Projekt Škoda Handy podporuje osoby se zdravotním postižením a jejich rodinné příslušníky již od roku 2010. Tento program právě vstupuje do další fáze svého vývoje, kdy handicapovaným motoristům a cestujícím nabídne ještě větší výhody. Škoda Handy centra jsou od letošního roku dispozičně i personálně vybavena tak, aby se stala skutečným partnerem zdravotně postižených osob při nákupu a servisu osobního automobilu značky Škoda.
Jako největší český průmyslový podnik se Škoda Auto dlouhodobě angažuje ve prospěch společnosti. Pomoc spoluobčanům, kteří v životě neměli tolik štěstí, patří k nejdůležitějším bodům její politiky společenské odpovědnosti. Program Škoda Handy jež je jedním z projektů v rámci priority bezbariérové mobility, se zaměřuje na podporu osob se zdravotním postižením. „Značka Škoda vnímá sociální angažovanost jako nedělitelnou součást firemní kultury,“ říká šéf Škoda Auto Česká republika Luboš Vlček. „Škoda Handy je jedním z pilířů naší CSR agendy. Těší mě, že i díky úsilí našich partnerů zapojených do tohoto projektu mohou občané s handicapem snáze překonávat překážky plynoucí ze snížené mobility,“ dodává Luboš Vlček. Během posledních 5 let využilo služeb programu Škoda Handy více než 3 000 zákazníků.
Škoda Handy centra pomáhají klientům při výběru vhodného vozu a jeho úpravách, ale také při jednání s úřady a další administrativou. Poradci poskytují komplexní servis a zákazníkům asistují při zpracování žádostí o státní příspěvky na zvláštní pomůcky i na mobilitu. Mohou zajistit pomocs vyřízením vracení daně z přidané hodnoty při nákupu nového vozu do stanovené výše, doporučí nejlepší služby pro dofinancování koupě vozu a poradí se spoustou dalších detailů, které by jinak zákazník musel řešit vlastními silami. Mladoboleslavská automobilka však vychází vstříc držitelům průkazů ZTP a ZTP/P nejen kvalitním poradenstvím. Nejdůležitějším kritériem při pořízení automobilu bývá finanční podpora, proto handicapovaní motoristé mohou získat slevu na koupi nového vozu Škoda, popř. zakoupit prověřený automobil ze sítě certifikovaných a prověřených vozů programu Škoda Plus s možným odpočtem DPH.
Kromě přímé slevy z doporučené pořizovací ceny automobilu v hotovosti i na úvěr je zákazníkovi obstaráno přihlášení vozu zdarma, což mu ušetří další peníze a spoustu času. Stejně jako u všech ostatních klientů je samozřejmostí výkup stávajícího vozu na protiúčet – ať už standardního nebo upraveného. Vzhledem k partnerství se Škoda Financial Services se handicapovaným nabízí také zvýhodněné financování. Při akontaci ve výši od 30 % se účtuje nulový úrok.
K programu Škoda Handy se v poslední době připojili další autorizovaní obchodníci. V současnosti jich na území České republiky operuje více než 90 a další budou přibývat. Všichni partneři projektu splňují podmínky pro bezbariérový přístup do svých provozoven včetně vyhrazených parkovacích míst a dalších stanovených standardů. Každý obchodník zapojený do projektu má ve svém týmu minimálně jednoho prodejce, který se věnuje handicapovaným zákazníkům. Tento specialista doporučí nejen vhodný vůz, ale současně navrhne i optimální úpravy, které lze u vybraného automobilu zrealizovat tak, aby maximálně vyhovovaly potřebám majitele.
Péče Škoda Handy center ovšem pořízením vozu zdaleka nekončí. Klientům je garantováno přednostní odbavení jejich automobilů při servisu nebo realizaci záručních i pozáručních oprav, přičemž se mohou spolehnout na zvýhodněné podmínky při realizaci servisních prací, nákupunáhradních dílů i příslušenství. Po dobu provedení nezbytného servisního zásahu mají možnost využít upravený vůz jako náhradní vozidlo. Seznam obchodníků, u nichž je náhradní vozidlo k dispozici, je aktualizován na webu Škoda Handy.
Zapojení autorizovaní obchodníci poskytnou handicapovaným klientům vyzvednutí na zvoleném místě v okruhu 20 kilometrů zdarma před servisní prohlídkou i po ní. Specialisté jsou schopni nabídnout handicapovaným zákazníkům pomoc při nákupu automobilu nejen ve svých Škoda Handy centrech, ale také přímo v terénu – například u handicapovaných zákazníků v místě jejich bydliště. Mapa s přehledným výčtem jednotlivých autorizovaných obchodníků značky zapojených do programu Škoda Handy je k dispozici na internetové stránce programu.
Škoda Auto se na poli společenské odpovědnosti firmy (CSR) zaměřuje na čtyři základní pilíře. Vyjma témat bezbariérové mobility, kam patří právě program Škoda Handy, se dále koncentruje na podporu znevýhodněných dětí prostřednictvím projektu ´Rozjedu to´ ve spolupráci s Nadací Terezy Maxové, dopravní bezpečností mj. prostřednictvím programu: Výzkum dopravní bezpečnosti a technického vzdělávání. K tomu je nutno přičíst i výraznou ekologickou angažovanost, aktivní podporu regionů výrobních závodů Škoda Auto a zapojení zaměstnanců do projektu Zaměstnanecké sbírky.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?