Na pařížském autosalonu letos Toyota návštěvníkům představí pouze hybridní vozy a ukáže, jak se připravuje budoucnost. A to v rámci unikátní digitální tiskové konference. Na autosalonu v Paříži se budou exkluzivně prezentovat dva klíčové produkty: hybridní technologie a nová globální architektura TNGA.
Toyota již přes 20 let vyvíjí, zdokonaluje a uvádí na masový trh technologii hybridního pohonu s autonomním dobíjením. V Paříži letos Toyota představí výhradně vozy s hybridním pohonem - od malého Yarisu přes nejnovější generace modelů Corolla a RAV4 až po Toyotu Camry.
Základem nové nabídky modelů a hnacích ústrojí je nová globální architektura TNGA (Toyota New Global Architecture). TNGA není jen podvozkovou architekturou, ale také konstrukční a designovou filozofií. Kromě vylepšení v otázkách jízdní dynamiky vozidel umožňuje i další posun na poli designu exteriéru a interiéru s vyšším důrazem na emoce.
Na stánku se uskuteční světová premiéra zbrusu nového kombi Corolla Touring Sports společně s odhalením pětidveřového hatchbacku. Díky nové platformě TNGA-C se nová Corolla chlubí emotivním designem a umožňuje volit ze dvou typů hybridního pohonu – 1,8 litru nebo zbrusu nového 2,0 litru.
V evropské premiéře se též představí nová Toyota RAV4, pyšnící se robustním designem, novou podvozkovou architekturou TNGA-K a novým hybridním pohonem 2,5 litru.
Po 14 letech nepřítomnosti se do západní Evropy vrací model Camry v kompletně novém provedení, včetně nové podvozkové architektury TNGA-K a nového hybridního pohonu 2,5 litru.
Před 20 lety se na autosalonu v Paříži poprvé ve světové premiéře ukázala Toyota Yaris. Na oslavu tohoto výročí se nyní bude nabízet speciální edice ‚Y20‘ s výrazným zlatým lakem ‚Golden Yellow‘, který jsme mohli spatřit i na původním modelu z roku 1998, avšak v tomto případě má karoserie dvoubarevné lakování v kombinaci s moderní tmavě šedou střechou a dalšími akcenty ve stejném tónu. Další speciální edice ‚Toyota Yaris GR Sport‘, rovněž prezentovaná na autosalonu, oslavuje rallyové úspěchy týmu Toyota GAZOO Racing.
Kromě automobilů představí Toyota i nejnovější výsledky vývoje bezpečnostních technologií v podobě paketu Toyota Safety Sense s novými vlastnostmi a funkcemi (ve výbavě nové Corolly a RAV4).
Ve vyhrazeném prostoru Toyota GAZOO Racing se bude prezentovat vítězný monopost Toyota TS050 Hybrid LMP1 ze závodu Le Mans 2018, včetně vytoužené trofeje Le Mans.
Nový stánek
Automobilový průmysl prodělává největší proměnu za poslední století a sama Toyota pracuje na přeměně z automobilky ve firmu poskytující pokrokové služby mobility s cílem nabízet lepší možnosti mobility pro všechny.
O této proměně značky vypovídá i stánek na autosalonu se třemi samostatnými zónami. První zóna ‚Start your impossible‘ je věnována novým řešením mobility a budoucím inovacím. Druhá zóna oslavuje aktivity Toyoty ve světě motoristického sportu - tým Toyota GAZOO Racing. A třetí zóna je určena pro nové modely Toyota s jednoznačným zaměřením na nejnovější nabídku hybridních vozů s autonomním dobíjením.
Nové pojetí tiskové konference
Měnící se podmínky mediální komunikace jsou zřejmé i z proměny tradiční tiskové konference na stánku autosalonu v nový digitální formát „on-demand“ s možností zúčastnit se konference kdykoli - ať již na stánku nebo on-line, na autosalonu nebo kdekoli jinde na světě.
Zahájení digitální tiskové konference se ujme Dr. Johan Van Zyl, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe, po němž následuje interaktivní systém s jednotlivými moduly, které pokrývají vystavovaná vozidla a další klíčová sdělení.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?