Na pařížském autosalonu letos Toyota návštěvníkům představí pouze hybridní vozy a ukáže, jak se připravuje budoucnost. A to v rámci unikátní digitální tiskové konference. Na autosalonu v Paříži se budou exkluzivně prezentovat dva klíčové produkty: hybridní technologie a nová globální architektura TNGA.
Toyota již přes 20 let vyvíjí, zdokonaluje a uvádí na masový trh technologii hybridního pohonu s autonomním dobíjením. V Paříži letos Toyota představí výhradně vozy s hybridním pohonem - od malého Yarisu přes nejnovější generace modelů Corolla a RAV4 až po Toyotu Camry.
Základem nové nabídky modelů a hnacích ústrojí je nová globální architektura TNGA (Toyota New Global Architecture). TNGA není jen podvozkovou architekturou, ale také konstrukční a designovou filozofií. Kromě vylepšení v otázkách jízdní dynamiky vozidel umožňuje i další posun na poli designu exteriéru a interiéru s vyšším důrazem na emoce.
Na stánku se uskuteční světová premiéra zbrusu nového kombi Corolla Touring Sports společně s odhalením pětidveřového hatchbacku. Díky nové platformě TNGA-C se nová Corolla chlubí emotivním designem a umožňuje volit ze dvou typů hybridního pohonu – 1,8 litru nebo zbrusu nového 2,0 litru.
V evropské premiéře se též představí nová Toyota RAV4, pyšnící se robustním designem, novou podvozkovou architekturou TNGA-K a novým hybridním pohonem 2,5 litru.
Po 14 letech nepřítomnosti se do západní Evropy vrací model Camry v kompletně novém provedení, včetně nové podvozkové architektury TNGA-K a nového hybridního pohonu 2,5 litru.
Před 20 lety se na autosalonu v Paříži poprvé ve světové premiéře ukázala Toyota Yaris. Na oslavu tohoto výročí se nyní bude nabízet speciální edice ‚Y20‘ s výrazným zlatým lakem ‚Golden Yellow‘, který jsme mohli spatřit i na původním modelu z roku 1998, avšak v tomto případě má karoserie dvoubarevné lakování v kombinaci s moderní tmavě šedou střechou a dalšími akcenty ve stejném tónu. Další speciální edice ‚Toyota Yaris GR Sport‘, rovněž prezentovaná na autosalonu, oslavuje rallyové úspěchy týmu Toyota GAZOO Racing.
Kromě automobilů představí Toyota i nejnovější výsledky vývoje bezpečnostních technologií v podobě paketu Toyota Safety Sense s novými vlastnostmi a funkcemi (ve výbavě nové Corolly a RAV4).
Ve vyhrazeném prostoru Toyota GAZOO Racing se bude prezentovat vítězný monopost Toyota TS050 Hybrid LMP1 ze závodu Le Mans 2018, včetně vytoužené trofeje Le Mans.
Nový stánek
Automobilový průmysl prodělává největší proměnu za poslední století a sama Toyota pracuje na přeměně z automobilky ve firmu poskytující pokrokové služby mobility s cílem nabízet lepší možnosti mobility pro všechny.
O této proměně značky vypovídá i stánek na autosalonu se třemi samostatnými zónami. První zóna ‚Start your impossible‘ je věnována novým řešením mobility a budoucím inovacím. Druhá zóna oslavuje aktivity Toyoty ve světě motoristického sportu - tým Toyota GAZOO Racing. A třetí zóna je určena pro nové modely Toyota s jednoznačným zaměřením na nejnovější nabídku hybridních vozů s autonomním dobíjením.
Nové pojetí tiskové konference
Měnící se podmínky mediální komunikace jsou zřejmé i z proměny tradiční tiskové konference na stánku autosalonu v nový digitální formát „on-demand“ s možností zúčastnit se konference kdykoli - ať již na stánku nebo on-line, na autosalonu nebo kdekoli jinde na světě.
Zahájení digitální tiskové konference se ujme Dr. Johan Van Zyl, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe, po němž následuje interaktivní systém s jednotlivými moduly, které pokrývají vystavovaná vozidla a další klíčová sdělení.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.