Dánská automobilka Spyker se rozhodla prodat práva na výrobu svých sportovních vozů.
Od svého otevření se automobilka Spyker nikdy pořádně nerozjela. Svou stáj ve Formuli 1 musela stáhnout kvůli finančním problémům. Loni se dostala na popředí zájmu akvizicí švédského Saabu. A teď se rozhodla prodat práva na výrobu svých vozů britské firmě montující autobusy.
Konkrétně jde o firmu CPP Global Holding Ltd. V bristském Coventry vyrábí autobusy a Spykeru od jeho začátku dodávala šasi a panely karoserie. Nedávno kompletně převzala výrobu nového modelu C8 Aileron. Prodej se nicméně netýká Saabu, ten i nadále spadá pod Spyker.
Celková výše transakce prozatím nebyla stanovena. Nicméně v memorandu o porozumění se píše o 15 milionech euro předem a dalších 17 milionech v následujících šesti letech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.