VW na šanghajském autosalonu oznámí vstup automobilky Seat na čínský trh.
Na čínském trhu se momentálně z aut vyráběných VW koncernem prodávají značky Audi, Škoda, Lamborghini, Bentley a samozřejmě Volkswagen. Další v řadě je tak samozřejmě Seat. Oficiální oznámení o jeho vstupu na čínský trh je plánováno na autosalon v Šanghaji, který se koná příští měsíc.
Ze začátku se Seaty budou pouze dovážet z továren v Evropě. Po nějakém čase a případném úspěchu této španělské značky začne jejich výroba v továrně VW ve Foshanu, která bude dokončena v roce 2013. Té bude velet joint-venture s čínskou společností China Faw Group Corp. Samotný Foshan leží v jihovýchodní provincii Guangdong.
Volkswagenu se v Číně celkově daří. Například Škoda je se svými speciálně upravenými modely Octavia a Superb mimořádně úspěšná. To samé ale pro Seat platit nemusí. V loňském roce vykázal ztrátu 311 miliónů € při meziročním růstu prodejů o 0,8% na 340 000 prodaných vozů. Společnost IHS uvádí, že Seat skončí do roku 2015 pokud se mu nepodaří dostat do černých čísel.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?