PR článek - Automobily jsou nezbytnou součástí našich životů. Používáme je v rodinách, používány jsou v práci, stejně jako se s nimi také podniká. Pokud i vy za volantem trávíte poměrně dost času, bude se vám hodit několik rad, jak jezdit bezpečně.
V samotné vyhlášce najdete informaci o tom, že s vozem musíte být viděni, stejně jako musíte dobře vidět. Vliv na to má nejenom řádné osvětlení silničních komunikací, ale má na to vliv pochopitelně i to, jak svítíte vy sami. Je celkem jasné, že prioritou by měly být dokonale čisté světlomety. Vliv má ale i to, jaký máte automobil a jaké svícení používáte. Jaké jsou možnosti?
Klasická žárovka Xenony LED světlaU běžných automobilů je to hlavně první, v některých případech ještě druhá možnost. U těch luxusních se ale i u běžného svícení objevují nové technologie, spojené právě s tím, že jsou využívány LED světla, právě pro svou kvalitu.
Myslete na technický stav svého vozuI ten rozhoduje o tom, zda bezpečně dojedete do cíle. Také můžeme začít vyhláškou, která dokonce říká, že před jízdou by měl každý řidič svůj vůz zkontrolovat v několika bodech. Praxe je však trochu jiná. A tak většina řidičů spoléhá na pravidelné prohlídky. Ty mohou být realizovány v autorizovaných, ale i neautorizovaných servisech. Dobré je při výběru toho správného hledět na reference, ale i na to, zda jde o oficiálně zaregistrovaného podnikatele. Jak klasicky, nebo i s ohledem na využívání státních zakázek, kdy každý partner veřejného sektoru musí plnit několik dalších povinností. Prověřit tedy toho, kam auto dáváte, je první krok při cestě za kvalitní službou.
Naučte se správně říditI vaše dovednosti jasně ovlivní to, zda bude vaše jízda bezpečná, nebo nikoliv. Kdo za volantem velmi dlouho neseděl, měl by raději absolvovat kondiční jízdy, nebo by měl vyrazit s někým zkušenějším. Zde bohužel musíme říci, že řidiči osobních aut žádnou povinnost nemají, což může být často riziko. Hlavně v porovnání s profesionály. Právě ten, kdo zabezpečuje vnitrostátní přepravu a chce řídit větší vůz, musí splnit řadu podmínek. U osobních stačí řidičský průkaz. A kdo projde autoškolu, už se u něho na nic jiného nehledí. I když zkušeností a dovedností může mít opravdu málo.
Pozor na umístění nákladu ve vozeMálokdy jezdíte sami, bez jakýchkoliv zavazadel. S tím jasně souvisí další důležitá věc, která k vaší bezpečné jízdě výrazně přispívá. O co konkrétně se jedná? Jde o nutnost správně umístit náklad nebo zavazadla, které přepravujete. I pokud jde o běžnou tašku nebo batoh, je třeba:
Eliminovat pohyb po vozidle Zajistit ho v zavazadlovém prostoru Umístit ho tak, aby vás neomezoval nejenom ve výhleduPokud také plánujete přepravovat něco těžšího, je třeba dodržet povolené hmotnosti. Jak to zjistit? Buď si vše spočítejte, nebo použijte váhy na vážení aut. To platí i v případě, kdy plánujete použít vlek. Jakmile máte naloženo více, pamatujte na to, že se výrazně mění vlastnosti celého vozu. Jak s ohledem na manévrovatelnou, tak třeba i s ohledem na délku brzdné dráhy.
Věnujte se výhradně jenom jízděMnoho dopravních nehod se stává kvůli nepozornosti. Proto buďte stále ve střehu, sledujte dopravní situaci a nevěnujte se ničemu jinému. Hlavním problémem je dnes telefon. Lidé nejenom volají, nebo píší SMS. Mnoho lidí používá externí baterie pro mobily, které dokonce připojují během jízdy. I to je rizikem. Naštěstí řada moderních vozů už přichází s novinkami, jako jsou i systémy bezdrátového nabíjení. Pokud ho podporuje váš vůz, stačí telefon umístit nejčastěji do oblasti středového panelu a ten se začne nabíjet. Nejenom praktická věc, ale i věc, která dokáže zajistit bezpečí během cesty.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?