Společnost Tesla Motors, Inc., výrobce elektromobilů zveřejnila svoji ekonomickou situaci. „Blýská se na lepší časy,“ slibuje vedení společnosti pro The Wall Street Journal.
Soukromá společnost ze Silicon Valley, Kalifornie v neděli 17. února přinesla nástin rozvoje a situaci k čtvrtému čtvrtletí roku 2012. Dle zveřejněné zprávy automobilka skončila se ztrátou 81 500 000 dolarů, 78 centů na akcii. Cena akcií tak klesla o 8%.Elektromobil S, který slavil vysoké prodejní úspěchy. Vozidlo, které uhranulo široké řady veřejnosti, bude nadále prodejní špičkou a tahákem automobilky. Za minulý rok bylo dodáno 2650 kusů vozu, a to především do USA, kde se v roce 2012 stal i nejprodávanějším na trhu.Uvádí se, že díky snížení výrobních cen, především pak snížení celkového počtu hodin na výrobu jednoho vozu, se společnost dostane do kladných čísel již na počátku letošního roku.Model S je poháněn elektromotorem, jejímž jediným pohyblivým členem je rotor – jeden z prodejních artiklů společnosti. Zdrojem energie může být 40/60/85/85 speciální kWh baterie. S baterií o největší kapacitě vůz zrychlí z 0-100 km/h za 4.4 s, maximální rychlost činí 210 km/h, nabíjet můžeme napětím 110 V, 220 V a 440 V, přičemž při nabíjení středním napětím proces trvá cca 4 hodiny. Při využití technologie QuickCharge se doba zkrátí na solidních 45 minut.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.