Mnoho milovníků automobilky SAAB neslo její krach velmi těžce. Nyní se ale chystá velké zmrtvýchvstání. Oblíbené vozy SAAB 9-3 se chystají zpět do výroby, jejich nový název už ale nebude mít se SAABem nic společného.
Novým vlastníkem automobilky SAAB se totiž stala společnost "National Electric Vehicle Sweden" (NEVS). Ta vlastní takřka vše potřebné k opětovnému zahájení výroby automobilů, jediné co jí chybí jsou ale práva na uzívání značky SAAB, proto nové vozy ponesou označení NEVS. To ale není jediná změna.
Největší změnou je totiž nová koncepce pohonu. Klasický spalovací motor byl totiž pod kapotou SAAB/NEVS vystřídán elektromotorem a haldou baterií. Neznáme žádné podrobné údaje s výjimkou maximálního dojezdu, který by měl činit 186 mil (cca 300 km).
Kromě klasického sedanu 9-3 se dočkáme i od něj odvozeného SUV s názvem 9-3X. Oba vozy NEVS budou využívat stejné šasi jako SAAB 9-3, kromě nového pohonného systému se ale projeví už jen kosmetické změny a povýšení interiéru do moderní doby. Nově tak uvnitř vozu nalezneme například Wi-Fi nebo možnost ovládat některé funkce vozu dálkově přes telefon.
NEVS se také pochlubil, že o své nové vozy už zaznamenal zvýšený zájem. Čínská energetická společnost Panda New Energy si totiž objednala 150,000 nových vozidel. V Číně je navíc o elektromobily zvýšený zájem. Pokud tedy nebudou mít modely 9-3 a 9-3X nějaké závažné nedostatky nebo nesmyslně vysokou cenu, dá se očekávat, že na trhu uspějí.
První vozy NEVS 9-3 by se měly začít prodávat v Číně začátkem roku 2018, model 9-3X dorazí o několik měsíců později. Kromě klasického prodeje má ale společnost s vozy i další záměry. Jedním z nich je vyzkoušet možnosti služby sdílení automobilů ve městě Tianjin s populací 15 milionů obyvatel. Společnost doufá, že by se jí tak mohlo podařit snížit počet užívaných aut se spalovacími motory a zlepšit ovzduší v Číně, která dlouhodobě bojuje se špatným ovzduším.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?