Scion letos v srpnu končí, je to pro něj údajně krok vpřed

Nejnovější modely Scionu - sedan iA a hatchback iM.
Nejnovější modely Scionu - sedan iA a hatchback iM., foto: Scion
ar6 8. února 2016 03:10
Sdílej:

Scion založila Toyota v roce 2003 s cílem zaujmout mladší zákazníky. Tento cíl se jedné z nejmladších automobilek dařilo plnit se střídavým úspěchem. Možná i proto se jej Toyota rozhodla zavřít a jeho modely integrovat do své nabídky. Podle oficiálního vyjádření je to ale pro Scion vlastně krok dopředu…

Za třináct let produkce se Scionu povedlo vyrobit více než milion automobilů, z toho lehce přes 56 tisíc v loňském roce. Nejúspěšnější bylo v tomto směru kupé tC s více než 418 tisíci vyrobenými kusy. 70 procent zákazníku značky si pro model z portfolia Toyoty přišlo vůbec poprvé, dobrá polovina byla mladší než 35 let (značka jako celek má věkový průměr 36 let). A když už jsme u věkových čísel, nelze opomenout, že již zmiňované kupé tC má nejmenší věkový průměr svých majitelů (29 let) v celém automobilovém průmyslu.

To jsou čísla, která se na první pohled zdají relativně uspokojující a ve své tiskové zprávě je tak prezentuje i Toyota. Na druhou stranu je ale rozhodnutí zavřít Scion v souladu s tím, co zákazníci chtějí (to je asi doloženo klesajícími prodeji). Dnešní mladí řidiči totiž podle japonské automobilky hledají auto, které bude sice vypadat dobře, zároveň ale splní rostoucí požadavky na praktičnost. A tímto vozem má být Toyota, jíž konec konců mnohdy řídí rodiče mladých řidičů.

Ředitel severoamerické divize Toyoty Jim Lentz dokonce tvrdí, že zrušení Scionu pro něj ve skutečnosti není krokem zpět. Naučil totiž svou mateřskou automobilku, jak přistupovat k mladým zákazníkům, čím je zaujmout. Ve výsledku je to tak podle Lentze velký krok dopředu pro Toyotu.

Datum „smrti“ Scionu bylo stanoveno na letošní srpen. Právě tehdy začne integrace stávajícího portfolia do nabídky Toyoty. Tím tedy zároveň odpovídáme na otázku, co bude se současnými modely Scionu. Tedy vlastně třemi z nich - těmi jsou sedan iA (upravená Mazda2 Sedan), hatchback iM (Toyota Auris) a kupé FR-S (Toyota GT86/Subaru BRZ). Výjimku z řady tvoří kupé tC, které v srpnu čeká konec výroby. Naopak ještě nepředstavené SUV C-HR půjde rovnou pod Toyotu.

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?