Po značném boomu na poli nových aut se změny ve vozovém parku směrem k automobilům s nižšími či nulovými emisemi začínají dotýkat i trhu s ojetinami. Auta poháněná alternativními pohony se pomalu, ale velmi jistě začínají objevovat i na sekundárním trhu. AAA AUTO proto na své největší pobočce v Praze zřizuje samostatnou sekci vyhrazenou ekologickým vozům. Za rok by se měla rozšířit i mimo Prahu a nabídnout až 300 vozů.
„Vztah středoevropských zákazníků k elektromobilitě se začíná měnit. Na prodej ojetých elektroaut má nepochybně vliv více faktorů. V první řadě je to ‚tažení‘ proti dieselovým motorům, ale třeba i snahy mnoha evropských měst o podporu čisté mobility, třeba v podobě volného parkování hybridů a elektromobilů v modrých zónách, jako je tomu například v Praze.
V loňském roce jsme do konce října prodali 53 hybridních nebo plně elektrických aut, zatímco letos je to již o 30 více,“ říká provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček. „Do budoucna lze při pokračujícím tlaku EU na snižování emisí čekat větší snahu výrobců ‚vnutit‘ trhu vozy s alternativními pohony, což patrně povede k vyšším prodejům i těm zákazníkům, kteří nikdy o ničem jiném než benzínu či naftě neuvažovali,“ domnívá se Vaněček.
Nárůst v prodejích je ve střední Evropě a zejména pak v České republice nejvíce patrný u vozů na stlačený zemní plyn, kde se počty prodaných aut více než zdvojnásobily. Na trh se pomalu dostávají auta z firemních flotil i od soukromníků, kteří svá auta pravidelně obměňují. „U zákazníků, kteří si oblíbili ojetá auta na CNG, je velmi dobře vidět, že si na CNG zvykli, a když obměňují vozový park, ve většině případů sáhnou opět po voze na stlačený zemní plyn. Tento trend dobře známe z minulosti, kdy lidé preferovali LPG, jehož využití v posledních letech každoročně klesá a nahrazuje ho právě stlačený zemní plyn,“ doplňuje Vaněček.
V poslední době se na trh s ojetými vozy dostává výrazně širší škála modelů, takže zákazníci mají z čeho vybírat. Dlouhodobě nejoblíbenější značkou je japonská Toyota s modely Yaris a Auris. „Právě tato auta s oblibou volí zákazníci ve velkých městech, kteří se tak šikovně vyhnou problémům s parkováním auta v modrých zónách,“ doplňuje Vaněček.
Pražská pobočka je dlouhodobě „testovacím modulem“ pro inovativní produkty. Proto právě zde vznikla samostatná sekce Mototechna EcoDrive, kde je v současnosti přes dvacet modelů různých značek. „Během příštího roku bychom chtěli stabilně nabízet okolo 300 ekologických vozů a novou značku Mototechna EcoDrive rozšířit i na naše další pobočky v České republice a v druhé polovině roku 2019 i na Slovensko, do Maďarska a do Polska,“ uzavírá Petr Vaněček.
Během tohoto týdne se zákazníci mohou se značkou Mototechna EcoDrive setkat i v rámci prvního ročníku veletrhu ekologické mobility e-SALON, kde bude mít nová značka Mototechna EcoDrive svou prezentaci. Veletrh se koná na výstavišti v pražských Letňanech ve dnech 16. – 18. 11. 2018.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.