Plasty měly člověku usnadnit život, ovšem jak už to tak bývá, z dobrého sluhy se stal zlý pán, který nevídaným způsobem zamořuje naši planetu. Do boje proti plastům se tak vypravila i automobilka Volvo, podle jejíhož posledního prohlášení má 25 % plastů v jejich automobilech pocházet z recyklace. A to poměrně brzy.
Automobilka Volvo dnes oznámila nový plán, podle kterého by do roku 2025 mělo 25 / plastů použitých v jejích automobilech pocházet z recyklovaných materiálů. A aby automobilka upoutala dostatečnou pozornost, rozhodla se rovnou zveřejnit i nový jedinečný plug-in hybridní model XC60 T8.
V kabině tohoto speciálního Volva XC60 nalezneme středový panel vyrobený z obnovitelných vláken a plastů získaných z vyřazených rybářských sítí a námořních provazů. Koberečky na podlahách využívají vlákna z PET lahví s mixem bavlny získané jako zbytky od výrobců oděvů.
Recyklované PET lahve pak našly využití i v sedačkách, jejichž vlákna jsou z PETek vyrobena. K zajímavostem patří i fakt, že sedadla ze starších automobilů značky Volvo posloužily jako speciální zvuková izolace pod kapotou.
„Automobilka Volvo je odhodlána minimalizovat svou globální enviromentální stopu," pronesl Håkan Samuelsson, prezident a předseda představenstva automobilky Volvo. Martina Buchhauser, viceprezident oddělení Global Procurement, pak vyzývá ostatní výrobce, aby Volvo následovali.
„Již v současnosti pracujeme se skvělými dodavateli, kteří myslí na udržitelnou budoucnost. Pokud ale chceme přeměnit naše plány v realitu, pak budeme potřebovat zvýšit dostupnost recyklovaných plastů. Proto vyzýváme další dodavatele a nové partnery aby se k nám přidali a pomohli nám realizovat naše ambice."
Závazkem k využívání recyklovaných plastů však Volvo nekončí. Již dříve se totiž objevila zpráva, podle které chce být automobilka do roku 2025 naprosto minimalizovat svou uhlíkovou stopu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.