Dlouho očekávaný ostrý hatchback Toyota Yaris GRM vstoupí dnes v podvečer do oficiálního prodeje na území ČR. Již od této chvíle si tak zákazníci mohou prohlédnout jeho výbavu, prohlédnout cenu a případně si ho i zarezervovat.
Dnes v podvečer v 18 hodin vstupuje do prodeje v České republice dlouho očekávaný model Toyota Yaris GRMN. Od této chvíle si ho budou moci zájemci rezervovat přes webový formulář, který najdou na stránkách www.toyota.cz v sekci Yaris GRMN. Současně se spuštěním prodeje byla dnes zveřejněna i česká cena vozu – nový „hot hatch“ bude v prodeji za 850 000 Kč vč. DPH.
Toyota Yaris GRMN s přeplňovaným motorem o objemu 1,8 litru je mimořádným zpestřením kategorie hot hatchů. 212 až 215 koní poskytovaných motorem se přenáší na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky, která zajišťuje akceleraci z 0 na 100 km/h v časech okolo 6,3 až 6,5 sekund, stejně tak jako mimořádnou pružnost při zrychlování z 80 na 120 km/h na čtvrtý převodový stupeň.
Součástí hnacího ústrojí je samosvorný diferenciál Torsen; přesné zavěšení kol využívá tlumiče Sachs, 17'' kola BBS a čtyřpístkové brzdové třmeny, které umožňují plně zužitkovat potenciál vozu až na samotných hranicích možností.
Vzhledu Toyoty Yaris GRMN odpovídají i její jízdní schopnosti. V návaznosti na intenzivní testování na Severní smyčce závodního okruhu Nürburgring a závodní zkušenosti týmu GAZOO RACING navrhla Toyota vůz, který neztrácí kontakt s vozovkou a poskytuje řidiči nefalšovanou radost z jízdy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?