MINI ukázalo nový John Cooper Works Rally, se kterým se vydá na letošní Dakar. BMW se navíc rozhodlo tým X-Raidu výrazněji podpořit.
MINI se na Dakaru radovalo z celkových vítězství v letech 2012 - 2015. Vítězství tehdy německé značce přivezli Stéphane Peterhansel (dvakrát), Nani Roma a Nasser Al-Attiyah. Jenže vloni speciály týmu německého X-Raidu nestačily na buggy od konkurenčnícho Peugeotu.
Šéf týmu, Sven Quandt, řekl, že při změně vozu byla hlavní pozornost upřena na aerodynamiku. Auto teď samozřejmě vypadá jako nedávno představený, nový Mini Countryman. "Jde o kompletně odlišné auto ve srovnání s předchůdcem, na kterém jsme stavěli.
Jde o auto, které vychází z postupného vývoje a také práci v aerodynamickém tunelu. Tohle auto má lepší aerodynamiku. V kombinaci s dalšími faktory jsme zlepšili výkonnost tohoto auta. Jednou z výhod práce v aerodynamickém tunelu je vyšší maximální rychlost.
Auto vykazuje také lepší zrychlení při rychlostech od 140 km/h výš - to byla klíčová oblast vývoje. Těžiště auta se podařilo výrazně snížit. Speciál je asi o 50 kilogramů lehčí a těžiště je asi o 50 cm níže. To zlepšilo ovladatelnost, vylepšilo výkonnost na všech druzích povrchů.
Zlepšit by se mělo chování auta na rallových tratích, které mají spoustu zatáček," prozradil informace o novince Sven Quandt. Hlavními jezdci MINI v ročníku 2017 budou Fin Mikko Hirvonen, Američan Bryce Menzies a Yazeed Al-Rahji ze Saudské Arabie, který k týmu přichází od Toyoty.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.