Škoda Auto slaví 70 let výroby vozů Škoda v Kvasinách. Vozy Škoda opouštějí výrobní linku v Kvasinách již od roku 1947. 8 000 zaměstnanců dnes vyrábí přibližně 1 000 vozů denně. Na počátku roku 2017 zde bylo vyrobeno dvoumilionté vozidlo značky. V budoucnu má být v lokalitě ve východních Čechách vyráběno více než 300 000 vozidel – kvůli tomu společnost Škoda Autoprůběžně modernizuje výrobní závod.
„Kvasiny jsou špičkovým závodem s dlouhou tradicí a vynikajícími a vysoce kvalifikovanými zaměstnanci,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro výrobu a logistiku. „Jako důležitý výrobní pilíř přispívá náš závod v Kvasinách významně k dosažení výrobních cílů definovaných v naší Strategii 2025. V nadcházejících letech se zde roční objem výroby bude nadále zvyšovat. Za tímto účelem do této lokality významně investujeme a z Kvasin vytváříme kompetenční centrum pro výrobu vozů nejen kategorie SUV,“ dodal dále Oeljeklaus.
Již od roku 1934 jsou ve východočeském výrobním závodě vyráběny automobily, o 13 let později zahájila automobilka Škoda v Kvasinách výrobu vozu Škoda Superb – již tehdy byl vlajkovou lodí značky. V následujících letech zde kromě jiného vznikly modely Felicia (1958 - 1964), 110 R Coupé (1970 - 80), Pick-Up (1995 - 2001), první a druhá generace modelu Superb, Škoda Roomsternebo Škoda Yeti.
V současné době zažívá závod Škoda AUTO v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii. V rámci SUV-ofenzívy, která začala s modelem Škoda Kodiaq, bude výrobce investovat okolo sedmi miliard korun do modernizace výrobních procesů. V nadcházejících letech se výrobní kapacita zvýší na více než 300 000 vozidel ročně. V současné době se zde vyrábějí modely Škoda Superb, Škoda Kodiaq a nové kompaktní SUV Škoda Karoq. Závod Škoda Auto v Kvasinách vyrábí také SUV Seat Ateca.
Počet zaměstnanců v roce 2016 vzrostl o dalších 2 600, v současnosti má Škoda Auto v Kvasinách přibližně 8 000 zaměstnanců. Společnost je jedním z největších zaměstnavatelů v regionu. Kromě toho investuje automobilový výrobce do regionální infrastruktury a podporuje přitažlivost lokality prostřednictvím podpory společensky prospěšných projektů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?