O automobilovém průmyslu se často mluví jako o jednom z největších znečišťovatelů životního prostředí, neboť k výrobě škodlivých látek dochází jak při výrobě, tak při provozu a následné likvidaci automobilů. Že jsou na světě mnohem větší znečišťovatelé zřejmě nemá snahu znovu zdůrazňovat a tak se řada automobilek snaží následky své produkce minimalizovat jak to jen jede. Britský výrobce sportovních aut BAC z Liverpoolu dokonce došel tak daleko, že se stal vůbec první "klimaticky pozitivní" automobilkou.
Aby se jakákoliv společnost mohla stát klimaticky-pozitivní, musí z atmosféry odstraňovat větší množství oxidu uhličitého, než vůbec produkuje. A vůbec první takovou automobilkou se stal malý britský výrobce sporťáků Briggs Automotive Company (BAC), který je zodpovědný například za jednomístný model Mono.
Aby automobilka tohoto cíle dosáhla, spojila se s nadací Poseidon Foundation, která dává jednotlivcům, organizacím i vládám možnost vybalancovat svou produkci oxidu uhličitého a smazat svou karbonovou stopu podporou projektů chránících lesy.
„Jsme nadšeni z našeho spojení s organizací Poseidon a tohoto důležitého kroku na cestě stát se klimaticky-pozitivní společností," uvedl Ian Briggs, spoluzakladatel BAC a ředitel designového oddělení. Již v současnosti jsme udělali několik opatření k minimalizaci naší karbonové stopy, a to napříč našimi britskými dodavateli, efektivním zpracováním lehčích a kvalitnějších materiálů a v neposlední řadě i spojením s Poseidonem, čímž chceme ještě víc chránit životní prostředí."
„V BAC jsme odhodláni využívat nejmodernější technologie a navíc se věnujeme designu a vývoji technologicky pokročilých materiálů, které zanechávají minimální uhlíkovou stopu," dodal. „S postupem času bude BAC pracovat na vývoji dalších klimaticky-pozitivních produktů a stanovování pozitivních enviromentálních příkladů v automobilovém průmyslu."
Odhodlání automobilky může být pro mnohé až udivující, ovšem v případě BAC se vlastně nejedná o žádnou novinku. Tato automobilka totiž neustále posunuje hranice možného, což ostatně celkem nedávno ukázala vývojem karbonových kompozitních kol a panelů karoserie, které byly vyrobeny z grafenu.
Snaha automobilky BAC jde navíc ruku v ruce s programem města Liverpool, ve kterém sídlí. Joe Anderson, starosta Liverpoolu, totiž již dříve přislíbil, že město hodlá omezit svou produkci oxidu uhličitého do roku 2020 až o 35 %. Ze zpráv o úspěchu automobilky BAC pak byl přirozeně nadšený.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?