Po značném boomu na poli nových aut se změny ve vozovém parku směrem k automobilům s nižšími či nulovými emisemi začínají dotýkat i trhu s ojetinami. Auta poháněná alternativními pohony se pomalu, ale velmi jistě začínají objevovat i na sekundárním trhu. AAA AUTO proto na své největší pobočce v Praze zřizuje samostatnou sekci vyhrazenou ekologickým vozům. Za rok by se měla rozšířit i mimo Prahu a nabídnout až 300 vozů.
„Vztah středoevropských zákazníků k elektromobilitě se začíná měnit. Na prodej ojetých elektroaut má nepochybně vliv více faktorů. V první řadě je to ‚tažení‘ proti dieselovým motorům, ale třeba i snahy mnoha evropských měst o podporu čisté mobility, třeba v podobě volného parkování hybridů a elektromobilů v modrých zónách, jako je tomu například v Praze.
V loňském roce jsme do konce října prodali 53 hybridních nebo plně elektrických aut, zatímco letos je to již o 30 více,“ říká provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček. „Do budoucna lze při pokračujícím tlaku EU na snižování emisí čekat větší snahu výrobců ‚vnutit‘ trhu vozy s alternativními pohony, což patrně povede k vyšším prodejům i těm zákazníkům, kteří nikdy o ničem jiném než benzínu či naftě neuvažovali,“ domnívá se Vaněček.
Nárůst v prodejích je ve střední Evropě a zejména pak v České republice nejvíce patrný u vozů na stlačený zemní plyn, kde se počty prodaných aut více než zdvojnásobily. Na trh se pomalu dostávají auta z firemních flotil i od soukromníků, kteří svá auta pravidelně obměňují. „U zákazníků, kteří si oblíbili ojetá auta na CNG, je velmi dobře vidět, že si na CNG zvykli, a když obměňují vozový park, ve většině případů sáhnou opět po voze na stlačený zemní plyn. Tento trend dobře známe z minulosti, kdy lidé preferovali LPG, jehož využití v posledních letech každoročně klesá a nahrazuje ho právě stlačený zemní plyn,“ doplňuje Vaněček.
V poslední době se na trh s ojetými vozy dostává výrazně širší škála modelů, takže zákazníci mají z čeho vybírat. Dlouhodobě nejoblíbenější značkou je japonská Toyota s modely Yaris a Auris. „Právě tato auta s oblibou volí zákazníci ve velkých městech, kteří se tak šikovně vyhnou problémům s parkováním auta v modrých zónách,“ doplňuje Vaněček.
Pražská pobočka je dlouhodobě „testovacím modulem“ pro inovativní produkty. Proto právě zde vznikla samostatná sekce Mototechna EcoDrive, kde je v současnosti přes dvacet modelů různých značek. „Během příštího roku bychom chtěli stabilně nabízet okolo 300 ekologických vozů a novou značku Mototechna EcoDrive rozšířit i na naše další pobočky v České republice a v druhé polovině roku 2019 i na Slovensko, do Maďarska a do Polska,“ uzavírá Petr Vaněček.
Během tohoto týdne se zákazníci mohou se značkou Mototechna EcoDrive setkat i v rámci prvního ročníku veletrhu ekologické mobility e-SALON, kde bude mít nová značka Mototechna EcoDrive svou prezentaci. Veletrh se koná na výstavišti v pražských Letňanech ve dnech 16. – 18. 11. 2018.
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.