Kdy je ten správný čas pořídit si nový automobil? Pro 59 % Čechů to je až ve chvíli, kdy začne ten jejich dosavadní dosluhovat. A jak také vyplývá z dat Seznam.cz Výzkumník, lidé, kteří v tuto chvíli řeší výběr automobilu, nejčastěji hledají mezi ojetinami (63 %).
Průměrný věk celého vozového parku v České republice přesahuje podle statistik Sdružení automobilového průmyslu 17 let. Seznam.cz Výzkumník pátral po důvodech: nejčastěji nákup dalšího auta brzdí finance, ale také spokojenost se současným autem či obava riskovat změnu. Na druhou stranu 27 % řidičů mění svůj vůz po několika letech. Na otázku proč nejčastěji odpovídali, že automobil po 2 -3 letech si stále drží svoji hodnotu. „O kupce takto starých aut není nouze. Čím dál tím větší skupina řidičů preferuje nákup ojetého vozu ve stáří 3 – 4 roky. Je to hlavně díky stále se zvyšující kvalitě automobilů a také nabízeným zárukám. Například některé vozy nabízejí záruku až 7 let. Čtyři roky starý ojetý vůz tak stále bude ještě 3 roky v záruce. Na druhoustranu takto mladých aut je na trhu žalostný nedostatek“ řekl Michal Zadák, manažer Sauto.cz.
V případě nákupu nového mobilního prostředku si čeští řidiči vybírají především z aut ojetých (63 % dotázaných). „Důvodem preference ojetých aut je jednoznačně cena. I u ojetých aut je ale pro kupující většinou důležité, aby auto bylo „jako nové“ – po jednom majiteli, co nejnovější, co nejméně najeto,“ řekl Zadák. Podle průzkumu si nová auta vybírají častěji lidé s vyšším vzděláním, ve vyšším věku (starší 55 let preferují ve 44 % nové auto) a Pražané.
Peníze až na prvním místě
Není asi překvapení, že nejdůležitějším aspektem při výběru vozidla je cena (velmi důležitá je pro 64 % řidičů). Zajímavé je ovšem druhé místo: Překvapivě se nejedná ani o stav tachometru či rok výroby, ale o druh karoserie. „Krom základních kritérií v tabulce uživatelé vždy zvažují účel nákupu automobilu. Podstatná proto je velikost kufru pro rodiny s kočárky, čtyřkolky pro chalupáře převážející náklady po špatném terénu a podobně,“ řekl Zadák.
Čím dál náročnější jsou řidiči i v oblasti povinné výbavy. To co považují jako nutnost je posilovač řízení (88 %), airbagy (84 %) a ABS (78 %). Naopak, co majitelé motorových nepovažují za nutnost, jsou parkovací senzory a hliníková kola (oba faktory důležité jen pro 17 % řidičů), vyhřívaná sedadla (12 %) a zabudovanou navigaci (11 %). Zajímavostí je, že lidé, kteří aktuálně řeší pořízení nového či ojetého vozu, se dívají i po alternativních palivech.
Zdroj: on-line průzkum Výzkumník|Seznam.cz; N=1624(z nichž 706 kupovalo v posledních 2 letech automobil nebo ho v současnosti vybírá); 2/2014
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.