Dánská automobilka Spyker se rozhodla prodat práva na výrobu svých sportovních vozů.
Od svého otevření se automobilka Spyker nikdy pořádně nerozjela. Svou stáj ve Formuli 1 musela stáhnout kvůli finančním problémům. Loni se dostala na popředí zájmu akvizicí švédského Saabu. A teď se rozhodla prodat práva na výrobu svých vozů britské firmě montující autobusy.
Konkrétně jde o firmu CPP Global Holding Ltd. V bristském Coventry vyrábí autobusy a Spykeru od jeho začátku dodávala šasi a panely karoserie. Nedávno kompletně převzala výrobu nového modelu C8 Aileron. Prodej se nicméně netýká Saabu, ten i nadále spadá pod Spyker.
Celková výše transakce prozatím nebyla stanovena. Nicméně v memorandu o porozumění se píše o 15 milionech euro předem a dalších 17 milionech v následujících šesti letech.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?