Němci již dlouho uvažují o zpoplatnění svých dálnic a některých silnic. Doba není příliš příznivá a poplatky by německé státní kase přinesly nemalé peníze. Na druhou stranu může přinést i spoustu potíží.
První návrh od Alexandra Dobrindta počítal se zpoplatněním všech silnic v zemi. To by však mohlo přinést omezení rozvoje pohraničí. Není tak divu, že se začínají pohraniční oblasti bouřit. Vznikají tak dodatky, navrhují se změny a diskuze nad zavedením mýta začíná být čím dál bouřivější.
Bavorský ministr vnitra navrhuje nezpoplatňovat pohraniční okresy. Další úprava zní: Zpoplatnit dálnice, hlavní silnice, ale menší, neboli zemské, nechat bez zpoplatnění. To by mohlo alespoň trochu snížit dopad na pohraniční regiony, kde je pohraniční styk velmi důležitou součástí tamní ekonomiky.
Alexandr Dobrindt, člen nejmenší vládní strany CSU, nechce o žádné změně ani slyšet a opět bude navrhovat původní, nejradikálnější návrh na zpoplatnění silnic. Pokud se zpoplatnění silnic a dálnic v blízké době schválí, začne platit již v lednu roku 2016.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.