Společnost Tesla Motors, Inc., výrobce elektromobilů zveřejnila svoji ekonomickou situaci. „Blýská se na lepší časy,“ slibuje vedení společnosti pro The Wall Street Journal.
Soukromá společnost ze Silicon Valley, Kalifornie v neděli 17. února přinesla nástin rozvoje a situaci k čtvrtému čtvrtletí roku 2012. Dle zveřejněné zprávy automobilka skončila se ztrátou 81 500 000 dolarů, 78 centů na akcii. Cena akcií tak klesla o 8%.Elektromobil S, který slavil vysoké prodejní úspěchy. Vozidlo, které uhranulo široké řady veřejnosti, bude nadále prodejní špičkou a tahákem automobilky. Za minulý rok bylo dodáno 2650 kusů vozu, a to především do USA, kde se v roce 2012 stal i nejprodávanějším na trhu.Uvádí se, že díky snížení výrobních cen, především pak snížení celkového počtu hodin na výrobu jednoho vozu, se společnost dostane do kladných čísel již na počátku letošního roku.Model S je poháněn elektromotorem, jejímž jediným pohyblivým členem je rotor – jeden z prodejních artiklů společnosti. Zdrojem energie může být 40/60/85/85 speciální kWh baterie. S baterií o největší kapacitě vůz zrychlí z 0-100 km/h za 4.4 s, maximální rychlost činí 210 km/h, nabíjet můžeme napětím 110 V, 220 V a 440 V, přičemž při nabíjení středním napětím proces trvá cca 4 hodiny. Při využití technologie QuickCharge se doba zkrátí na solidních 45 minut.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.