Němci již dlouho uvažují o zpoplatnění svých dálnic a některých silnic. Doba není příliš příznivá a poplatky by německé státní kase přinesly nemalé peníze. Na druhou stranu může přinést i spoustu potíží.
První návrh od Alexandra Dobrindta počítal se zpoplatněním všech silnic v zemi. To by však mohlo přinést omezení rozvoje pohraničí. Není tak divu, že se začínají pohraniční oblasti bouřit. Vznikají tak dodatky, navrhují se změny a diskuze nad zavedením mýta začíná být čím dál bouřivější.
Bavorský ministr vnitra navrhuje nezpoplatňovat pohraniční okresy. Další úprava zní: Zpoplatnit dálnice, hlavní silnice, ale menší, neboli zemské, nechat bez zpoplatnění. To by mohlo alespoň trochu snížit dopad na pohraniční regiony, kde je pohraniční styk velmi důležitou součástí tamní ekonomiky.
Alexandr Dobrindt, člen nejmenší vládní strany CSU, nechce o žádné změně ani slyšet a opět bude navrhovat původní, nejradikálnější návrh na zpoplatnění silnic. Pokud se zpoplatnění silnic a dálnic v blízké době schválí, začne platit již v lednu roku 2016.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?