Jakou roli hraje při koupi vozidla jeho cena? Podle Seznam.cz Výzkumníka je velmi důležitá pro 64 % dotázaných.
Nejspíše právě proto se více než 63 % řidičů uchyluje k nákupu ojetého automobilu. „Důvodem preference ojetých aut je jednoznačně cena. I u ojetých aut je ale pro kupující většinou důležité, aby auto bylo „jako nové, cena tedy není jediné kritérium, podle kterého si lidé ojetá auta vybírají,“ řekl František Prošek, manažer Sauto.cz. Právě podle statistik inzertního serveru Sauto.cz, na kterém je v současné době registrováno více než 54 tisíc nabídek ojetých automobilů, lze sehnat 71 % aut z bazarů do 200 000 Kč. Při investici půl milionu korun obsáhnou řidiči již 95 % trhu.
Jak vypadá průměrná bazarová Škoda, Ford či Volkswagen?
Celkem 45 % všech bazarových aut nabízených na internetu jsou zástupci značek Škoda, Ford či Volkswagen. Zajímavostí je, že auta z bazaru jsou nejčastěji vyrobena v roce 2006, průměrně mají najeto 135 000 km a cenu 223 854 Kč.
zdroj: Sauto.cz
Pokud bychom se podívali na jednotlivé modely, tak nejčastěji u Škody nalezneme Octavii, pak Fabii a následuje Superb. U Fordů vedou modely Focus, Mondeo a Transit zakončuje TOP trojici Fordu. Německý Volkswagen v autobazarech reprezentují řady převážně modely Golf, následovány Passaty a Tourany.
Kam pro ojeté auto? Nejvíce bazarových aut na hlavu nabízí hlavní město
Kdyby se v hlavním městě rozdávala bazarovaná auta, na své by si přišel každý 55. občan. Druhým krajem s nejvíce ojetinami na obyvatele je Jihočeský kraj (1 automobil na 163 obyvatel) a na třetí pozici je Středočeský kraj s jedním automobilem na 164 občanů. Naopak nejméně automobilů v přepočtu na obyvatele se nachází ve Zlínském kraji (312 lidí na jedno bazarované auto).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.