Nezávislá organizace Green NCAP zveřejnila aktuální výsledky svých výzkumů věnovaných úrovni emisí automobilů. Zahrnula do nich vozy s pohonem všeho druhu.
Za nejekologičtější auto považuje elektromobil Hyundai Kona Electric a za vítěze mezi modely se spalovacím motorem označila hybridní Toyotu C-HR.
NCAP se věnuje nezávislým testům vlivu automobilů na prostředí a v roce 2020 podruhé zveřejnila výsledky svých výzkumů. Nejvíce bodů v nich získaly dva elektromobily. První místo zaujal Hyundai Kona Electric, druhé pak Renault ZOE. Oba získaly maximum, tedy deset bodů z deseti, ve všech kategoriích a celkově pak pět hvězdiček. Od třetí příčky se umístily automobily se soustavou spalovacího a elektrického motoru a s čistě spalovacím motorem.
Na třetí příčce se umístila Toyota C-HR Hybrid, na čtvrté příčce dieselový Mercedes třídy C 220d, pátý je Peugeot 2008 1.2 PureTech 110. Oba vozy získaly tři hvězdičky. Další hybrid v řadě, Honda CR-V, získala 2,5 hvězdičky a umístila se až na 13. místě.
Toyota C-HR Hybrid získala 3,5 hvězdičkyTřetí místo v žebříčku představuje nejlepší výsledek zaznamenaný mezi automobily vybavenými spalovacími motory, ale i vozy s hybridním pohonem.
Pod kapotou Toyoty C-HR je soustava složená z atmosférického benzínového motoru 1.8 l spřaženého s elektromotorem o systémovém výkonu 122 koní. Benzínový motor pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu. C-HR vznikla na platformě Toyota New Global Architecture, která je lehčí než její předchůdkyně o 50 kg. Model C-HR má rovněž nejnižší koeficient odporu vzduchu ve své kategorii: Cx 0,31.
Výsledkem je nejvyšší bodování z aut vybavených spalovacím motorem. Průměrné spalování v testech Green NCAP činilo od 5,4 do 7,1 l/100 km. V kategorii „Čistota vzduchu“ získala Toyota šest bodů z deseti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.