Nezávislá organizace Green NCAP zveřejnila aktuální výsledky svých výzkumů věnovaných úrovni emisí automobilů. Zahrnula do nich vozy s pohonem všeho druhu.
Za nejekologičtější auto považuje elektromobil Hyundai Kona Electric a za vítěze mezi modely se spalovacím motorem označila hybridní Toyotu C-HR.
NCAP se věnuje nezávislým testům vlivu automobilů na prostředí a v roce 2020 podruhé zveřejnila výsledky svých výzkumů. Nejvíce bodů v nich získaly dva elektromobily. První místo zaujal Hyundai Kona Electric, druhé pak Renault ZOE. Oba získaly maximum, tedy deset bodů z deseti, ve všech kategoriích a celkově pak pět hvězdiček. Od třetí příčky se umístily automobily se soustavou spalovacího a elektrického motoru a s čistě spalovacím motorem.
Na třetí příčce se umístila Toyota C-HR Hybrid, na čtvrté příčce dieselový Mercedes třídy C 220d, pátý je Peugeot 2008 1.2 PureTech 110. Oba vozy získaly tři hvězdičky. Další hybrid v řadě, Honda CR-V, získala 2,5 hvězdičky a umístila se až na 13. místě.
Toyota C-HR Hybrid získala 3,5 hvězdičkyTřetí místo v žebříčku představuje nejlepší výsledek zaznamenaný mezi automobily vybavenými spalovacími motory, ale i vozy s hybridním pohonem.
Pod kapotou Toyoty C-HR je soustava složená z atmosférického benzínového motoru 1.8 l spřaženého s elektromotorem o systémovém výkonu 122 koní. Benzínový motor pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu. C-HR vznikla na platformě Toyota New Global Architecture, která je lehčí než její předchůdkyně o 50 kg. Model C-HR má rovněž nejnižší koeficient odporu vzduchu ve své kategorii: Cx 0,31.
Výsledkem je nejvyšší bodování z aut vybavených spalovacím motorem. Průměrné spalování v testech Green NCAP činilo od 5,4 do 7,1 l/100 km. V kategorii „Čistota vzduchu“ získala Toyota šest bodů z deseti.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?