České automobilce Škoda se vloni podařilo prodat téměř milion vozů (939 tisíc) a prodej vzrostl v meziročním srovnání o 6,8 procenta, tedy o 60 tisíc vozů více než v roce 2011. Značka zaznamenala výrazný nárůst zejména na trhu v Rusku (33,7 procenta), Indii (14,2 procenta) a v Číně 7,1 procenta).
Na samostatném trhu v Čině vyrobila automobilka 226 tisíců vozů.
Škoda loni prodala modely za 10,4 miliardy eur a vygenerovala tak operativní profit ve výši 721 milionů eur. Tento ukazatel se meziročně snížil o 4,1 procenta, což bylo díky prodejům levnějších vozů s úspornější variantou dodávané výbavy. Škoda také v loňském roce značně investovala do marketingu a reklamy.
Značka Škoda systematicky pokračovala ve strategii, která se opírá o velké množství modelů. V loňském roce na evropském trhu představila Rapid, který byl k dispozici v Indii už o rok dříve. Nejvíce vzrostla meziročně poptávka po modelech Citigo a Yeti a na trhu v Indii se dařilo zejména Rapidu.
V loňském roce vyrobila 406 tisíc kusů modelů vozu Octavia, která je tak vlajkovou lodí české flotily. Fabií se vyrobilo 255 tisíc a Superbů vyjelo z výrobních linek přes 100 tisíc. Modelů Yeti mladoboleslavští technici vyrobili 90 tisíc. Nový model Citigo tvrdě ve výrobě zaútočil na Roomster. Vyrobilo se jich 36 tisíc, což bylo pouze o tři tisíce méně než roomsterů. Rapid, kterého se vyrobilo necelých deset tisíc, je prvkem strategického růstu na indickém subkontinentu. Automobilka Škoda patří do rodiny Volkswagen, které se v loňském roce také dařilo. Tržby se zvýšily v roce 2012 o 20,9 procenta na finální hodnotu 192,7 miliardy eur. Pod Volkswagen nyní už patří značky vozů Audi, Seat, Bentley, Ducati, Bugatti, Lamborghini, Porsche nebo kamionů Scania či MAN.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.