Dánská automobilka Spyker se rozhodla prodat práva na výrobu svých sportovních vozů.
Od svého otevření se automobilka Spyker nikdy pořádně nerozjela. Svou stáj ve Formuli 1 musela stáhnout kvůli finančním problémům. Loni se dostala na popředí zájmu akvizicí švédského Saabu. A teď se rozhodla prodat práva na výrobu svých vozů britské firmě montující autobusy.
Konkrétně jde o firmu CPP Global Holding Ltd. V bristském Coventry vyrábí autobusy a Spykeru od jeho začátku dodávala šasi a panely karoserie. Nedávno kompletně převzala výrobu nového modelu C8 Aileron. Prodej se nicméně netýká Saabu, ten i nadále spadá pod Spyker.
Celková výše transakce prozatím nebyla stanovena. Nicméně v memorandu o porozumění se píše o 15 milionech euro předem a dalších 17 milionech v následujících šesti letech.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?