrti“ Scionu bylo stanoveno na letošní srpen. Právě tehdy začne integrace stávajícího portfolia do nabídky Toyoty. Tím tedy zároveň odpovídáme na otázku, co bude se současnými modely Scionu. Tedy vlastně třemi z nich - těmi jsou sedan iA (upravená Mazda2 Sedan), hatchback iM (Toyota Auris) a kupé FR-S (Toyota GT86/Subaru BRZ). Výjimku z řady tvoří kupé tC, které v srpnu čeká konec výroby. Naopak ještě nepředstavené SUV C-HR půjde rovnou pod Toyotu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.