Plasty měly člověku usnadnit život, ovšem jak už to tak bývá, z dobrého sluhy se stal zlý pán, který nevídaným způsobem zamořuje naši planetu. Do boje proti plastům se tak vypravila i automobilka Volvo, podle jejíhož posledního prohlášení má 25 % plastů v jejich automobilech pocházet z recyklace. A to poměrně brzy.
Automobilka Volvo dnes oznámila nový plán, podle kterého by do roku 2025 mělo 25 / plastů použitých v jejích automobilech pocházet z recyklovaných materiálů. A aby automobilka upoutala dostatečnou pozornost, rozhodla se rovnou zveřejnit i nový jedinečný plug-in hybridní model XC60 T8.
V kabině tohoto speciálního Volva XC60 nalezneme středový panel vyrobený z obnovitelných vláken a plastů získaných z vyřazených rybářských sítí a námořních provazů. Koberečky na podlahách využívají vlákna z PET lahví s mixem bavlny získané jako zbytky od výrobců oděvů.
Recyklované PET lahve pak našly využití i v sedačkách, jejichž vlákna jsou z PETek vyrobena. K zajímavostem patří i fakt, že sedadla ze starších automobilů značky Volvo posloužily jako speciální zvuková izolace pod kapotou.
„Automobilka Volvo je odhodlána minimalizovat svou globální enviromentální stopu," pronesl Håkan Samuelsson, prezident a předseda představenstva automobilky Volvo. Martina Buchhauser, viceprezident oddělení Global Procurement, pak vyzývá ostatní výrobce, aby Volvo následovali.
„Již v současnosti pracujeme se skvělými dodavateli, kteří myslí na udržitelnou budoucnost. Pokud ale chceme přeměnit naše plány v realitu, pak budeme potřebovat zvýšit dostupnost recyklovaných plastů. Proto vyzýváme další dodavatele a nové partnery aby se k nám přidali a pomohli nám realizovat naše ambice."
Závazkem k využívání recyklovaných plastů však Volvo nekončí. Již dříve se totiž objevila zpráva, podle které chce být automobilka do roku 2025 naprosto minimalizovat svou uhlíkovou stopu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?