Automobilka Volkswagen zvažuje plné odškodnění majitelů vozů, které mají v autě namontovaný software na obcházení emisních zkoušek. V Česku se má tento problém týkat celkem 1,2 milionu aut značky Škoda.
Automobilka Volkswagen se potýká s největším skandálem v historii. Nyní se snaží zahladit škody tak, aby z problematického období vybruslila s co nejmenšími ztrátami. Nyní začali ve vedení automobilky vážně zvažovat možnost, že odškodní všechny majitele aut, do kterých byl problematický software nainstalován, informoval portál Mirror.co.uk.
Odškodnění ve výši plné ceny auta by tak teoreticky mohlo dostat více než milion českých řidičů. Jak poznáte, že má vaše auto motor s tímto problematickým softwarem, zjistíte speciálním softwarem. V Evropské unii byl software instalován do zhruba osmi milionů automobilů. Podle Volkswagenu ale zatím není jasné, zda software porušuje evropská pravidla.
Koncern Volkswagen také intenzivně řeší, kdo je odpovědný za instalaci programu do aut. Podle nových závěrů automobilky nešlo o systémové pochybení, ale o selhání jedinců. Nešlo prý o firemní rozhodnutí, tvrdil vyšetřovatelům kauzy nový šéf americké divize společnosti Michael Horn, který připustil, že je "těžké uvěřit", že vedoucí pracovníci Volkswagenu o softwaru pro falšování emisí nevěděli. Prohlásil, že již loni na jaře věděl, že firma možná porušuje americká pravidla pro emise. Dodal však, že o samotném softwaru umožňujícím manipulovat s výsledky měření emisí se dozvěděl až letos v září, kdy Volkswagen přiznal, že tento software instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě.
Příliš velké důvěře se ale jeho vyjádření netěší. "VW se nás snaží přesvědčit, že je to práce několika neposlušných inženýrů. Já tomu nevěřím," prohlásil například kongresman Chris Collins. Ve Spojených státech bylo softwarem umožňujícím falšování testů emisí vybaveno 482.000 vozů. Za každý z těchto automobilů přitom může firma dostat pokutu 37.500 dolarů. Celková pokuta v USA by tak teoreticky mohla dosáhnout až 18 miliard dolarů (téměř 440 miliard Kč).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.