Automobilky sídlící v Česku vykázaly během loňského roku rekordní tržby na úrovni 840 miliard korun. Z jejich linek sjelo více než 1,2 milionu vozů, což představuje druhou největší výrobu aut v dějinách českých zemí, uvedlo v pátek Sdružení Automobilového průmyslu.
Automobilový průmysl se tím pádem podílel na tržbách z průmyslové činnosti ČR 23 procenty a tvořil osm procent HDP. "Loňské výsledky našeho automobilového průmyslu jsou nad očekávání dobré," konstatoval Martin Jahn, prezident AutoSAP a dodal: "Autoprůmysl zůstal i v roce 2012 motorem hospodářství České republiky. Avšak v druhé polovině roku, kdy se začaly objevovat signály ekonomické stagnace, bylo nutno přizpůsobit výkon reálné situaci. V celoročních výsledcích se to ale projevilo jen nepatrným poklesem produkce vozidel."
Statistiky opět potvrdily, že klíčovou oblastí tuzemského automobilového průmyslu je vývoz. Na export jde více než 80 procent v Česku vyrobených aut. Význam vývozu přitom vloni ještě vzrostl. V porovnání s rokem 2011 se zvýšil o 8,5 procenta, čímž dosáhl dalšího historického maxima ve výši 595 miliard korun.
Automobilovému průmyslu tradičně dominuje výroba osobních automobilů (1,17 milionů vozů). Prvenství v tomto ohledu obsadila Škoda Auto (656 tisíc vozů), následuje nošovický HMMC (303 tisíc aut) a pomyslný bronz náleží TPCA Czech s 215 tisíci automobily.
Prezident AutoSAP Jahna doplnil, že nejdůležitějším zákazníkem českého autoprůmyslu sice stále zůstává Evropa, přesto její dominance postupně oslabuje. "Více než 35procentní nárůst vývozu do mimoevropských zemí je toho jen důkazem. Musíme využít toho, žena rozdíl od Evropy ostatní trhy rostou," vysvětlil.
Tuzemský autoprůmysl nyní přímo zaměstnává 155 tisíc osob. V loňském roce tak jeho podíl na počtu zaměstnanců v průmyslových činnostech činil 11,3 procenta. Průměrná měsíční mzda ve členských firmách AutoSAP přitom meziročně vzrostla o 3,9 procenta na 30 385 korun, čímž překonala celostátní průměr o 21 procent celostátní průměr.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.