Dlouho očekávaný ostrý hatchback Toyota Yaris GRM vstoupí dnes v podvečer do oficiálního prodeje na území ČR. Již od této chvíle si tak zákazníci mohou prohlédnout jeho výbavu, prohlédnout cenu a případně si ho i zarezervovat.
Dnes v podvečer v 18 hodin vstupuje do prodeje v České republice dlouho očekávaný model Toyota Yaris GRMN. Od této chvíle si ho budou moci zájemci rezervovat přes webový formulář, který najdou na stránkách www.toyota.cz v sekci Yaris GRMN. Současně se spuštěním prodeje byla dnes zveřejněna i česká cena vozu – nový „hot hatch“ bude v prodeji za 850 000 Kč vč. DPH.
Toyota Yaris GRMN s přeplňovaným motorem o objemu 1,8 litru je mimořádným zpestřením kategorie hot hatchů. 212 až 215 koní poskytovaných motorem se přenáší na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky, která zajišťuje akceleraci z 0 na 100 km/h v časech okolo 6,3 až 6,5 sekund, stejně tak jako mimořádnou pružnost při zrychlování z 80 na 120 km/h na čtvrtý převodový stupeň.
Součástí hnacího ústrojí je samosvorný diferenciál Torsen; přesné zavěšení kol využívá tlumiče Sachs, 17'' kola BBS a čtyřpístkové brzdové třmeny, které umožňují plně zužitkovat potenciál vozu až na samotných hranicích možností.
Vzhledu Toyoty Yaris GRMN odpovídají i její jízdní schopnosti. V návaznosti na intenzivní testování na Severní smyčce závodního okruhu Nürburgring a závodní zkušenosti týmu GAZOO RACING navrhla Toyota vůz, který neztrácí kontakt s vozovkou a poskytuje řidiči nefalšovanou radost z jízdy.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.