Už jste někdy slyšeli o akci Clean Air Day, tedy dni čistého ovzduší? V podstatě se jedná o akci britských ekologů, kteří se snaží upozornit na zhoršující se kvalitu vzduchu a přimět tak řidiče nechat své automobily doma. Tentokrát však vyrukovali s kalibrem, který možná přinutí k zamyšlení i ty nejzatvrzelejší z nás. Nikdo přeci nechce ubližovat dětem.
Nový výzkum, pod kterým je podepsána organizace NGO Global Action Plan, totiž odhaluje, že malé děti jsou kvůli své výšce vystaveny podstatně většímu množství škodlivých látek než dospělí. Pokud jde například dítě do školy podél rušné silnice, pak vdechuje až o 30 % škodlivin více, jak informoval web Independent.
Smutnou skutečností však je, že své dítě neochráníte před škodlivými látkami ani v momentě, kdy se ho rozhodnete odvézt. Dítě v automobilu se spalovacím motore je totiž vystaveno škodlivým látkám zhruba 2.5x více, než dítě, které jde do školy po klidné cestě, kolem které žádná rušná automobilová doprava není.
Jediným možným řešením tak má být podle ekologů odstavení automobilu minimálně pro tento svátek do garáže - a čekali jste snad od ekologů něco jiného? Pravdou však je, že měření bylo realizováno ve čtyřech metropolích s nejhorší kvalitou ovzduší, mezi které patří i Manchester, Glashow, Leeds a Londýn.
K výzkumu byly využívány speciální termální kamery, které dokázaly současně sledovat i vypouštěný CO2. Právě tyto kamery pak vedly k závěru, že děti kvůli své nízké výšce vdechují podstatně více škodlivých látek, včetně tzv. mikročástic z dieselových motorů.
Z dlouhodobého hlediska to pro děti může představovat celou řadu zdravotních problémů, včetně astmatu a pneumonie. Jejich léčka pak podle NHS vyjde ročně na miliony. Podle zahraničních medií je však nejhorší, že malé a nejvíc zasažené děti s tím nemohou nic dělat.
„Dětské plíce jsou zvláště zranitelné u školáků a předškoláků, neboť se stále vyvíjí," uvedl profesor profesor Jonathan Grigg z Queen Mary University. „Pokud chceme předcházet trvalému poškození dětských plic, musíme je chránit před znečištěným vzduchem. Můj výzkum jasně ukazuje, že vystavení malých dětí vzduchu znečištěnému například silniční dopravou může mít vážné a trvalé důsledky pro jejich plíce."
„Rodiče tomu mohou předcházet chození s dětmi do školy kolem méně vytížených ulic a využíváním veřejné dopravy. Kroky k omezení emisí toxických látek produkovaných silniční dopravou však bude muset přijmout i britská vláda," dodal profesor Grigg.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?