PR článek - Automobily jsou nezbytnou součástí našich životů. Používáme je v rodinách, používány jsou v práci, stejně jako se s nimi také podniká. Pokud i vy za volantem trávíte poměrně dost času, bude se vám hodit několik rad, jak jezdit bezpečně.
V samotné vyhlášce najdete informaci o tom, že s vozem musíte být viděni, stejně jako musíte dobře vidět. Vliv na to má nejenom řádné osvětlení silničních komunikací, ale má na to vliv pochopitelně i to, jak svítíte vy sami. Je celkem jasné, že prioritou by měly být dokonale čisté světlomety. Vliv má ale i to, jaký máte automobil a jaké svícení používáte. Jaké jsou možnosti?
Klasická žárovka Xenony LED světlaU běžných automobilů je to hlavně první, v některých případech ještě druhá možnost. U těch luxusních se ale i u běžného svícení objevují nové technologie, spojené právě s tím, že jsou využívány LED světla, právě pro svou kvalitu.
Myslete na technický stav svého vozuI ten rozhoduje o tom, zda bezpečně dojedete do cíle. Také můžeme začít vyhláškou, která dokonce říká, že před jízdou by měl každý řidič svůj vůz zkontrolovat v několika bodech. Praxe je však trochu jiná. A tak většina řidičů spoléhá na pravidelné prohlídky. Ty mohou být realizovány v autorizovaných, ale i neautorizovaných servisech. Dobré je při výběru toho správného hledět na reference, ale i na to, zda jde o oficiálně zaregistrovaného podnikatele. Jak klasicky, nebo i s ohledem na využívání státních zakázek, kdy každý partner veřejného sektoru musí plnit několik dalších povinností. Prověřit tedy toho, kam auto dáváte, je první krok při cestě za kvalitní službou.
Naučte se správně říditI vaše dovednosti jasně ovlivní to, zda bude vaše jízda bezpečná, nebo nikoliv. Kdo za volantem velmi dlouho neseděl, měl by raději absolvovat kondiční jízdy, nebo by měl vyrazit s někým zkušenějším. Zde bohužel musíme říci, že řidiči osobních aut žádnou povinnost nemají, což může být často riziko. Hlavně v porovnání s profesionály. Právě ten, kdo zabezpečuje vnitrostátní přepravu a chce řídit větší vůz, musí splnit řadu podmínek. U osobních stačí řidičský průkaz. A kdo projde autoškolu, už se u něho na nic jiného nehledí. I když zkušeností a dovedností může mít opravdu málo.
Pozor na umístění nákladu ve vozeMálokdy jezdíte sami, bez jakýchkoliv zavazadel. S tím jasně souvisí další důležitá věc, která k vaší bezpečné jízdě výrazně přispívá. O co konkrétně se jedná? Jde o nutnost správně umístit náklad nebo zavazadla, které přepravujete. I pokud jde o běžnou tašku nebo batoh, je třeba:
Eliminovat pohyb po vozidle Zajistit ho v zavazadlovém prostoru Umístit ho tak, aby vás neomezoval nejenom ve výhleduPokud také plánujete přepravovat něco těžšího, je třeba dodržet povolené hmotnosti. Jak to zjistit? Buď si vše spočítejte, nebo použijte váhy na vážení aut. To platí i v případě, kdy plánujete použít vlek. Jakmile máte naloženo více, pamatujte na to, že se výrazně mění vlastnosti celého vozu. Jak s ohledem na manévrovatelnou, tak třeba i s ohledem na délku brzdné dráhy.
Věnujte se výhradně jenom jízděMnoho dopravních nehod se stává kvůli nepozornosti. Proto buďte stále ve střehu, sledujte dopravní situaci a nevěnujte se ničemu jinému. Hlavním problémem je dnes telefon. Lidé nejenom volají, nebo píší SMS. Mnoho lidí používá externí baterie pro mobily, které dokonce připojují během jízdy. I to je rizikem. Naštěstí řada moderních vozů už přichází s novinkami, jako jsou i systémy bezdrátového nabíjení. Pokud ho podporuje váš vůz, stačí telefon umístit nejčastěji do oblasti středového panelu a ten se začne nabíjet. Nejenom praktická věc, ale i věc, která dokáže zajistit bezpečí během cesty.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.