Šest z deseti Čechů čeká s výměnou auta až na poslední chvíli

ar5, 28. srpna 2014, 08:30 Google+

Kdy je ten správný čas pořídit si nový automobil? Pro 59 % Čechů to je až ve chvíli, kdy začne ten jejich dosavadní dosluhovat. A jak také vyplývá z dat Seznam.cz Výzkumník, lidé, kteří v tuto chvíli řeší výběr automobilu, nejčastěji hledají mezi ojetinami (63 %).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Průměrný věk celého vozového parku v České republice přesahuje podle statistik Sdružení automobilového průmyslu 17 let. Seznam.cz Výzkumník pátral po důvodech: nejčastěji nákup dalšího auta brzdí finance, ale také spokojenost se současným autem či obava riskovat změnu. Na druhou stranu 27 % řidičů mění svůj vůz po několika letech. Na otázku proč nejčastěji odpovídali, že automobil po 2 -3 letech si stále drží svoji hodnotu. „O kupce takto starých aut není nouze. Čím dál tím větší skupina řidičů preferuje nákup ojetého vozu ve stáří 3 – 4 roky. Je to hlavně díky stále se zvyšující kvalitě automobilů a také nabízeným zárukám. Například některé vozy nabízejí záruku až 7 let. Čtyři roky starý ojetý vůz tak stále bude ještě 3 roky v záruce. Na druhoustranu takto mladých aut je na trhu žalostný nedostatek“ řekl Michal Zadák, manažer Sauto.cz.

V případě nákupu nového mobilního prostředku si čeští řidiči vybírají především z aut ojetých (63 % dotázaných). „Důvodem preference ojetých aut je jednoznačně cena. I u ojetých aut je ale pro kupující většinou důležité, aby auto bylo „jako nové“ – po jednom majiteli, co nejnovější, co nejméně najeto,“ řekl Zadák. Podle průzkumu si nová auta vybírají častěji lidé s vyšším vzděláním, ve vyšším věku (starší 55 let preferují ve 44 % nové auto) a Pražané.

Peníze až na prvním místě

Není asi překvapení, že nejdůležitějším aspektem při výběru vozidla je cena (velmi důležitá je pro 64 % řidičů). Zajímavé je ovšem druhé místo: Překvapivě se nejedná ani o stav tachometru či rok výroby, ale o druh karoserie. „Krom základních kritérií v tabulce uživatelé vždy zvažují účel nákupu automobilu. Podstatná proto je velikost kufru pro rodiny s kočárky, čtyřkolky pro chalupáře převážející náklady po špatném terénu a podobně,“ řekl Zadák.

Čím dál náročnější jsou řidiči i v oblasti povinné výbavy. To co považují jako nutnost je posilovač řízení (88 %), airbagy (84 %) a ABS (78 %). Naopak, co majitelé motorových nepovažují za nutnost, jsou parkovací senzory a hliníková kola (oba faktory důležité jen pro 17 % řidičů), vyhřívaná sedadla (12 %) a zabudovanou navigaci (11 %). Zajímavostí je, že lidé, kteří aktuálně řeší pořízení nového či ojetého vozu, se dívají i po alternativních palivech. 

Zdroj: on-line průzkum Výzkumník|Seznam.cz; N=1624(z nichž 706 kupovalo v posledních 2 letech automobil nebo ho v současnosti vybírá); 2/2014

Vytisknout

Diskuze: Šest z deseti Čechů čeká s výměnou auta až na poslední chvíli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Citroën CX slaví 40 let - anotační foto

Citroën CX slaví 40 let

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud