Boj s emisemi je celosvětový problém, který se však v každém koutě světa rozhodli řešit po svém. A tak zatímco některé metropole uzavírají své brány před vozidly se staršími motory, v New Yorku se rozhodli pronásledovat řidiče užitkových vozidel, kteří nechají běžet motor na prázdno. A ještě k tomu využívají pozorné chodce.
Jeden ze zákonů města New York, který měl pomoci v boji za čistší ovzduší, říká, že řidiči nákladních / užitkových vozidel nesmějí zaparkovat u chodníku a nechat běžet motor na prázdno déle jak tři minuty. V okolí škol se pak tohle časové okénko smrskává dokonce jen na minutu.
A protože policie už má svých starostí více než dost, rozhodla se radnice města využít ke kontrole dodržování těchto zákonů své rezidenty. Minulý rok tak vedení města spustilo program, který odměňuje všechny, kteří nahlásí řidiče porušující výše uvedený zákon. A někteří si z tohoto programu udělali slušný přivýdělek.
O tom ostatně hovoří i statistika, podle které se městu podařilo rozdat za minulý rok hned 1 038 pokut za prohřešky spojené s během motoru na volnoběh. Za rok 2017 jich přitom bylo pouze 24. Oddělení pro ochranu životního prostředí města New York se proto rozhodlo, že 25 % z peněz získaných na pokutách rozdělí mezi své informátory. Ve výsledku si tak 13 udavačů pozorných chodců rozdělilo 20 000 dolarů. Tedy cca 657 700 Kč.
Vůbec nejúspěšnějším informátorem byl advokát David Dong, který nahlásil 47 přestupků a získal odměnu 4 912 dolarů - tedy cca 112 400 Kč. V jeho těsném závěsu zůstal jistý Zachary Tinkelman, který si za stejný počet ohlášených přestupků přinesl domů 4 600 dolarů - tedy cca 105 300 Kč. Na třetím místě skončil bankéř George Pakenhem, který zřejmě přispěl ke vzniku celého programu a domů si odnesl 4 300 dolarů - cca 98 400 Kč.
Samotné pokuty za porušení výše zmíněného zákona se pohybují od 350 dolarů (8 000 Kč) až po 2 000 dolarů (45 760 Kč) - nejvyšší sazba je však určena pouze pro nepoučitelné hříšníky, kteří již byli dříve několikrát pokutování. Lidé, kteří se stanou svědky porušování tohoto zákona, mohou poslat svou stížnost přímo na úřad pro ochranu životního prostředí v New Yorku a jako důkaz musí přiložit sérii fotografií, nebo video. Odměna jim pak obvykle přijde cca během tří měsíců, jak uvedl Pakenhem.
Ten navíc během rozhovoru pro Post prozradil, že se evidentně zná i s nejaktivnějším oznamovatelem. Podle jeho slov je totiž Dong „stroj," který je „velice agresivní" a - pokud jsme si jeho slova správně vyložili, jde pro hříšnících v „podnikatelském duchu." A z toho je nám celkem špatně.
Podle Pakenhema je ale evidentně všechno v naprostém pořádku. „Občané dělají práci, kterou si policisté dělat nepřáli a jsou za to odměňováni," uvedl pro Post. „A současně tak pomáhají vyčistit vzduch ve městě."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?