Mnoho milovníků automobilky SAAB neslo její krach velmi těžce. Nyní se ale chystá velké zmrtvýchvstání. Oblíbené vozy SAAB 9-3 se chystají zpět do výroby, jejich nový název už ale nebude mít se SAABem nic společného.
Novým vlastníkem automobilky SAAB se totiž stala společnost "National Electric Vehicle Sweden" (NEVS). Ta vlastní takřka vše potřebné k opětovnému zahájení výroby automobilů, jediné co jí chybí jsou ale práva na uzívání značky SAAB, proto nové vozy ponesou označení NEVS. To ale není jediná změna.
Největší změnou je totiž nová koncepce pohonu. Klasický spalovací motor byl totiž pod kapotou SAAB/NEVS vystřídán elektromotorem a haldou baterií. Neznáme žádné podrobné údaje s výjimkou maximálního dojezdu, který by měl činit 186 mil (cca 300 km).
Kromě klasického sedanu 9-3 se dočkáme i od něj odvozeného SUV s názvem 9-3X. Oba vozy NEVS budou využívat stejné šasi jako SAAB 9-3, kromě nového pohonného systému se ale projeví už jen kosmetické změny a povýšení interiéru do moderní doby. Nově tak uvnitř vozu nalezneme například Wi-Fi nebo možnost ovládat některé funkce vozu dálkově přes telefon.
NEVS se také pochlubil, že o své nové vozy už zaznamenal zvýšený zájem. Čínská energetická společnost Panda New Energy si totiž objednala 150,000 nových vozidel. V Číně je navíc o elektromobily zvýšený zájem. Pokud tedy nebudou mít modely 9-3 a 9-3X nějaké závažné nedostatky nebo nesmyslně vysokou cenu, dá se očekávat, že na trhu uspějí.
První vozy NEVS 9-3 by se měly začít prodávat v Číně začátkem roku 2018, model 9-3X dorazí o několik měsíců později. Kromě klasického prodeje má ale společnost s vozy i další záměry. Jedním z nich je vyzkoušet možnosti služby sdílení automobilů ve městě Tianjin s populací 15 milionů obyvatel. Společnost doufá, že by se jí tak mohlo podařit snížit počet užívaných aut se spalovacími motory a zlepšit ovzduší v Číně, která dlouhodobě bojuje se špatným ovzduším.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?