Scion založila Toyota v roce 2003 s cílem zaujmout mladší zákazníky. Tento cíl se jedné z nejmladších automobilek dařilo plnit se střídavým úspěchem. Možná i proto se jej Toyota rozhodla zavřít a jeho modely integrovat do své nabídky. Podle oficiálního vyjádření je to ale pro Scion vlastně krok dopředu…
Za třináct let produkce se Scionu povedlo vyrobit více než milion automobilů, z toho lehce přes 56 tisíc v loňském roce. Nejúspěšnější bylo v tomto směru kupé tC s více než 418 tisíci vyrobenými kusy. 70 procent zákazníku značky si pro model z portfolia Toyoty přišlo vůbec poprvé, dobrá polovina byla mladší než 35 let (značka jako celek má věkový průměr 36 let). A když už jsme u věkových čísel, nelze opomenout, že již zmiňované kupé tC má nejmenší věkový průměr svých majitelů (29 let) v celém automobilovém průmyslu.
To jsou čísla, která se na první pohled zdají relativně uspokojující a ve své tiskové zprávě je tak prezentuje i Toyota. Na druhou stranu je ale rozhodnutí zavřít Scion v souladu s tím, co zákazníci chtějí (to je asi doloženo klesajícími prodeji). Dnešní mladí řidiči totiž podle japonské automobilky hledají auto, které bude sice vypadat dobře, zároveň ale splní rostoucí požadavky na praktičnost. A tímto vozem má být Toyota, jíž konec konců mnohdy řídí rodiče mladých řidičů.
Ředitel severoamerické divize Toyoty Jim Lentz dokonce tvrdí, že zrušení Scionu pro něj ve skutečnosti není krokem zpět. Naučil totiž svou mateřskou automobilku, jak přistupovat k mladým zákazníkům, čím je zaujmout. Ve výsledku je to tak podle Lentze velký krok dopředu pro Toyotu.
Datum „smrti“ Scionu bylo stanoveno na letošní srpen. Právě tehdy začne integrace stávajícího portfolia do nabídky Toyoty. Tím tedy zároveň odpovídáme na otázku, co bude se současnými modely Scionu. Tedy vlastně třemi z nich - těmi jsou sedan iA (upravená Mazda2 Sedan), hatchback iM (Toyota Auris) a kupé FR-S (Toyota GT86/Subaru BRZ). Výjimku z řady tvoří kupé tC, které v srpnu čeká konec výroby. Naopak ještě nepředstavené SUV C-HR půjde rovnou pod Toyotu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?