O automobilovém průmyslu se často mluví jako o jednom z největších znečišťovatelů životního prostředí, neboť k výrobě škodlivých látek dochází jak při výrobě, tak při provozu a následné likvidaci automobilů. Že jsou na světě mnohem větší znečišťovatelé zřejmě nemá snahu znovu zdůrazňovat a tak se řada automobilek snaží následky své produkce minimalizovat jak to jen jede. Britský výrobce sportovních aut BAC z Liverpoolu dokonce došel tak daleko, že se stal vůbec první "klimaticky pozitivní" automobilkou.
Aby se jakákoliv společnost mohla stát klimaticky-pozitivní, musí z atmosféry odstraňovat větší množství oxidu uhličitého, než vůbec produkuje. A vůbec první takovou automobilkou se stal malý britský výrobce sporťáků Briggs Automotive Company (BAC), který je zodpovědný například za jednomístný model Mono.
Aby automobilka tohoto cíle dosáhla, spojila se s nadací Poseidon Foundation, která dává jednotlivcům, organizacím i vládám možnost vybalancovat svou produkci oxidu uhličitého a smazat svou karbonovou stopu podporou projektů chránících lesy.
„Jsme nadšeni z našeho spojení s organizací Poseidon a tohoto důležitého kroku na cestě stát se klimaticky-pozitivní společností," uvedl Ian Briggs, spoluzakladatel BAC a ředitel designového oddělení. Již v současnosti jsme udělali několik opatření k minimalizaci naší karbonové stopy, a to napříč našimi britskými dodavateli, efektivním zpracováním lehčích a kvalitnějších materiálů a v neposlední řadě i spojením s Poseidonem, čímž chceme ještě víc chránit životní prostředí."
„V BAC jsme odhodláni využívat nejmodernější technologie a navíc se věnujeme designu a vývoji technologicky pokročilých materiálů, které zanechávají minimální uhlíkovou stopu," dodal. „S postupem času bude BAC pracovat na vývoji dalších klimaticky-pozitivních produktů a stanovování pozitivních enviromentálních příkladů v automobilovém průmyslu."
Odhodlání automobilky může být pro mnohé až udivující, ovšem v případě BAC se vlastně nejedná o žádnou novinku. Tato automobilka totiž neustále posunuje hranice možného, což ostatně celkem nedávno ukázala vývojem karbonových kompozitních kol a panelů karoserie, které byly vyrobeny z grafenu.
Snaha automobilky BAC jde navíc ruku v ruce s programem města Liverpool, ve kterém sídlí. Joe Anderson, starosta Liverpoolu, totiž již dříve přislíbil, že město hodlá omezit svou produkci oxidu uhličitého do roku 2020 až o 35 %. Ze zpráv o úspěchu automobilky BAC pak byl přirozeně nadšený.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.