VW na šanghajském autosalonu oznámí vstup automobilky Seat na čínský trh.
Na čínském trhu se momentálně z aut vyráběných VW koncernem prodávají značky Audi, Škoda, Lamborghini, Bentley a samozřejmě Volkswagen. Další v řadě je tak samozřejmě Seat. Oficiální oznámení o jeho vstupu na čínský trh je plánováno na autosalon v Šanghaji, který se koná příští měsíc.
Ze začátku se Seaty budou pouze dovážet z továren v Evropě. Po nějakém čase a případném úspěchu této španělské značky začne jejich výroba v továrně VW ve Foshanu, která bude dokončena v roce 2013. Té bude velet joint-venture s čínskou společností China Faw Group Corp. Samotný Foshan leží v jihovýchodní provincii Guangdong.
Volkswagenu se v Číně celkově daří. Například Škoda je se svými speciálně upravenými modely Octavia a Superb mimořádně úspěšná. To samé ale pro Seat platit nemusí. V loňském roce vykázal ztrátu 311 miliónů € při meziročním růstu prodejů o 0,8% na 340 000 prodaných vozů. Společnost IHS uvádí, že Seat skončí do roku 2015 pokud se mu nepodaří dostat do černých čísel.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?