Mnoho milovníků automobilky SAAB neslo její krach velmi těžce. Nyní se ale chystá velké zmrtvýchvstání. Oblíbené vozy SAAB 9-3 se chystají zpět do výroby, jejich nový název už ale nebude mít se SAABem nic společného.
Novým vlastníkem automobilky SAAB se totiž stala společnost "National Electric Vehicle Sweden" (NEVS). Ta vlastní takřka vše potřebné k opětovnému zahájení výroby automobilů, jediné co jí chybí jsou ale práva na uzívání značky SAAB, proto nové vozy ponesou označení NEVS. To ale není jediná změna.
Největší změnou je totiž nová koncepce pohonu. Klasický spalovací motor byl totiž pod kapotou SAAB/NEVS vystřídán elektromotorem a haldou baterií. Neznáme žádné podrobné údaje s výjimkou maximálního dojezdu, který by měl činit 186 mil (cca 300 km).
Kromě klasického sedanu 9-3 se dočkáme i od něj odvozeného SUV s názvem 9-3X. Oba vozy NEVS budou využívat stejné šasi jako SAAB 9-3, kromě nového pohonného systému se ale projeví už jen kosmetické změny a povýšení interiéru do moderní doby. Nově tak uvnitř vozu nalezneme například Wi-Fi nebo možnost ovládat některé funkce vozu dálkově přes telefon.
NEVS se také pochlubil, že o své nové vozy už zaznamenal zvýšený zájem. Čínská energetická společnost Panda New Energy si totiž objednala 150,000 nových vozidel. V Číně je navíc o elektromobily zvýšený zájem. Pokud tedy nebudou mít modely 9-3 a 9-3X nějaké závažné nedostatky nebo nesmyslně vysokou cenu, dá se očekávat, že na trhu uspějí.
První vozy NEVS 9-3 by se měly začít prodávat v Číně začátkem roku 2018, model 9-3X dorazí o několik měsíců později. Kromě klasického prodeje má ale společnost s vozy i další záměry. Jedním z nich je vyzkoušet možnosti služby sdílení automobilů ve městě Tianjin s populací 15 milionů obyvatel. Společnost doufá, že by se jí tak mohlo podařit snížit počet užívaných aut se spalovacími motory a zlepšit ovzduší v Číně, která dlouhodobě bojuje se špatným ovzduším.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?