Po značném boomu na poli nových aut se změny ve vozovém parku směrem k automobilům s nižšími či nulovými emisemi začínají dotýkat i trhu s ojetinami. Auta poháněná alternativními pohony se pomalu, ale velmi jistě začínají objevovat i na sekundárním trhu. AAA AUTO proto na své největší pobočce v Praze zřizuje samostatnou sekci vyhrazenou ekologickým vozům. Za rok by se měla rozšířit i mimo Prahu a nabídnout až 300 vozů.
„Vztah středoevropských zákazníků k elektromobilitě se začíná měnit. Na prodej ojetých elektroaut má nepochybně vliv více faktorů. V první řadě je to ‚tažení‘ proti dieselovým motorům, ale třeba i snahy mnoha evropských měst o podporu čisté mobility, třeba v podobě volného parkování hybridů a elektromobilů v modrých zónách, jako je tomu například v Praze.
V loňském roce jsme do konce října prodali 53 hybridních nebo plně elektrických aut, zatímco letos je to již o 30 více,“ říká provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček. „Do budoucna lze při pokračujícím tlaku EU na snižování emisí čekat větší snahu výrobců ‚vnutit‘ trhu vozy s alternativními pohony, což patrně povede k vyšším prodejům i těm zákazníkům, kteří nikdy o ničem jiném než benzínu či naftě neuvažovali,“ domnívá se Vaněček.
Nárůst v prodejích je ve střední Evropě a zejména pak v České republice nejvíce patrný u vozů na stlačený zemní plyn, kde se počty prodaných aut více než zdvojnásobily. Na trh se pomalu dostávají auta z firemních flotil i od soukromníků, kteří svá auta pravidelně obměňují. „U zákazníků, kteří si oblíbili ojetá auta na CNG, je velmi dobře vidět, že si na CNG zvykli, a když obměňují vozový park, ve většině případů sáhnou opět po voze na stlačený zemní plyn. Tento trend dobře známe z minulosti, kdy lidé preferovali LPG, jehož využití v posledních letech každoročně klesá a nahrazuje ho právě stlačený zemní plyn,“ doplňuje Vaněček.
V poslední době se na trh s ojetými vozy dostává výrazně širší škála modelů, takže zákazníci mají z čeho vybírat. Dlouhodobě nejoblíbenější značkou je japonská Toyota s modely Yaris a Auris. „Právě tato auta s oblibou volí zákazníci ve velkých městech, kteří se tak šikovně vyhnou problémům s parkováním auta v modrých zónách,“ doplňuje Vaněček.
Pražská pobočka je dlouhodobě „testovacím modulem“ pro inovativní produkty. Proto právě zde vznikla samostatná sekce Mototechna EcoDrive, kde je v současnosti přes dvacet modelů různých značek. „Během příštího roku bychom chtěli stabilně nabízet okolo 300 ekologických vozů a novou značku Mototechna EcoDrive rozšířit i na naše další pobočky v České republice a v druhé polovině roku 2019 i na Slovensko, do Maďarska a do Polska,“ uzavírá Petr Vaněček.
Během tohoto týdne se zákazníci mohou se značkou Mototechna EcoDrive setkat i v rámci prvního ročníku veletrhu ekologické mobility e-SALON, kde bude mít nová značka Mototechna EcoDrive svou prezentaci. Veletrh se koná na výstavišti v pražských Letňanech ve dnech 16. – 18. 11. 2018.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).