Ceny pohonných hmot u tuzemských čerpacích stanic v uplynulém týdnu opět stouply, benzin Natural 95 zdražil v průměru o 35 haléřů na 36,89 Kč za litr, což je nový rekord, nafta zdražila o 16 haléřů také na rekordních 36,81 Kč za litr. Vyplývá to z pondělních údajů společnosti CCS.
"Příčinou byl růst průměrných cen pohonných hmot na burze v Rotterdamu a velmi pozvolný návrat distribučních marží k průměrným úrovním," poznamenal analytik Petr Čermák ze společnosti Colosseum. Cena ropy Brent v průběhu minulého týdne stagnovala a aktuálně se stále pohybuje na úrovni kolem 125 dolarů za barel. "Cena ropy Brent na světových trzích sice stagnovala, nicméně průměrné ceny benzinu a nafty na burze v Rotterdamu zamířily opět vzhůru. Koruna vůči dolaru mírně posílila a měla by tlumit zdražování. V následujících dnech nicméně ceny pohonných hmot budou pokračovat v růstu," odhaduje Čermák. Nejlevnější benzin je i nadále k dostání v Jihočeském kraji (36,49 Kč), poslední místo stále patří jižní Moravě (37,39 Kč). Ceny benzinu rostly nejvýrazněji na Vysočině (o 55 haléřů), nejméně vzrostly v Pardubickém kraji (o 24 haléřů). Také v případě nafty patří první místo Jihočeskému kraji (36,35 Kč) a poslední Jihomoravskému kraji (37,27 Kč). Nejvýrazněji ceny vzrostly v Karlovarském kraji (o 27 haléřů), nejméně rostly v Olomouckém kraji (o pět haléřů). Natural 95 je o 93 haléřů dražší než před měsícem, diesel je v meziměsíčním srovnání dražší o 33 haléřů. V porovnání se stejným obdobím loňského roku je nejprodávanější druh benzinu dražší o 2,77 koruny nafta o 3,03 koruny. Průměrné ceny Naturalu 95 a nafty se vypočítávají z reprezentativního vzorku transakcí na karty CCS uskutečněných na všech terminálech na čerpacích stanicích v akceptační síti CCS v České republice, kterou k září 2010 tvořilo 2182 čerpacích stanic. Průměrné ceny se získávají jako podíly jednotkových cen za pohonné hmoty na všech terminálech v České republice, respektive v příslušném kraji, a celkového počtu terminálů. Hodnoty neovlivňuje využívanost čerpací stanice motoristy ani objem načerpaných pohonných hmot.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?