České automobilce Škoda se vloni podařilo prodat téměř milion vozů (939 tisíc) a prodej vzrostl v meziročním srovnání o 6,8 procenta, tedy o 60 tisíc vozů více než v roce 2011. Značka zaznamenala výrazný nárůst zejména na trhu v Rusku (33,7 procenta), Indii (14,2 procenta) a v Číně 7,1 procenta).
Na samostatném trhu v Čině vyrobila automobilka 226 tisíců vozů.
Škoda loni prodala modely za 10,4 miliardy eur a vygenerovala tak operativní profit ve výši 721 milionů eur. Tento ukazatel se meziročně snížil o 4,1 procenta, což bylo díky prodejům levnějších vozů s úspornější variantou dodávané výbavy. Škoda také v loňském roce značně investovala do marketingu a reklamy.
Značka Škoda systematicky pokračovala ve strategii, která se opírá o velké množství modelů. V loňském roce na evropském trhu představila Rapid, který byl k dispozici v Indii už o rok dříve. Nejvíce vzrostla meziročně poptávka po modelech Citigo a Yeti a na trhu v Indii se dařilo zejména Rapidu.
V loňském roce vyrobila 406 tisíc kusů modelů vozu Octavia, která je tak vlajkovou lodí české flotily. Fabií se vyrobilo 255 tisíc a Superbů vyjelo z výrobních linek přes 100 tisíc. Modelů Yeti mladoboleslavští technici vyrobili 90 tisíc. Nový model Citigo tvrdě ve výrobě zaútočil na Roomster. Vyrobilo se jich 36 tisíc, což bylo pouze o tři tisíce méně než roomsterů. Rapid, kterého se vyrobilo necelých deset tisíc, je prvkem strategického růstu na indickém subkontinentu. Automobilka Škoda patří do rodiny Volkswagen, které se v loňském roce také dařilo. Tržby se zvýšily v roce 2012 o 20,9 procenta na finální hodnotu 192,7 miliardy eur. Pod Volkswagen nyní už patří značky vozů Audi, Seat, Bentley, Ducati, Bugatti, Lamborghini, Porsche nebo kamionů Scania či MAN.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.